معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

تاخیر در افتتاح موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زیبنده قم نیست

«سیدمحمدرضا هاشمی» گفت: طی سال‌های گذشته تلاش‌های گسترده‌ای برای احداث و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم صورت گرفته و تاخیر در افتتاح این پروژه، زیبنده استان قم نیست.
کد خبر: ۳۴۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ - 29May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «سیدمحمدرضا هاشمی» معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در دیدار حجت الاسلام علی لقمان پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین امام علی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از ارواح طیبه شهدای والامقام در پیمودن مسیر عاشورایی و عزتمند راه‌شان استمداد می‌طلبیم.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس از افتخارات بزرگ نظام اسلامی است، گفت: یکی از کار‌های ارزشمندی که در سطح استان‌ها انجام شده، احداث موزه دفاع مقدس است، زیرا از راه‌های مطمئن معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی در برابر دشمنان متجاوز به نسل جوان دانش آموز و دانشجو محسوب می‌شود.

تاخیر در افتتاح موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زیبنده قم نیست

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم تاکید کرد: بهترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی آشنایی با حماسه و فرهنگ ایثار و شهادت است و تبیین این نکته که جوانانی بودند که در سنگر جبهه و دانشگاه یا مدرسه و جبهه توامان فعالیت می‌کردند و خالق حماسه‌ها شدند بسیار ضروری است.

وی افزود: اگر انقلاب بخواهد با عزت و استواری به راهش ادامه دهد، مدیون راه و مرام شهداست و همه ما در هر جایگاهی که هستیم، مدیون خون شهیدان والامقام هستیم.

هاشمی تصریح کرد: اقداماتی همچون احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، قطره‌ای از اقیانوس ایثار و شهادت است که باید به وسیله آن، نسل جوان و نوجوان را با آموزه‌های هشت سال ایستادگی مردم و رزمندگان اسلام در مقابل تهاجمات استکبار جهانی آشنا کرد.

وی ادامه داد: حفظ ارزش‌ها و پرداختن به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت و موضوعاتی مثل تکمیل موزه دفاع مقدس، امری جهادی و فراتر از سازوکار‌های اداری است که در همه استان‌ها این روحیه، پیش برنده بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات موثری در حوزه زیرساخت‌ها و سایر مسائل مرتبط با موزه صورت گرفته، افزود: استان قم خاستگاه انقلاب و مرجعیت و سرداران شهیدی همچون شهید زین الدین است و هرگونه تاخیر در بهره برداری از پروژه مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی زیبنده این استان نیست.

وی گفت: احداث این پروژه پس از حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می‌تواند سبب جذب افزایش حضور گردشگر مذهبی در شهر قم باشد.

هاشمی با تاکید بر حفظ ردیف‌های اعتباری، خاطرنشان کرد: هم باید اعتبارات مورد نیاز برای احداث و تکمیل پروژه تامین شود و هم این اعتبارات برای نگهداری هم در نظر گرفته شود و ضرورت دارد نمایندگان دستگاه‌های مرتبط جهت تسریع در زیرساخت‌ها و بهره برداری از موزه، تعامل بیشتری داشته باشند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام علی لقمان پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، گزارشی از فرازوفرود‌های تکمیل موزه وآماده سازی آن برای افتتاح در هفته دفاع مقدس سال جاری ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار