مراسم گرامیداشت مرحوم ابوترابی‌ برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت مرحوم سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌ معروف به سید آزادگان، ۲۰ خرداد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۴۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ - 28May 2019

مراسم گرامیداشت مرحوم ابوترابی‌ برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سید آزادگان مرحوم «حاج سیدعلی‌اکبر ابوترابی» و یادواره شهدای آزاده، ۲۰ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور مسوولین کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی‌اکبر ابوترابی متولد سال ۱۳۱۸ در قزوین بود که به عنوان نماینده تهران در مجلس چهارم و پنجم و عضو موسس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی فعالیت داشت. وی به سبب تحمل اسارت در جریان جنگ ایران و عراق به سید آزادگان مشهور بود. حجت الاسلام ابوترابی سیدآزادگان در روز ۲۶ آذر سال ۱۳۵۹ پس از نبرد‌های سخت با دشمنان بعثی در جبهه‌های خوزستان، به اسارت آن‌ها درآمد و مدت ۱۰ سال را در اسارتگاه‌های مختلف سپری کرد. وی در ۱۲ خرداد ۱۳۷۹ در مسیر زیارت حرم علی بن موسی الرضا (ع) به همراه پدرش آیت الله سیدعباس ابوترابی بر اثر سانحه رانندگی درگذشت و پیکر هر دو در صحن آزادی حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

در سال ۱۳۹۳ و پس از ۱۴ سال از درگذشت ابوترابی، به دلیل فعالیت‌های فرهنگی در زمان اسارت نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر به خانواده مرحوم ابوترابی اهدا شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار