حیدر العبادی:

مبارزه با داعش را تا آزاد سازی کامل عراق ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر عراق، روز چهارشنبه با استقبال از «پیروزی‌های چشمگیر» ارتش در استان «دیالی»، تأکید کرد به آزادسازی وجب به وجب از خاک عراق از اشغال گروه تروریستی «داعش» ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۳۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷ - 27November 2014

مبارزه با داعش را تا آزاد سازی کامل عراق ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از «المنار»، «حیدر العبادی» نخستوزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از فرماندهی عملیات دجله، فرماندهی تیپ پنجم، نیروهای مسلح و نیروهای بسیج مردمی که با پشتیبانی نیروی هوایی و جنگندههای ارتش به دلیل «پیشرویهای چشمگیری» که در «جلولاء»، «السعدیه» و دیگر مناطق حومه استان دیالی داشتهاند، تمجید کرد.

العبادی خطاب به مردم عراق، «به آزادی وجب به وجب خاک اشغال شده کشور و بیرون راندن گروهک داعش از سرزمین پاکمان و نیز بازگرداندن زندگی به روال طبیعی خود در شهرهای آزاد شده» تأکید کرد.

براساس شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، نیروهای عراقی با حمایت و پشتیبانی نیروهای مردمی و نیروهای پیشمرگه کرد توانستند مناطق حدفاصل دو ناحیه جلولاء و قره تپه را از تروریست ها پاکسازی کنند.

این نیروها همچنین توانستند دریاچه حمرین در شمال شرقی شهر بعقوبه را به کنترل خود درآوردند.

درهمین حال، فرمانده نظامی گروه تروریستی داعش در منطقه هیت در استان الانبار عراق نیز در حمله هوایی ارتش عراق به هلاکت رسید.

آزادسازی کامل قره تپه

رحیم عزیز رئیس شورای شهر منطقه قره تپه در استان دیالی اعلام کرد که این منطقه بعد از آزادسازی کامل آن از عناصر داعش در امنیت 100 درصدی به سرمی برد.

وی گفت: نیروهای مشترک پیشمرگه کرد و نیروهای پلیس بزرگترین عملیات مشترک خود را در تاریخ منطقه قره تپه از چند محور اصلی به هدف آزادسازی آن از چند یگان داعش اجرا کردند. این یگانهای داعش در روستاهای کشاورزی بخش غربی و جنوبی و شمالی این منطقه متمرکز بودند.

این منبع گفت: نیروهای امنیتی بعد از هشت ساعت درگیری پیوسته توانستند 27 روستای زراعی را به طور کامل آزاد و همه این یگان ها را بعد از به هلاکت رساندن تعدادی از سران و عناصر آن از بین ببرند.

منطقه قره تپه از نواحی خانقین است که در آن اعراب، کردها و ترکمانها سکونت دارند و شاهد موج خشونتهای شدید در ماههای گذشته به علت بروز خطر داعش در اطراف آن بوده است.

حضور البغدادی در موصل

یک منبع محلی در استان نینوا در عراق از قطع خطوط تلفن همراه شهر موصل از صبح روز چهارشنبه خبر داد و گفت: علت این امر مشخص نیست اما ساکنان شهر موصل می گویند که شاید بخشی از اقدامات امنیتی داعش باشد.

این منبع گفت: گروه داعش همه دکلهای شبکه تلفن همراه موصل را از کار انداخت و برخی اطلاعات حاکی است که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش در این شهر حضور دارد.

پایگاههای اینترنتی گروه داعش در 5 ژوئیه گذشته تصاویر و نوارهای ویدئویی را منتشر کردند که در آن البغدادی در حال ایراد خطبه نماز جمعه در یکی از مساجد موصل بود.

هلاکت سرکرده داعش در موصل

یک منبع محلی در استان نینوا گفت: سرکرده گروه تروریستی داعش در ساحل چپ شهر موصل در حمله ای مسلحانه در شمال این شهر به هلاکت رسید.

وی افزود: افراد ناشناس سوار بر سه خودرو چهارشنبه شب به سمت ابوشهاب السوری در منطقه الزهور تیراندازی کردند.

خنثی سازی 163 بمب در شرق الرمادی

یک منبع امنیتی در استان الانبار نیز اعلام کرد: نیروهای امنیتی در جریان پاکسازی دو منطقه زخیخه و الدولاب در شرق شهر الرمادی، 163 بمب را خنثی کردند.

وی افزود: نیروهای امنیتی همچنین توانستند یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده را تحت کنترل منفجر کنند.

هلاکت 30 داعشی در موصل

درهمین حال، یک منبع محلی در استان نینوا نیز اعلام کرد: اداره پزشکی قانونی موصل اجساد 30 نفر از عناصر تروریستی داعش از جمله برخی اتباع عربی را که در جریان حمله هوایی ائتلاف و درگیری با نیروهای پیشمرگه کرد در نزدیک سد موصل به هلاکت رسیدند، تحویل گرفت.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین نیز اعلام کرد: درگیریهای شدیدی بین عناصر داعش و نیروهای ارتش و نیروهای مردمی در منطقه الکلبان در شمال سامرا روی داد که در جریان آن یکی از نیروهای مردمی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند و از میزان تلفات داعش نیز خبری در دست نیست.

مرکز آموزش نظامی ائتلاف در شرق الرمادی

صباح کرحوت رئیس شورای استان الانبار عراق اعلام کرد: نیروهای ائتلاف بزودی یک مرکز آموزش نظامی برای آموزش نیروهای امنیتی عراق در شرق الرمادی ایجاد خواهند داد و واشنگتن 24 میلیون دلار برای مسلح کردن عشایر الانبار اختصاص خواهد داد.

کرحوت با اشاره به ملاقاتش با سفیر آمریکا در عراق گفت: این مرکز در پایگاه الحبانیه در 30 کیلومتری شرق رمادی خواهد بود.

داعش داروها را در موصل احتکار کرد


یک منبع پزشکی در استان نینوا گفت: گروه داعش چندین نوع دارو را برای زخمی های خود در شهر موصل احتکار کرده است.

وی گفت: عناصر داعش انواع معینی از تجهیزات و وسایل پزشکی بیمارستانهای موصل را احتکار کرده و به پرسنل پزشکی دستور داده اند که آنها را فقط برای درمان زخمی های این گروه استفاده کنند.

این منبع گفت: این دستور درپی ورود دهها نفر از زخمی های داعش به بیمارستان های العام (عمومی) و الجمهوری و العسکری (نظامی) در بخش راست شهر موصل و بیمارستان السلام در بخش چپ این شهر صادر شده است. این عناصر داعش در جریان نبردهای نزدیک سد موصل زخمی شدند.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها