در دیدار هیات فرهنگی ایران از موزه جنگ مسکو؛

سنگ بنای هفته هنر و ادبیات جنگ ایران و روسیه گذاشته شد

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی به همراه رایزن فرهنگی ایران در روسیه با رئیس موزه جنگ مسکو دیدار کردند.
کد خبر: ۳۴۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ - 29May 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی به همراه رایزن فرهنگی ایران در روسیه با رئیس موزه جنگ مسکو دیدار کردند. در این دیدار، با هدف افزایش روابط مشترک، درباره برگزاری هفته هنر و ادبیات جنگ با برگزاری نشست‌های ادبی، نمایش فیلم، نمایشگاه کتاب و عکس در دو کشور ایران و روسیه، بحث و تبادل‌نظر شد.

در این نشست، قهرمان سلیمانی اظهار داشت: در ایران نیز همانند موزه جنگ روسیه، موزه انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد که به معرفی تاریخ انقلاب و جنگ هشت ساله می‌پردازد.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم برنامه‌های مشترکی در زمینه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله ادبیات و سینما در حوزه جنگ ترتیب دهیم که ضمن آن، هنرمندان دو کشور با یکدیگر آشنا شده و منجر به اتفاقات بزرگ فرهنگی شوند.

در ادامه «الکساندر اشکولنیک» با استقبال از افزایش روابط فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران گفت: در کمیته بین‌الملل موزه جنگ مسکو، روسای موزه‌های جنگ دنیا حضور دارند. امیدوارم دعوت از مدیر موزه انقلاب و دفاع‌مقدس ایران برای عضویت در این شورا، زمینه‌ساز ارتباط و تبادلات فرهنگی هر چه بیشتر این دو مرکز فرهنگی شود.

مهدی قزلی نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور گفت: بازدید از شهرهای ولگوگراد در روسیه و خرمشهر در ایران که با مقاومت خود در برابر متجاوزان در نتیجه جنگ موثر بودند، برای هنرمندان هر دو کشور می‌تواند موثر و قابل توجه باشد.

وی در پایان پیشنهاد کرد، با ایجاد یک پل ادبی، هر سال یک کتاب روسی و یک کتاب ایرانی با موضوع جنگ و وطن دوستی انتخاب و ترجمه شود.

پس از این دیدار، رایزن فرهنگی ایران و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی از امکانات و بخش‌های مختلف موزه جنگ مسکو بازدید کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار