مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان گلستان برگزار شد

به‌مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان گلستان، امروز در پادگان تیپ مردم پایه سپاه نینوای استان گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ - 26May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، به‌مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان گلستان، امروز در پادگان تیپ مردم پایه سپاه نینوای استان گلستان برگزار شد.

در این مراسم «میرمحمدغراوی» سرپرست استانداری گلستان اظهار داشت: دشمن تا دندان مسلح در اوایل انقلاب اسلامی با پشتیبانی ابرقدرت‌های شرق و غرب رژیم بعث عراق را مسلح کردند و درصدد تجزیه خاک کشورمان و نابودی انقلاب اسلامی را داشتند، اما هدایت‌های رهبر انقلاب و لبیک اقشار مختلف مردم موجب شد که همگی راهی جبهه‌ها شوند و به یاری خداوند متعال توانستند با فداکاری و ایثار، ذره ذره خاک کشور را آزاد و حماسه‌های باشکوهی از جمله حماسه آزاد‌سازی خرمشهر را به ارمغان بیاورند.

وی افزود: بیت المقدس عملیاتی بود که برای اولین بار نشان داد که نیروهای مسلح و مردم چگونه می‌توانند با اتحاد و همدلی دشمن را از پای در بیاورند و فتح خرمشهر آغازی شد تا بتوانیم اقتدار جمهوری اسلامی را در منطقه ثابت کنیم.

ایمان، وحدت و رهبری امام، مولفه های توفیق رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود

در ادامه سردار «حسین معروفی» فرمانده سپاه نینوای استان گلستان گفت: در یک سال اول جنگ به دلیل تفکر بنی صدر موفقیتی را نداشتیم و دیدگاه آنها زمین دادن و زمان گرفتن بود؛ اما بعد از عزل بنی صدر و تغییر در مدیریت فرماندهان نظامی در کشور و انسجام نیروهای مسلح شاهد موفقیت‌هایی از جمله چهار عملیات ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس بودیم و نتیجه آن باز پس‌گیری خرمشهر از دست دشمنی قوی با پشتیبانی جهان استکبار بود.

وی بیان داشت: امروز هم دشمن ما بزرگ است و این موهبت الهی است زیرا ملت ما هم بزرگ شده و نفوذ‌ناپذیر است و تجربه مقاومت در خرمشهر به ما نشان داد که امروز با تفکر غرب نمی‌توان به عزت و اقتدار رسید و هر کجا که مقاومت کردیم دشمن عقب‌نشینی کرده است.

معروفی به مولفه‌های پیروزی در دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس پرداخت و گفت: ایمان، اعتقاد و باور‌پذیری بر اینکه بر حق هستیم، وحدت نیروهای مسلح و ملت ایران و رهبری و مدیریت صحیح اسلامی امام خمینی مولفه‌های اصلی ما در توفیقات دوران دفاع مقدس بود.

در پایان از نرم افزار جامع زیارت مجازی شهدای استان رونمایی و از خانواده معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار