عراقچی در دیدار با وزیر امورخارجه کویت:

گفت‎وگو با کشورهای منطقه از مبانی سیاست خارجی ایران است

معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر این که گفت‎وگو با کشورهای منطقه از مبانی سیاست خارجی ایران است، گفت: جمهوری اسلامی آمادگی دارد از طریق ایجاد سازوکارهای منطقه‎ای وارد تعامل سازنده با این کشورها شود.
کد خبر: ۳۴۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ - 27May 2019

گفت و گو با کشورهای منطقه از مبانی سیاست خارجی ایران استبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه‎ای خود امروز دوشنبه در کویت با شیخ صباح خالد الحمد آل صباح معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت دیدار کرد.

در این دیدار عراقچی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقرار صلح و ثبات در منطقه مهم خلیج فارس خاطرنشان کرد: امنیت مفهومی یک پارچه و غیرقابل تفکیک است و حوزه های سیاسی و اقتصادی را همزمان در بر می‌گیرد.

وی تاکید کرد: سیاست تحریمی آمریکا در حقیقت امنیت کل منطقه را در خطر قرار داده است و کشورهای منطقه باید نسبت به این تهدید هوشیار باشند.

عراقچی با اشاره به رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه ای افزود: گفت‎وگو و رایزنی با کشورهای منطقه از مبانی سیاست خارجی کشورمان بوده و بر همین اساس جمهوری اسلامی آمادگی دارد از طریق ایجاد سازوکارهای منطقه ای وارد تعامل سازنده با این کشورها شود.

شیخ خالد الحمد الصباح معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت نیز ضمن خوش آمدگویی به معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت فعلی در منطقه بر استمرار رایزنی ها و دیدارها بین کشورهای همسایه و ضرورت گفت‌وگو برای حل و فصل بحران ها تاکید کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها