المیادین:

عبدالمهدی به‌زودی به تهران و واشنگتن سفر می‌کند

شبکه تلویزیونی المیادین لبنان گزارش داد که نخست وزیر عراق به زودی به ایران و آمریکا سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۳۴۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳ - 28May 2019

المیادین: عبدالمهدی به‌زودی به تهران و واشنگتن سفر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه المیادین لبنان گزارش داد که نخست‌وزیر عراق به زودی به ایران و آمریکا سفر خواهد کرد.

این شبکه امروز (سه‌شنبه هفتم خرداد) به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد که «عادل عبدالمهدی»، در آینده نزدیک به تهران و واشنگتن سفر خواهد کرد.

دولت عراق بار‌ها با ابراز نگرانی از تحولات و تنش اخیر در منطقه، از آمادگی بغداد برای میانجیگری بین تهران و واشنگتن خبر داده است.

عراق همچنین جزو کشور‌های است که مشمول معافیت‌های تحریمی آمریکا علیه ایران است. به رغم هشدار‌های واشنگتن علیه بغداد در خصوص تبادلات تجاری و روابط اقتصادی، کاردار سفارت آمریکا در بغداد اخیرا اعلام کرد که معافیت‌های خرید انرژی عراق از ایران ادامه خواهد داشت.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از آن بازاعمال شد که در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش را از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌کند. از آن پس، عراق همواره به‌دنبال کسب معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است.

عراق وابستگی زیادی به خرید انرژی از ایران و واردات کالا‌های مختلف از این کشور دارد. مقامات عراقی بار‌ها گفته‌اند که با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی نخواهند کرد. نخست‌وزیر عراق دسامبر گذشته تصریح کرده بود: «ما بار‌ها و بار‌ها موضع خود را در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران تکرار کردیم، عراق بخشی از آن‌ها نخواهد بود.»

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار