محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

افزودن ۱۰ قطار به ظرفیت متروی تهران/ انتصابات در شهرداری باید با متانت بیشتری انجام شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی بازدیدی که از شرکت واگن‌‌سازی داشتیم ۱۰ قطار در حال ساخت و مونتاژ است و پیشرفت خوبی داشته که در آینده به ظرفیت مترو اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ - 26May 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه صد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه هم‌اندیشی هیأت رئیسه این شورا با شهردار تهران اظهار داشت: جلسات هم‌اندیشی با شهردار تهران هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود و در خصوص موضوعاتی که نیاز به بحث جمعی است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز بحث‌ها بیشتر درباره ادغام‌ فعالیت شهربان، معبربان و حریم‌بان با یگان انتظامی شهرداری تهران دنبال شد.

هاشمی با بیان اینکه اعضای شورای شهر به این اعتراض داشتند که چرا موضوع ادغام را باید از مطبوعات متوجه شوند، افزود: شهردار تهران در این نشست توضیحاتی داد و گفت این مسیری بود که از سال‌های گذشته در حال پیگیری بود و امروز به نتیجه رسیده است و به این صورت نبوده که این تصمیم به یکباره گرفته شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این جلسه در خصوص انتصابات شهرداری توضیحاتی دادند؛ اعضای شورا نباید در انتصابات شهرداری دخالتی داشته باشند اما حق خودشان می‌دانند که مطلع شوند چه کسانی در منصب‌های بالای شهرداری منصوب خواهند شد.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر انتظار دارند از چند روز قبل مطلع شوند گزینه انتصاب چه کسی است تا بتوانند در خصوص آن اظهارنظر کنند و نظر خود را به شهردار بدهند.

هاشمی با بیان اینکه در نشست در خصوص برنامه سوم شهرداری بحث و تذکراتی داده شد، گفت: ما باید تا اردیبهشت مستندات برنامه سوم را وصول می‌کردیم که متاسفانه تا الان اعلان نشده و این هم جزو اعتراضات قاطعه‌ای بود که مطرح شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره طرح‌هایی که در شورای شهر تصویب و برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود، خاطرنشان کرد: ما لوایح و طرح داریم؛ لوایح مواردی است که شهرداری مطرح می‌‌کند و به شورا ارسال می‌کند و در صورت تصویب، اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: طرح‌هایی که در شورا تصویب می‌شود و برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود دچار مشکل است؛ تاکنون ۳۴ طرح در صحن شورا مصوب شده که ۱۴ طرح اجرا نشد و پاسخ مناسبی دریافت نشد.

هاشمی گفت: همه این طرح‌ها مربوط به دوره آقای حناچی نیست و مربوط به گذشته نیز هست که قرار شد طرح‌های اجرا نشده در هئیت رییسه شورا بازبینی شده و دوباره ارسال شوند و دلیل اینکه اجرایی نشده‌اند نیز مشخص شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در نشست هم‌اندیشی بحث در خصوص انتصابات بیشتر بود، افزود: مقرر شد انتصابات در شهرداری با متانت بیشتری انجام شود، مخصوصا که الان بحث تغییر چند شهردار منطقه مطرح است.

وی با اشاره به اینکه موضوع تصویب اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها امروز به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اساسنامه به فرمانداری نرفته است و هیئت تطبیق آن را تایید نکرده بود نظرات اعضای شورا این بود که نمی‌توانیم آیین نامه را اجرایی کنیم، برخی‌ از اعضا معتقدند که آیبن‌نامه باید توسط ستاد شورایاری‌‌ها به تصویب برسد و نباید در صحن انجام شود به همین دلیل تا زمانی که در هئیت تطبیق تصویب شود از دستور خارج شد.

هاشمی در خصوص برنج‌های تقلبی که در فروشگاه‌های شهروند به فروش رسید، گفت: این موضوع در جلسه هم‌اندیشی امروز مورد بررسی قرار گرفت و از شهردار تهران سوال شد، آقای حناچی گفت که پیرامون این موضوع بازرسی را برای بررسی بیشتر فرستاده است.

وی ادامه داد: فروشگاه‌های شهروند درخواست کردند برنج‌ها را برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال کنند و نظر تعزیرات توسط یک ناظر ثالث تایید شود که تعزیرات این موضوع را نپذیرفت.

هاشمی افزود: سازمان تعزیرات اعلام کرد که این برنج‌ها ناخالصی داشته و کیفت خوبی ندارد و باید با قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان فروخته شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: فروشگاه شهروند این تخلف را قبول ندارد و شهردار تهران نمونه‌ای از برنج را برای مشخص شدن به آزمایشگاه ارسال کرده است.

وی در خصوص اینکه مقرر شد از بهمن یک قطار به ظرفیت مترو اضافه شود، خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که از شرکت واگن‌‌سازی داشتیم ۱۰ قطار در حال ساخت و مونتاژ است و پیشرفت خوبی داشته که در آینده به ظرفیت مترو اضافه خواهند شد.

هاشمی درباره تاخیر در ساخت این قطارها افزود: علت اصلی تاخیر این بود که در زمان ترخیص، ۱۵ درصد از قطعات در گمرک ماند؛ گمرک اعلام کرده بود این ۱۵ درصد را ترخیص نمی‌کنم تا شهرداری به تعهدات خودش عمل کند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه شهرداری نتوانسته بود به تعهدات خود بخصوص در مورد دریافت اسناد اصلی برای ترخیص عمل کند، این ۱۵ درصد در گمرک ماند و همین باعث شد که بخشی از قطعات قطارها نصب نشوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها