شریف در نشست خبری با اصحاب رسانه:

فلسطینی‌ها از مقاومت با سنگ به مقاومت با موشک رسیدند

رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: فلسطینی‌ها از مقاومت با سنگ به مقاومت با موشک رسیدند و نسل سوم و چهارم فلسطینی‌ها مصمم‌تر از نسل‌های گذشته هستند.
کد خبر: ۳۴۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ - 28May 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، رمضان شریف رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امیدوارم روز قدس باشکوهی داشته باشیم، اظهار داشت: امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی با هوشیاری و برای زنده نگه‌داشتن آرمان‌های فلسطین، روز جهانی قدس را تعیین کردند.

وی ادامه داد: هر رویکردی که امام و امت انتخاب کردند، تاثیرات مشخصی در منطقه و جهان داشته است.

شریف با بیان اینکه ۴۰ سال است که از این نامگذاری و پایه‌گذاری روز قدس می‌گذرد، گفت: راهپیمایی روز قدس به عنوان دومین راهپیمایی بزرگ کشور ماست و در این ۴۰ سال در شرایط مختلف اعم از آب و هوایی و سیاسی ملت ما در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ملت مظلوم فلسطین در طول بیش از ۷۰ سال گذشته برای رسیدن به حق خود شهدای زیادی تقدیم آرمان فلسطین کردند. شخصیت‌های مختلف برای زنده نگه داشتن آرمان فلسطین پیشنهاد‌های مختلفی داشتند، اما ماندگارترین و تاثیرگذار‌ترین و پرثمرترین پیشنهاد، مسئله روز جهانی قدس و راهپیمایی بوده که دستاورد‌های زیادی برای رسیدن به آرمان‌های فلسطین داشته است.

وی ادامه داد: روز جهانی قدس فرصتی است تا هر سال جنایت‌های رژیم صهیونیستی برای نسل جدید و افکار عمومی بازخوانی شود، جنایت‌هایی که این رژیم در طول بیش از ۷۰ سال گذشته رکورددار آن در روی زمین است.

شریف با بیان اینکه امروز تمامی جنایت‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد یک روی آن صهیونیست‌ها هستند، خاطرنشان کرد: اسرئیل برای اینکه در امنیت باشد گروهک‌های تروریستی را به وجود می‌آورد که آخرین آن داعش است.

وی ادامه داد: صهونیست‌ها با به وجود آوردن داعش به دنیال تفرقه و ایجاد ناآرامی در منطقه بودند.

شریف افزود: یکی دیگر از دستاورد‌های روز قدس نشان دادن صحنه رویارویی فلسطین و رژیم صهونیستی است، رژیم صهیونیستی علی‌رغم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در صحنه عمل شکست خورد و مشخص شد که برنده اصلی مردم فلسطین هستند.

رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: گسترش سرزمین یکی از اهداف صهیونیست‌هاست و آن چیزی که باعث شد به این هدف نرسند و تنها بخش کوچکی را تصرف کنند مقاومت مردم فلسطین است.

وی افزود: فلسطینی‌ها از مقاومت با سنگ به مقاومت با موشک رسیدند و نسل سوم و چهارم فلسطینی‌ها مصمم‌تر از نسل‌ها گذشته هستند.

وی گفت: شعار روز قدس امسال شکست معامله قرن و تثبیت آرمان‌های فلسطین است.

وی با بیان اینکه مقاومت و انتفاضه فلسطین امروز در جای جای سرزمین‌های اشغالی تشکیل شده است، گفت: این حضور باعث هراس رژیم صهیونیستی و مثلث شوم آمریکا، آل سعود و امارات به عنوان حامیان اصلی صهیونیست‌ها شده است.

شریف ادامه داد: امروز به فضل الهی عمق آگاهی نسبت به مسئله فلسطین فراتر از منطقه و یک ظرفیت بین المللی و جهانی برای پیگیری مطالبات فلسطینی‌ها ایجاد کرده است.

وی طرح معامله قرن که با برخی اقدامات دولت ترامپ از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس و شناسایی این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی و سخن گفتن از ایجاد وطن جایگزین در اردن و صحرای سینا عملیاتی و روانی شده است را تنها با هدف نابودی فلسطین برشمرد و خاطرنشان کرد: موضع واحد و یکپارچه فلسطینی‌ها در مخالفت با طرح معامله قرن در میان زد و بند لابی‌های صهیونیستی سعودی شکست این طرح را از هم اکنون رقم زده است و قرائن نیز حکایت از شعله‌ور شدن انتفاضه در کرانه باختری دارد و این موضوع به شدت باعث نگرانی صهیونیست‌ها و حامیان طرح معامله قرن شده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس در ادامه تاکید کرد: روز قدس روز ابلاغ هشدار امت اسلامی به برخی کشور‌های عربی به ویژه عربستان و امارات نسبت به برگزاری کنفرانس موهوم موسوم به «صلح» به خاطر شکوفایی اقتصادی در بحرین است که با بازی کردن در زمین آمریکا و رژیم صهیونیستی، آرمان قدس و ملت فلسطین را پایمال نکنند.

شریف در ادامه با هشدار به دولت آمریکا و خائنان منطقه‌ای به آرمان قدس و فلسطین افزود: طرح معامله قرن و هر اقدام دیگری که تامین کننده خواسته‌های مشروع و به حق ملت فلسطین به ویژه بازگشت آوارگان و برگزاری انتخابات آزاد برای تعیین حق سرنوشت نباشد هرگز قادر نخواهد بود این مسئله بزرگ جهان اسلام را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم گیری درباره فلسطین بدون رجوع به فلسطینی‌ها در آینده نزدیک به انتفاضه جدید و گسترده‌ای در سرزمین‌های فلسطینی منجر می‌شود و شاهد خواهیم بود که کرانه باختری نیز راه مقاومت را در پیش خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس برگزاری نشست بحرین را گامی مقدماتی به منظور ارزیابی شرایط برای طرح معامله قرن خواند و اظهار داشت: در صورتی که این اقدام با محکومیت و مخالفت گسترده امت اسلامی و آزادیخواهان و حق طلبان جهان مواجه شود، فرو خواهد ریخت و به فرصتی برای تعمیق اراده فلسطینی و اسلامی برای سرعت بخشیدن به زوال قطعی غاصبان قدس شریف تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امت اسلامی در روز قدس نشان خواهد داد که آرمان قدس و فلسطین شریف همچنان زنده و جاری است و طرح معامله قرن که هدفی جز حذف کامل فلسطین از جغرافیای اسلام و منطقه را دنبال نمی‌کند دستاوردی جز شکست و خفت و خواری بیشتر برای طراحان و حامیان آن به دنبال نخواهد داشت.

شریف با اشاره به برگزاری روز جهانی قدس افزود: این مراسم امسال در بیش از ۹۵۰ نقطه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و توسط بیش از چهار هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی پوشش داده خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار