مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

آموزش و پرورش نقشی کلیدی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش و پرورش به واسطه مأموریت تربیتی و آموزشی خود، نقشی کلیدی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.
کد خبر: ۳۴۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ - 28May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه آموزش و پرورش به واسطه مأموریت تربیتی و آموزشی خود، نقشی کلیدی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس، می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس گفت: پروپزال نقش ادارات از جمله اداره‌کل آموزش و پرورش تنظیم شده که انتظار می‌رود با توجه به مهلت تعیین شده استاندار در جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حداکثر تا پایان شهریورماه به نتیجه برسد.

ذوالفقاری با اشاره به غنی‌سازی متون آموزش و پرورش افزود: ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استان‌ها حرکت بزرگی برای جلوگیری از فراموشی و تحریف تاریخ ارزشمند دفاع مقدس است و جامعه هدف ما دانش آموزانی هستند که آینده‌سازان این کشور هستند و باید این فرهنگ در آنها نهادینه شود؛ لذا هدف از غنی‌سازی متون آموزش و پرورش این است که بتوانیم  ترویج دفاع مقدس در آموزش و پرورش بیشتر شود و می‌طلبد که تعامل و همکاری بیشتری در این زمینه صورت پذیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری گفت: مهمترین هدف اساسی در درس آمادگی دفاعی، انتقال فرهنگ دفاع مقدس، تقویت اعتقادات فکری و قلبی دانش آموزان و ‌تعامل آنان با فرهنگ دفاع مقدس است؛ لذا این اداره‌کل آمادگی برگزاری دوره های آموزشی مربیان آمادگی دفاعی را دارد.

در ادامه «فرحناز قائدامینی» مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اعتقاد ما براین است که اگر روح معنویت و ارتباط با معبود در مدارس ما جاری شود و دانش آموز ما بتواند آن حلقه اتصال خود را پیدا کند، خیلی از معضلاتی که امروز دچار آن هستیم به خودی خود برطرف خواهد شد و اینکه امروز می بینیم دشمن چگونه با جنگ نرم پیش روی کرده است نشان از کوتاهی ما است که نتوانستیم در این زمینه خودمان را نشان دهیم.

وی عنوان کرد: اگر دانش آموز ما با این معنویت، با این روحیات و جانفشانی ها بتواند آشنا شود خیلی از معظلات و آسیب های اجتماعی به مراتب کم خواهد شد.

قائدامینی افزود: نقش دفاع مقدس در روح برنامه های اجرایی مدارس وجود دارد اما اینکه سیستمی و ضابطه‌مند شود یکی از تکالیف اصلی آموزش و پرورش است که این اهم باید انجام شود و جز رسالت‌های این اداره‌کل است و قطعا این اتفاق می‌افتد.

مدیرکل آموزش و پرورش متذکر شد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حقیقت به وظیفه ذاتی آموزش و پرورش در این زمینه کمک می‌کند و می‌تواند بازوی توانمندی برای ما باشد؛ اعلام آمادگی داریم که به طور کامل و پرتوان در این زمینه ورود کنیم و امیدوارم بتوانیم همکاری ضابطه‌مندی داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار