در سومین شب از لیالی قدر؛

ندای ملکوتی «العفو العفو» در آسمان لرستان طنین‌انداز شد

در سومین شب از لیالی قدر همزمان با سراسر کشور ندای ملکوتی «العفو العفو» در آسمان لرستان طنین‌انداز شد.
کد خبر: ۳۴۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ - 29May 2019

ندای ملکوتی «العفو العفو» در آسمان لرستان طنین انداز شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، دعا کردن و راز و نیاز با معبود ازلی در دل شب، حس آرامشی در دل انسان ایجاد می‌کند که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

عبادات و شب زنده‌داری در همه مذاهب و مکاتب دینی نمادی از خلوت عاشقانه با معشوقی بی‌مثال است. در دین مبین اسلام شب قدر به عنوان بهترین شب در طول سال معرفی شده، شب نزول قرآن، شب نزول رحمت و برکات، شب بخشش گناهان شبی که فرشتگان به اذن پروردگارشان برای تقدیر و تنظیم هر کاری نازل می‌شوند.

عبادت و شب‌ زنده‌داری در شب‌های قدر بسیار سفارش شده، چه برکتی بالاتر از آن که درهای رحمت تا بی‌انتها به روی بندگان گشوده می‌شود.

شب گذشته آخرین شب قدر ماه مبارک رمضان بود، شبی که برتری آن از شب‌های نوزدهم و بیست‌ویکم بیشتر است و مقدرات انسان‌ها در این شب امضا می‌شود.

در سومین شب از لیالی قدر همزمان با سراسر کشور، مردم لرستان عاشقانه با حضور در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا با شب زنده‌داری، قرائت قرآن، خواندن دعاهای جوشن کبیر و قرآن بر سر گرفتن، دستان نیازشان را به سوی معبود گشودند و با طنین‌انداز شدن ندای ملکوتی «العفو العفو» در آسمان، بخشوده شدن گناهانشان را از خالق بی همتا خواستند.

این شب‌ها و این روزها دعا کردن در حق دیگران بسیار اهمیت دارد، برای بیمارانی که در بستر بیماری و در بیمارستان‌ها به سر می‌برند در میان زمزمه‌های عاشقانه روزه‌داران فراموش نشدند.

در این شب‌ها برخی از روزه‌داران هم اقدام به اهدای خون به‌عنوان «نذر خون» کردند، تا بیماران نیازمند هم بی‌بهره نمانند، عده‌ای هم مواد غذایی بسته‌بندی کرده و در بین نیازمندان  توزیع کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار