سردار رحیمی:

آمادگی پلیس برای تأمین امنیت راهپیمایی روز قدس/ هیچ‌گونه مشکل امنیتی در شب‌های قدر نداشتیم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با توجه به اقدامات اخیر آمریکا، ملت ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس جواب دندان‌شکنی به آن‌ها خواهند داد و پلیس آماده برقراری امنیت در مسیر‌های اصلی و فرعی این راهپیمایی است.
کد خبر: ۳۴۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ - 29May 2019

هیچ‌گونه مشکل امنیتی در شب‌های قدر نداشتیم/ آمادگی پلیس برای برگزاری راهپیمایی روز قدسبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شب‌های قدر با هماهنگی و جلسات مختلفی که توسط پلیس صورت گرفت، به خوبی برگزار شد، اظهار داشت: در این شب‌ها بیش از دو هزار و ۲۰۰ مسجد و هیات مورد پوشش پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس پایتخت افزود: خوشبختانه در شب‌های قدر هیچ‌گونه مشکل امنیتی در تهران نداشتیم.

سردار رحیمی در ادامه گفت: با توجه به اقدامات اخیر آمریکا، ملت ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس جواب دندان‌شکنی به آن‌ها خواهند داد و پلیس آماده برقراری امنیت در مسیر‌های اصلی و فرعی این راهپیمایی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به میزان جرایم در ماه رمضان اشاره و تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان کاهش ۱۷ درصدی جرایم نسبت به ماه قبل از آن را داشتیم؛ همچنین در جرائم خشن کاهش ۴۰ درصدی  داشتیم.

وی عنوان کرد: قرارگاه روح الله در تهران راه اندازی شده و پلیس با اشراف اطلاعاتی آماده انجام ماموریت‌های خویش است.

سردار رحیمی اظهار داشت: در زمینه وقوع جرم، پلیس تهران بزرگ در رتبه آخر است و در کشف جرم نیز ۱۷ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی در خصوص دستگیری شهردار اسبق تهران در شب گذشته و مطرح شدن برخی اظهارات در فضای مجازی در این خصوص گفت: به محض اینکه همکاران من از این قتل مطلع شدند در زمینه بحث وقوع این قتل همچون سایر قتل‌ها با جدیت هم سرکلانتری و کلانتری منطقه و هم پلیس آگاهی تلاش‌های بی‌وقفه خود را برای شناسایی قاتل و دستگیری او و شناسایی علل و عوامل این حادثه شروع کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: شهردار اسبق تهران با توجه به مسئولیتی که داشت در جایگاهی نبود که نیاز به محافظ داشته باشد و فقط در حد داشتن سلاح بوده، اما از سال ۹۴ تا کنون اسلحه وی دارای مجوز نبوده است.

وی افزود: در دقایق اولیه متوجه شدیم که قتل توسط شهردار سابق تهران انجام شده چرا که مستندات، مدارک و قرائن و شواهدی که به دست آمد تقریبا این را برای ما محرز کرد.

سردار رحیمی گفت: با توجه به تماس گرفته و اطلاعاتی که از فرزند خوانده‌، راننده و همسایه‌ها به دست آمد برای ما محرز شد که از سوی نجفی چنین کاری انجام شده است.

وی ادامه داد: آن چیزی که ما را نگران کرده بود این بود که به خودش لطمه و ضربه‌ای وارد کند؛ از ابتدای حادثه پلیس هشت نقطه‌ای که شهردار سابق تهران تردد دارند مورد بررسی پلیس قرار گرفت و نهایتا وی در خیابان وحدت اسلامی دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شد.

سردار رحیمی افزود: نجفی از زمان قتل تا زمانی که دستگیر می شود به قم و سر خاک پدرش رفته و برگشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه در برخی تصاویر نشان داده می‌شود نجفی در حال چایی خوردن است، خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها از وی تا افطار انجام شده است و برای بازپرس چایی می آورند و در این بین برای نجفی هم یک چایی می گذارند.

وی ادامه داد: برای ما اشخاص فرقی نمی‌کند و شخص در جایگاه قاتل است و اکنون نجفی در حال رفت و آمد به دادسرا است و مستندات بازجویی در حال انجام است.

سردار رحیمی در پاسخ به اینکه چرا سلاحی که با آن همسر دوم شهردار سابق تهران را کشته در دست گزارشگر صدا و سیما   دیده شده است؟ گفت: این کار پس از اینکه انگشت‌نگاری شده صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار