مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم خبر داد؛

ارسال 251 اثر از هنرمندان قم به سومین جشنواره ملی فانوس

«حجت الاسلام علی لقمان پور» از ارسال 251 اثر از هنرمندان استان قم به سومین جشنواره ملی فانوس خبر داد.
کد خبر: ۳۴۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ - 28May 2019

ارسال 251 اثر از هنرمندان قم به سومین جشنواره ملی فانوس«حجت الاسلام علی لقمان پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: جشنواره ملی فانوس سومین سال است که با اهدافی همچون تبیین رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در مورد حفظ آثار گرانبهای گنجنیه دفاع مقدس، معرفی الگو‌ها و نماد‌های عملی و ارزشی از فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان، استکبارستیزی و جبهه مقاومت و کاربرد هنر در دفاع مقدس از دریچه فیلم و تئاتر برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از اعلام فراخوان استانی ارسال آثار هنری به سومین جشنواره ملی فانوس، دبیرخانه این جشنواره در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم تشکیل شد و نسبت به جمع آوری آثار مزبور در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت اقدام کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصریح کرد: در بخش هنر‌های نمایشی ۱۰ اثر، تجسمی و سنتی ۷۹ اثر، موسیقی و سرود ۱۵ اثر، فیلم ۱۱۸ اثر، آثار رادیویی ۷ اثر و در بخش آزاد ۲۲ اثر از ۸۰ هنرمند به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شده است.

وی تاکید کرد: آثار ارسالی ۲۵۱ اثر می‌باشد که رشد ۴۰ درصدی را نسبت به دومین جشنواره که استان قم از حیث تعداد اثر ارسالی مقام اول کشور را در آن بدست آورد، نشان می‌دهد.

حجت الاسلام لقمان پور خاطرنشان کرد: کلیه آثار به دبیرخانه مرکزی جشنواره واقع در سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال شده است.

وی افزود: بر اساس زمان بندی‌های اعلام شده، مرحله کشوری سومین جشنواره ملی فانوس و معرفی برگزیدگان در اواسط تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها