دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سیستم خمپاره‌انداز سریع و دقیق «EIMOS»

سیستم خمپاره‌انداز EIMOS را که توسط کمپانی اسپانیایی EXPAL توسعه داده شده است، می‌توان یکی از سریع‌ترین و دقیق‌ترین سیستم‌های خمپاره‌انداز در جهان دانست.
کد خبر: ۳۴۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 30May 2019

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس: شرکت‌های سازنده سلاح در کشورهای مختلف هر روز به دنبال استفاده از تکنولوژی‌های روز در ساخت تجهیزات نظامی هستند تا به واسطه آن، سرعت بکارگیری سلاح‌ها،‌ سرعت تحرک،‌ دقت و کارایی نیز افزایش یابد. این باعث می‌شود تا با افزایش کارایی، تعداد خدمه سلاح‌ها هم کاهش یابد؛ به عنوان مثال سیستم خمپاره انداز ازجمله محصولاتی است که موارد بالا درباره آن صدق می‌کند.

با توجه به این موضوع، خبرگزاری دفاع‌ مقدس گزارشی درباره ویژگی‌های سیستم مورد اشاره تهیه کرده که در ادامه آمده است. 

سیستم خمپاره انداز EIMOS که توسط شرکت اسپانیایی EXPAL توسعه داده شده متشکل از خمپاره انداز‌های ۶۰ یا ۸۱ میلی‌متری ساخت این شرکت به همراه یک خودور سبک ۴×۴ با قدرت آتش بالا، تحرک بالای میدانی، سیستم هدف‌گیری خودکار و اجرای آتش با دقت زیر ۲ متر است؛ در واقع داشتن این ویژگی‌ها باعث شده تا این سلاح به عنوان یکی از سریعترین و دقیق‌ترین سیستم‌های خمپاره انداز در جهان مطرح شود.

سیستم خمپاره انداز EIMOS؛ سریع و دقیق

این خمپاره انداز دارای یک صفحه چرخان به همراه سیستم خودکار تغییر ارتفاع و گردش است؛ همچنین صفحات جانبی محافظ نیز به طور کامل و ۳۶۰ درجه اطراف سیستم را پوشش داده، اما شاید آنچه موجب شده تا این سلاح ویژه باشد، داشتن سیستم «هیدور پنوماتیک» پس‌زنی است.

استفاده از این سیستم باعث شده تا قدرت پس‌زنی خمپاره انداز به میزان ۹۰ درصد کاهش یابد و امکان نصب آن بر روی بسیاری از خودر‌وهای تاکتیکی سبک فراهم آید.

سیستم خمپاره انداز EIMOS؛ سریع و دقیق

تجهیزات

این خمپاره انداز از سیستم توسعه یافته کنترل آتش TECHFIRE استفاده می‌کند تا تمامی محاسبات حرکت پرتابه را با استفاده از دستگاه‌های GPS، فاصله یابی لیزری و سیستم‌های هدایت گر داخلی انجام دهد.

خصوصیات منحصر به فرد

یک وسیله نقلیه مجهز به سیستم Expansion EIMOS Integrated Mortar می‌تواند در کمتر از ۱۰ ثانیه در حالت شلیک قرار گیرد، ۲۰ ثانیه برای شناسایی محل هدف و ۱۰ ثانیه برای تعیین محاسبات و تیراندازی نیاز دارد و می‌توان در کمتر از سه دقیقه خمپاره انداز ۶۰ میلی‌متری را با خمپاره انداز ۸۱ میلی‌متری تعویض کرد.

سیستم خمپاره انداز EIMOS؛ سریع و دقیق

مشخصات

حداکثر برد با خمپاره انداز ۸۱ میلی‌متری، شش هزار و ۹۰۰ متر و با خمپاره انداز ۶۰ میلی‌متری، چهار هزار و ۹۰۰ متر است.

وزن ۵۰۰ کیلوگرم

خدمه ۲ نفر

حداکثر ارتفاع ۲ متر

میزان حمل خمپاره ۵۲ عدد در محفظه مهمات به اضافه شش عدد بر روی سکوی آتش

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها