دفاع پرس گزارش می دهد/

روایت تنها نجات یافته جنایت داعش در پایگاه اسپایکر/ پیگیری پرونده کشتار دانشجویان شیعه بعد از 6ماه

یک هزار و 700 دانشجوی علوم نظامی پایگاه اسپایکر ماه ژوئن 2014 در حمله گروهک تروریست - تکفیری داعش به این پایگاه کشته و ناپدید شدند.
کد خبر: ۳۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵ - 29November 2014

روایت تنها نجات یافته جنایت داعش در پایگاه اسپایکر/ پیگیری پرونده کشتار دانشجویان شیعه بعد از 6ماه

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، جنایت گروه تروریستی - تکفیری داعش در پایگاه هوایی اسپایکر در شهر تکریت استان صلاح الدین در شمال عراق خرداد ماه سال جاری رخ داد. یک هزار و 700 دانشجوی علوم نظامی پایگاه اسپایکر ماه ژوئن 2014 در حمله گروهک تروریست - تکفیری داعش به این پایگاه کشته و ناپدید شدند.

روایت تنها نجات یافتۀ جنایت داعش در پایگاه اسپایکر

"علی حسین کاظم" تنها نجات یافتۀ جنایت داعش در پایگاه اسپایکر است؛ کاظم می گوید که داعش صدها دانشجوی نظامی مستقر در پایگاه اسایکر را برای اعدام به میدان القصر شهر تکریت برد و تعدادی از آنها را برای اعدام به صف کرد، ولی تیری که به سوی کاظم شلیک شد، از کنار سرش رد شد و به وی اصابت نکرد و کاظم که چهره اش به خون همکلاسی اش آغشته شده بود، خود را در چاله ای که مقابلش حفر شده بود، انداخت و تظاهر به مرگ کرد.


وی گفت: ما هنگامی که خبر نزدیک شدن داعش به اسپایکر را شنیدیم، لباس شخصی پوشیدیم ولی دیر شده بود زیرا عناصر داعش که حدود یکصد نفر بودند، وارد اسپایکر شده بودند. عناصر داعش دستان ما را بستند و سوار ده ها کامیون کردند و هر کسی را که کوچکترین حرکتی از خود نشان می داد، می کشتند و کسانی که زیر دست و پا مانده بودند نیز جان خود را از دست دادند.


تنها نجات یافتۀ جنایت داعش در پایگاه اسپایکر می افزاید: ما را به صف کردند و با تیر همکلاسی هایم را کشتند و خون یکی از آنها به چهره ام پاشید و تیری که به سوی من شلیک شد، به من اصابت نکرد و من خودم را در چاله ای که روبرویم حفر شده بود، انداختم و خود را به مُردن زدم.

پیگیری جنایت در اسپایکر
 
حیدر عبادی" نخست وزیر عراق دستور داد کمیته ای ویژه برای ارتباط با خانواده شهدای پایگاه نظامی "اسپایکر" عراق تشکیل شود.

"حیدر عبادی" ضمن دستور برای تشکیل کمیته ای ویژه برای ارتباط با خانواده شهدای این پایگاه نظامی، اعلام کرد که یک گزارش مفصل و کامل از این جنایت وحشتناک آماده شود.

در همین راستا "ماجد الاعرجی" رئیس دادگاه مرکزی عراق از ثبت اسامی 728 مفقود شده در جنایت مذکور خبر داد.

وی افزود: 5 نفر از متهمان دستگیر شده اند و حکم بازداشت 160 نفر دیگر صادر شده است و این افراد حق خروج از کشور ندارند و اموال منقول و غیر منقول آنها ضبط شده است.

الاعرجی تاکید کرد که هیئت تحقیق برای جنایت "اسپایکر" تشکیل شده است و به نتایجی رسیده است اما در حال حاضر نمی توان در مورد آن صحبت کرد.

حدود6 ماه پیش (25 خردادماه) بود که گروهک تروریستی داعش اعلام کرد حدود 1700 دانشجوی شیعه دانشکده نیروی هوایی پایگاه نظامی "اسپایکر" واقع در استان صلاح الدین عراق را به شهادت رسانده است.

در اطلاعیه داعش آمده بود که حدود 800 نفر از دانشجویان سنی پس از توبه آزاد شدند اما همگی دانشجویان شیعه با تیربار مستقیم شهید شدند.

قاتلان هنوز در عراق هستند و از نزدیکان صدام

«مشعان الجبوری» نماینده سابق مجلس عراق از استان صلاح الدین تاکید کرد : قاتلان هنوز در عراق هستند و ما نمیخواهیم با داعش فرار کنند. اسامی شماری از عاملان جنایت اسپایکر را در اختیار دارم که نشان میدهد بیشتر عاملان این کشتار از نزدیکان صدام هستند.

وی که این خبر را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده نام دو تن از عوامل این جنایت هولناک را اعلام کرده است.

از سوی دیگر گروه دیدهبان حقوق بشر اعلام کرد شواهد جدید نشان میدهد شبه نظامیان گروه داعش بین ۵۶۰ تا ۷۷۰ سرباز دستگیر شده در اردوگاه اسپایکر نزدیک شهر تکریت را اعدام کردند.

«فرد ابراهامز» مشاور ویژه گروه دیدهبان حقوق بشر به خبرنگاران گفت این جنایت بزرگ و تکان دهنده شبه نظامیان داعش است که بزرگی آن به روشنی موضوع جنایت علیه بشریت را مطرح میکند.

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار