سرلشکر سلامی:

امروز ایران به یک قدرت مطلق منطقه‎ای تبدیل شده است/ ظرفیت عملیات روانی دشمن را تخلیه کرده‎ایم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جنگ‎های بزرگی را پشت سر گذاشته‎ایم، گفت: ایران امروز به یک قدرت مطلق منطقه‎ای تبدیل شده است به همین دلیل از تهدیدات دشمن نمی‎ترسد.
کد خبر: ۳۴۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ - 28May 2019

آزادی اندیشه نشان‎دهنده عظمت یک جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه عصر امروز در چهارمین مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه و ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به اینکه عزت و عظمت ایران مدیون دفاع مقدس است، اظهار داشت: نماد و مظاهر تفکر نوین جامعه شما جوانان دانشجو هستید، در واقع پرچمداران علم، فرهنگ و اندیشه جوانان دانشجو هستند.

وی افزود: موقعیتی که اکتون در آن قرار داریم موقعیتی حساس برای آینده ایران است؛ عظمت هر کشور به وسعت اندیشه و ذهن‎ها و تفکر و دانش مردان و زنان آن کشور است؛ لذا مرزهای جغرافیایی تعیین کننده بزرگی یک کشور نیست.

سردار سلامی ادامه داد: در واقع فرهنگ، دانش، معنویت، اندیشه و از همه مهم‎تر آزادی اندیشه و تفکر و فرهنگ است که نشان دهنده عظمت یک جامعه است.

وی افزود: انقلاب اسلامی آمد تا عصر طلایی اسلام را مجددا زنده کند، اما دشمنان انقلاب اسلامی نمی‎خواستند این اتفاق رخ دهد و پیام انقلاب به جهانیان برسد به همین دلیل در مقابل انقلاب صف آرایی کردند و این باعث شد تا ۴۰ سال برای عزت ایران و اسلام مقابل این صف آرایی شیطانی بایستیم.

سردار سلامی با اشاره به جنگ استکبار با انقلاب اسلامی گفت: آنها نمی‎خواستند بگذارند حکومتی با مدل ارزش های اسلامی در جهان شکل گیرد و حکومت اسلامی ایران مدلی برای دیگران شود؛ یر این اساس چون فکر می کردند این کشور بر اثر ذهن جوانان و دانشمندان بزرگ می شود جوانان نخبه ما را در خیابان‎ها ترور می‎کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه جنگ‎های بزرگی را پشت سر گذاشته‎ایم، تصریح کرد: من در زمان دانشجویی اصلا تصور ساخت ماهواره را نداشتم اما امروز ساخت ماهواره برای ما به امری ساده تبدیل شده است.

سردار سلامی درخصوص ساخت موشک‎هایی برای مورد اصابت قرار دادن ناوهای آمریکا در خلیج فارس، اظهار داشت: زمانی که می خواستیم داستان کشتی‎های جنگی و ناوهای هواپیمابر را در دریا حل کنیم این مسئولیت را سردار شهید طهرانی مقدم برعهده گرفت، اما این کار بسیار پیچیده‎ای بود زیرا هدف قرار دادن یک کشتی در دریا با یک موشک بالستیک کار بسیار دشوار و به ظاهر غیر ممکنی بود اما می‎بایست این کار را انجام می دادیم.

فرمانده کل سپاه بیان داشت: به همین خاطر تست های متعددی انجام شد تا اینکه حدود ۱۲ سال پیش با آن فناوری آن زمان این اتفاق افتاد و یک صفحه معادل یک سوم یک ناو هواپیمابر هدف قرار گرفت و ما به داستان ناوها پایان دادیم.

وی اضافه کرد: امروز عرصه فناوری و عرصه شگفت انگیزهاست، ما در جنگ در این عرصه پیش رفتیم درحالی که آن روز در تحریم جهانی بودیم، امروز پالایشگاه ، هواپیما، نیروگاه می‎سازیم و در نانو پیش می رویم که البته همه اینها نتیجه پیروی از ولی فقیه است.

سردار سلامی همچنین تاکید کرد: امروز یک قدرت بزرگ و شکست ناپذیر هستیم زیرا همه سناریوهای دشمن را تجربه و آن را شکست داده‎ایم؛ دشمن امروز فشار حداکثری در عرصه‎های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و رسانه‎ای با بهره گیری از گروه های تروریستی را امتحان کرده اما با این وجود پیش رفتیم و توانستیم فضای عملیات روانی دشمن را بشکنیم و ظرفیت عملیات روانی دشمن را تخلیه و بر آن غلبه کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: شما سقوط دشمنان را می بینید زیرا امروز ایران دیگر به اندازه مرزهایش قوی نیست بلکه یک قدرت مطلق منطقه ای با میدان های تاثیر جهانی است به همین دلیل از تهدیدات دشمن نمی ترسد.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز آمریکا در فلسفه سیاسی خود شکست خورده و گسترش نفرت در جهان از آنها به دلیل شکست همین فلسفه سیاسی آنها است البته جوانان ما شاید تنها سیطره سیاسی آمریکا در 40 سال پیش را مطالعه کرده باشند اما امروز بسیار ضعیف تر از آن زمان است و ما بسیار قدرتمندتر از آن دوران هستیم.

سردار سلامی تاکید کرد: امروز توانستیم موازنه خطر را برطرف کنیم البته نیازی به موازنه قوا در شکل متقارن آن نداریم چون در این موازنه باید هزینه های کشور را در بخش نظامی هم پای آمریکا صرف کنیم در حالی که معتقدیم موازنه اهمیت بیشتری دارد به عنوان مثال ما در عراق حضور نظامی نداریم و فقط در سوریه اندک مستشار نظامی داریم اما همین حضور میدان تاثیر را افزایش داده است.

وی تاکید کرد: ما نگران نیستیم چون در آخرین فراز قرار داریم؛ مشکلات اقتصادی حل شدنی است؛ در این رابطه ظرفیت های ما بسیار بزرگتر از مشکلات است البته اگر با مدل مدیریت جهادی و انقلابی با انها برخورد کنیم.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار