واکنش بانوان شیراز به جنایت رژیم پهلوی در ماه رمضان 57

زنان همواره در مراحل گوناگون نهضت اسلامی نقش کلیدی و مهمی داشته‌اند؛ آنها به شیوه‌های گوناگون در مبارزات ضد سلطنتی شرکت می‌کردند. یکی از مقاطعی که زنان در روند انقلاب اسلامی توانستند حضوری ارزشمند و فعال داشته باشند ماه رمضان سال 1357 بود که با حضور مستقیم خود در صحنه، نقش اثرگذاری ایفا کردند.
کد خبر: ۳۴۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ - 26May 2019

واکنش بانوان شیراز به جنایت رژیم پهلوی در ماه رمضان 57 +سندبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، نمونه‌ای از حضور زنان در عرصه مبارزه با رژیم پهلوی، صدور بیانیه از سوی «مادران و خواهران شهدای مسلمان شیراز» در اعتراض به کشتار وحشیانه ماه مبارک رمضان 1357 در شهرهای مختلف کشور بود.

براساس یک سند منتشر نشده از آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بانوان شیرازی اعتراض و انزجار خود نسبت به جنایات رژیم پهلوی را این گونه اعلام کردند: رژیم جنایت پیشه پهلوی که در ماه‌های اخیر تشنه بوده و با خون شهدای قم، تبریز، یزد، اصفهان و... نیمه سیراب گشته، اکنون بار دیگر دست جنایتکار و جنایت‌پیشه‌اش را از آستین بیرون آورده و مزدوران پلید و مسخ شده شاه خائن با اسلحه‌های ساخت رژیم صهیونیستی جنایت آفریدند.

اسلحه‌هایی که از پول ملت مسلمان ایران تهیه کردهاند قلب جوانان پرشور و با ایمان ما را سوراخ کردند. از بچه‌های کوچک و بزرگ تا پیرزن و و پیرمردان را در خون و خاک غلطاندند. خواهران و دختران ما را در حالی که حجاب از آنها برداشته بودند با باطوم و مفتول‌های فلزی مضروب کردند و با سر و دست شکسته و رویی خونین روانه زندان‌های «آریامهری» گردانیدند.

برادران و پسران ما را در حالی که تشنگی ماه مبارک رمضان لب‌های آنها را خشکانده بود هدف رگبارهای تیر خود قرار داده و با این حال از هر سوی صدای «زنده باد خمینی» بلندتر می‌گشت، حتی بچه‌های کوچک نیز از این قاعده مستثنی نبودند؛ گویی صحن مسجد (خانه خدا) صحرای کربلاست و اینان شش ماهه‌های امام حسین (ع) هستند و این‌چنین در خون می‌غلطیدند و این یزید بود که دمادم فرمان قتل جوانان ما را صادر می‌کرد.

با توجه به این موضوع دو شب ماه مبارک رمضان این معاویه صفت از شبکه تلویزیونی داد از مسلمانی می‌زند و قرآن بر سر نیزه می‌کند، تا شاید بار دیگر مردم پاک طینت مسلمان را بفریباند. غافل از اینکه دیگر حنای او رنگی ندارد و این نهضت اسلامی از پای نخواهد نشست. حتی اگر ما زنان و خواهران و تمام برادران و پدران و شوهرهایمان را از دست بدهیم از دادن جان خود در راه این نهضت باکی نداریم و از پای نخواهیم نشست.

اعلام می‌کنیم که با پیروی از دستورات مرجع روشن ضمیر و آگاه‌مان حضرت آیت‌الله خمینی، یک لحظه ساکت نخواهیم نشست و دوشادوش برادران دلیر خود تا نابودی این رژیم دست نشانده مبارزه خواهیم کرد و زینب‌وار پیام آن شهیدان راه حق را بگوش جهانیان خواهیم رساند.

پیروز باد نهضت مسلمانان ایران به رهبری حضرت امام خمینی

نابود باد حکومت ضد اسلامی و ضد انسانی پهلوی

«مادران و خواهران شهدای مسلمان شیراز»

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار