مقاله تحلیلی رای‎الیوم نوشت؛

کاهش شدید روحیه نظامیان صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی از پدیده کاهش نظامیان جوان برای پیوستن به واحد‌های رزمی رنج می‌برد.
کد خبر: ۳۴۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹ - 27May 2019

کاهش شدید روحیه نظامیان صهیونیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، رای‎الیوم در یادداشتی به قلم زهیر اندراوس نوشت:

مقامات عالی رتبه در نهاد‌های امنیتی تل‎آویو با انتقاد شدید از فرماندهی ستاد کل نیرو‌های مسلح در ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کردند ارتش این رژیم از سال ۲۰۱۱ از پدیده‌ای بسیار خطرناک رنج می‌برد که در کاهش تعداد نظامیان جوان اسرائیلی برای پیوستن به واحد‌های رزمی ریشه دارد، زیرا جوانان ترجیح می‌دهند در واحد‌های غیر رزمی خدمت کنند. آن‌ها خاطرنشان کردند این پدیده رو به افزایش است و ارتش هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

بر اساس گزارش روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت، منابع مذکور هشدار دادند کاهش خطرناک روحیه و انگیزه جوانان اسرائیلی که طبق قانون سربازی اجباری، در ۱۸ سالگی به خدمت ارتش در می‌آیند، مشکل اصلی است که باید مراجع تصمیم گیری در رژیم اشغالگر به شدت نگران آن باشند. آن‌ها خاطرنشان کردند یافتن راهی برای درمان کاهش روحیه و انگیزه خدمت در ارتش امروز بزرگ‌ترین چالش فراروی اسرائیل است.

این منابع سخنرانی فرمانده ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در مرکز چند منظوره هرتسیلیا را نشانی آشکار از نگرانی عمیق وی از کاهش انگیزه و روحیه جنگ آوری در ارتش اسرائیل دانستند. کاهش تعداد نظامیانی که به خدمت واحد‌های رزمی درآمده‌اند مؤید این امر است، ضمن آن که نظامیان رغبتی برای ادامه خدمت در ارتش بعد از پایان دوره سه ساله اجباری ندارند از این رو تعداد آن‌ها از ۷۹ درصد به ۶۷ درصد رسیده است.

نظرسنجی جدید سازمان اسرائیلی موسوم به «حقیقت» حاکی از آن است که ۱۶ درصد از سربازان ذخیره ارتش رژیم اشغالگر در مواردی که زندگی شان در معرض خطر باشد دستورالعمل‌ها را نقض می‌کنند. در همین زمینه فقط ۱۶ درصد از سربازان ذخیره در ارتش اعلام کرده‌اند بیش از آنچه در لوایح آمده است از زور استفاده می‌کنند به عنوان مثال شلیک به یک «تروریست» از نزدیک. دلیل این امر آن است که فعالان سازمان‌های چپ گرا این گونه حوادث را مستند سازی و بعد ضد آن‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها