روایتی از برگزاری آیین شب‌های قدر در جبهه‌های جنگ؛

خدا را در سنگرهای خاکی نزدیکتر صدا بزن + تصاویر

برگزاری آیین شب‌های قدر در جبهه‌ها حال و هوای دیگری داشت، فضای خاص جبهه با معنویت شب‌های قدر درهم می‌آمیخت و تجربه‌ای ناب را برای رزمندگان رقم می‌زد.
کد خبر: ۳۴۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ - 26May 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در همه روزهای سال و در هر کجای این زمین خاکی، زمان‌ها و مکان‌هایی قرار دارد که بهتر از هر زمان و مکان دیگری است، زمانی مثل شب قدر که در فضیلت آن آیات و روایات زیادی وجود دارد و نام سوره‌ای از قرآن به این شب اختصاص داده شده است. در فضیلت شب قدر آمده است که در تمام سال شبی به خوبی و بزرگی شب‌های قدر نیست. شب نزول قرآن که عبادت در آن برتر از عبادت هزار ماه است.

می‌گویند شرف المکان بالمکین، یعنی ارزش مکان به صاحب آن است، حال آنکه بهترین مکان‌ها متعلق به بهترین آدم‌های زمان است، آن‌ها که وجودشان بر تمامی عناصر پیرامون تاثیر می گذارد و زمین و زمان را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. این ویژگی انسان‌های وارسته است که هر جا حضور پیدا کند آنجا را محل فیض الهی می‌کند، و با هرکه همنشین شود او را همرنگ خود می‌کند.

چه شبی بهتر از شب قدر و چه مکانی بهتر از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل که خون بهترین جوانان بر روی زمین آن ریخته شده است. شب های قدر در جبهه‌ها خلاصه بهترین شب در بهترین مکان است، چه در دوران دفاع مقدس که خط جبهه‌های نبرد علیه دشمنان بعثی در مرزهای کشور بود و چه امروز که جبهه‌ها فراتر از مرزهای کشور رفته و رزمندگانی از ملیت‌های مختلف در برابر تکفیر و تحجر از اسلام حقیقی دفاع می‌کند.

تیرماه سال 62 در ایران اسلامی مصادف بود با روزهای گرم ماه مبارک رمضان، در عین حال برای رزمندگانی که در جبهه‌های نبرد حضور داشتند ماه رمضان آن سال‌ها صفای دیگری داشت، به خصوص که شب‌های قدر نیز رزمنده‌ها در مناطق عملیاتی اعمال مربوط به این شب را با حال خاصی در کنار دیگر رزمندگان و در فضای جبهه به جای می‌آوردند.

در این روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان نیز رزمندگان جبهه مقاومت نیز در جبهه های نبرد سوریه شب‌‎های احیای متفاوتی را تجربه می‌کنند.

ندای الغوث الغوث در سنگرهای خاکی+ تصاویر

تصاویر پیش رو مربوط به احیای شب‌های قدر رزمندگان تیپ سیدالشهدا (ع) است، زمانی که رزمندگان برای حضور در عملیات والفجر2 در منطقه حاج عمران آماده می‎شدند. عزاداری و خلوت رزمندگان با خدای خود در زیر نور فانوس دوده گرفته حال و هوای دیگری داشت.

ندای الغوث الغوث در سنگرهای خاکی+ تصاویر

در این تصاویر شهید محمدجواد اسلامی فر در مقابل نور فانوس در حال قرائت دعای جوشن کبیر برای همسنگران خود است. طهماسبی از نیروهای تخریبچی لشکر 10 سیدالشهدا در توضیح این تصاویر می‌گوید: «محمدجواد مداح تیپ سیدالشهدا (ع) بود که خیلی با اخلاص می‌خواند. عجیب آن بود که شهید اسلامی فر موقع صحبت کردن لکنت زبان می‌گرفت اما موقع مداحی کردن اثری از این مشکل نبود.»

ندای الغوث الغوث در سنگرهای خاکی+ تصاویر

شهید محمدجواد اسلامی فر در هشتم اسفند سال 62 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهدا پیوست و پیکرش در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها