مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

کمترین نگرانی رهبری در حوزه نظامی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: کمترین نگرانی رهبری در حوزه نظامی است و ایشان به تازگی فرمودند مذاکره نمی‌کنیم، جنگ نمی‌شود.
کد خبر: ۳۴۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ - 28May 2019

کمترین نگرانی رهبری در حوزه نظامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، «مصطفی مشایخی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست «سواد رسانه» که با حضور دانشجویان مدیریت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به اهمیت کادر‌سازی در جبهه فرهنگی انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر انقلاب کادر‌سازی نکند، هیچ کاری نکرده و این سخن ارزشمند اهمیت نیروسازی و کادرسازی متعهد و متفکر را نشان می دهد.

وی با اشاره به این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند کار در حوزه فرهنگی جهاد است گفت: این جمله از مقام معظم رهبری یک توصیه بسیار مهم است و ایشان کار فرهنگی را شبیه یا هم درجه با جهاد معرفی نکردند بلکه گفتند کار فرهنگی جهاد است و البته کشور ما کانون جهاد است.

مشایخی با اشاره به اینکه جهاد به سه دسته «جهاد اکبر» و «جهاد اصغر» و «جهاد کبیر» تقسیم می‌شود گفت: جهاد با نفس و شیطان همان جهاد اکبر است و جهاد با دشمنان جهاد اصغر است و جهاد فکری با مشرکین جهاد کبیر است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی یکی از مهمترین شاخه‌های جهاد در وضعیت کنونی را جهاد اقتصادی، تولید شغل و تولید با کیفیت ایرانی نام برد و ادامه داد: مجاهدت علمی یعنی در هر شاخه‌ای از علوم که هستیم آن علم را یک قدم به جلو ببریم و مجاهدت سیاسی یعنی اینکه مسئولان مراقب باشند دشمن با نفوذ خود در تصمیم‌گیری‌ها مداخله نکند.

وی خاطرنشان کرد: کمترین نگرانی مقام معظم رهبری در حوزه نظامی است و ایشان به تازگی فرمودند مذاکره نمی‌کنیم، جنگ نمی‌شود.

مشایخی در ادامه به مقایسه چند جنبه از جنگ سخت و جنگ نرم پرداخت و تصریح کرد: این دو موضوع را میتوان از نظر موضوع، قلمرو، ابزار و هدف با یکدیگر مقایسه کرد که از نظر موضوع جنگ سخت نظامی و جنگ نرم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی جنگ اقتصادی را جنگ نیمه سخت خواهند و ادامه داد: از نظر قلمرو جنگ سخت در مرزها است مثل مرز زمینی، هوایی و دریایی اما قلمرو جنگ نرم عمدتاً فضای مجازی است که شامل اینترنت، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

مشایخی یادآور شد: از نظر ابزار در جنگ سخت از تجهیزات نظامی استفاده می‌شود ولی در جنگ نرم مهمترین ابزار رسانه است.

وی با اشاره به این جمله از امام صادق (ع) که فرمودند ورودی‌های ذهن را کنترل کنید گفت: ورودی‌های ذهن ما مثل دیدن یا شنیدن یا خواندن به اندیشه ما تبدیل می‌شود و در نهایت این اندیشه‌ها به رفتار تبدیل می‌شود.

مدیر‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: رسانه ها به سه بخش دیداری، شنیداری و نوشتاری تبدیل می‌شوند که مهمترین آن دیداری است که علاوه بر اینکه در دسترس‌ترین رسانه است جذاب‌ترین نوع آن نیز حساب می‌شود و دشمن از همه آن ها استفاده می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: هدف از جنگ سخت تصرف سرزمین است ولی در جنگ نرم هدف تصرف ذهن ها است و کشته‌های جنگ سخت باعث افتخار هستند، ولی گرفتار شدگان جنگ نرم که درگیر آسیب‌های اجتماعی شده اند باعث ننگ جامعه هستند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه جنگ سخت پر سر و صدا و جنگ نرم بی‌صدا است و گاها در جیب ما و در گوشی‌های همراه ما اتفاق می‌افتد متذکر شد: تا فرصت داریم باید کار فرهنگی کنیم.

وی مهمترین آسیب جنگ نرم را بلوغ جنسی زودرس کودکان نامید و گفت: یکی از راه حل های مقابله با این آسیب پر کردن اوقات فراغت کودکان با محتوای صحیح است چرا که مقام معظم رهبری فرمودند امر به ورزش، امر به معروف است و پدر‌ها و مادرها باید هرچه بیشتر و بهتر نقش خود را در این امر مهم ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها