سیدافقهی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اجلاس «منامه» خیانت به ملت فلسطین است/ محور مقاومت اجازه اجرای «معامله قرن» را نمی‌دهد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: فلسطینی‌ها از محمود عباس گرفته تا دیگر رهبران مقاومت اسلامی «معامله قرن» را به شدت محکوم کرده و اجلاس منامه را خیانت به ملت فلسطین می‌دانند.
کد خبر: ۳۴۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ - 26May 2019

سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در مورد «معامله قرن» اظهار داشت: این توافق طرح نابودی فلسطین است که برنامه‌های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را پیش می‌برد.

وی افزود: هدف اصلی معامله قرن درهم پیچیدن مسئله قرن یعنی فلسطین است. ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان، اردن و مصر در طراحی و عملیاتی کردن این طرح نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت: معامله قرن برنامه اصلی نتانیاهو و بن سلمان است که طبق برنامه‌ریزی‌های از قبل مشخص شده پیش می‌رود و این توافق مقبولیت چندانی نزد مجامع بین‌المللی ندارد.

سیدافقهی اظهار کرد: راهبرد آمریکا و اسرائیلی‌ها این است که دنیا را در برابر عمل انجام شده قرار بدهند، به این صورت که نخست اعتراض‌ها، تحصن‌ها و محکومیت‌هایی سر داده می‌شود و سپس آنرا اجرایی می‌کنند و امروز شاهد هستیم علی‌رغم اعتراضات شدید، شهرک‌سازی اطراف «قدس شریف» توسط صهیونیست‌ها ادامه دارد.

سیدافقهی در ادامه بیان داشت: قلب جهان اسلام با ملت فلسطین است. در حال حاضر جوامع عربی نسبت به «معامله قرن» به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول کشور‌های مرتجع عرب و دسته دوم نیز کشور‌های محور مقاومت است؛ اما با وجود این تقسیم‌بندی افکار عمومی جهان عرب و به طور کل کشور‌های اسلامی بر سر مسئله فلسطین اجماع دارند.

وی ادامه داد: مسئله بعدی اجلاس بحرین است که قرار است در این اجلاس مسئله اقتصادی در معامله قرن را بررسی شود و کمک‌های مالی را در دستور کار خود دارد تا برای فلسطینی‌ها شرایط مالی مناسب ایجاد شود.

سید‌افقهی با اشاره به اتحاد فلسطینی‌ها در برابر معامله قرن گفت: فلسطینی‌ها از محمود عباس گرفته تا سایر رهبران مقاومت اسلامی این معامله را به شدت محکوم کردند و اجلاس منامه را خیانت به ملت فلسطین می‌دانند که این موضوع در نوع خود بی‌نظیر است؛ زیرا تمامی گروه‌های جهادی فلسطین در یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن نیز مخالفت با معامله قرن است.

وی در مورد محور مقاومت گفت: امروز محور مقاومت بسیار قدرتمند شده است، محور مقاومت توانست بر معادلات منطقه‌ای چیره شود و تروریسم را از منطقه برچیند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: مجامع جهانی اجازه نمی‌دهند که با توجه به وضعیت منطقه این لقمه به راحتی از گلوی ترامپ پایین برود؛ زیرا در حال حاضر وضعیت منطقه متشنج است.

وی در پایان گفت: آمریکایی‌ها از یک سو ایران را تهدید به جنگ و حزب الله را تحریم می‌کنند و از سوی دیگر کشور‌های عربی را مجبور می‌کنند که در راستای عادی‌سازی گام بردارند که همه این‌ها باعث می‌شود توافق قرن را نشدنی کنند، همچنین تا زمانی که مقاومت اسلامی باشد معامله قرن رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار