پیش ازظهر امروز

سرلشکر باقری از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد.
کد خبر: ۳۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴ - 27November 2014

سرلشکر باقری از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهرامروز(پنج شنبه) با حضور در خبرگزاری دفاع مقدس، از بخش های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد.

سرلشکرباقری در جریان این بازدید که از سوی امیر سرتیپ «عبدالعلی پورشاسب» جانشین رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح، امیر سرتیپ «محمدحسن باقری» معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و تعدادی از مسئولان این بنیاد همراهی میشد، از نزدیک با فعالیتهای خبرگزاری دفاع مقدس آشنا شد و با  مدیران و خبرنگاران این خبرگزاری گفتوگو کرد.

به گزارش دفاع پرس، سردار سرلشکر محمد باقری از فرماندهان و یادگاران دوران 8 سال دفاع مقدس است که به گفته خود از زمانی که حوادث کردستان شروع میشود به عضویت در سپاه پاسداران درآمده و از تابستان سال 59 در این نهاد انقلابی مشغول به فعالیت میشود.

وی  در این باره میگوید: "یک ماه از جنگ گذشته بود که به جبهه رفتم. به دلیل نوع فعالیتی که داشتم و مسئولیت های اطلاعاتی – عملیاتی که بر عهدهام بود، تقریبا میتوان گفت عملیاتی نبود که در آن نباشم. من در عملیات ثامنالائمه(ع) که شکست حصر آبادان بود، حضور نداشتم و در باقی عملیاتهای مطرح دفاع مقدس حضور داشتم".

اقری: بله؛ در واقع لایه دوم لانه جاسوسی بودیم چرا که سال اول دانشگاه و ناشناخته بودیم. سران دانشجویان خط امام (ره) سال آخری و دانشجویان فوق لیسانس بودند. از زمانی که دانشگاه ها در بهار 59 به سبب انقلاب فرهنگی تعطیل شد، حوادث کردستان شروع شد و ما به سمت عضویت در سپاه کشیده شدیم. از تابستان سال 59 در سپاه مشغول فعالیت شدیم.

* کردستان هم رفتید؟

باقری: به طور ثابت نرفتیم. بلا فاصله جنگ آغاز شد، یک ماه از جنگ گذشته بود که به جبهه رفتم.

*مهم ترین عملیات هایی که در آن شرکت داشتید را می توانید نام ببرید؟

باقری: به دلیل نوع فعالیتی که من داشتم و مسئولیت های اطلاعاتی – عملیاتی که بر عهده من بود، تقریبا می توان گفت عملیاتی نبود که من در آن نباشم، من در عملیات ثامن اائمه که شکست حصر آبادان بود، حضور نداشتم و در باقی عملیات های مطرح دفاع مقدس حضور داشتم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930704000196#sthash.2VoKh2tP.dpuf

آنچه در ادامه میآید تصاویر و فیلم این فرمانده ارشد نیروهای مسلح به همراه برادر گرانقدرش سردار سرلشکر شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی) در دوران دفاع مقدس است.

 

انتهای پیام/

{$sepehr_old_video_34831}
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار