مدیر انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حضور هنرمندان ۲۵ کشور در نمایشگاه «کاریکاتور و کارتون قدس»/ هنرمندان ایرانی در موضوع فلسطین اجماع نظر دارند

محمد حبیبی با اشاره به اجتماع نظر هنرمندان ایرانی درباره موضوع فلسطین، از حضور ۲۵ هنرمند دنیا در نمایشگاه کاریکاتور و کارتون قدس خبر داد.
کد خبر: ۳۴۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ - 29May 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با روز جهانی قدس و هفتاد و یکمین سالگرد اشغال فلسطین توسط رژیم منحوس صهیونیستی، عصر امروز نمایشگاه کارتون و کاریکاتور قدس با حضور سید مهدی شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و محمد حبیبی مدیر انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در موزه هنر‌های معاصر فلسطین گشایش یافت.

محمد حبیبی مدیر انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: ۷۱ اثر در این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی قدس از هنرمندان ۲۵ کشور در بخش بین‌المللی در موزه معاصر فلسطین به نمایش گذاشته شده است.

حضور هنرمندان ۲۵ کشور در نمایشگاه «کاریکاتور و کارتون قدس» / هنرمندان ایرانی در موضوع فلسطین اجماع نظر دارند

وی گفت: این نمایشگاه از امروز چهارشنبه هشت خرداد تا روز ۱۳ ماه‌ جاری؛ همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. این نمایشگاه استثناً جمعه این هفته نیز به مناسبت روز جهانی قدس نیز باز خواهد بود.

مدیر انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد: تمام آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه متعلق به هنرمندان بین‌المللی است و همزمان با این نمایشگاه در متروی شهید بهشتی تهران، ۴۲ اثر از هنرمندان ایرانی با همین موضوع به نمایش گذاشته شده است. یعنی به طور همزمان ما امسال دو نمایشگاه با موضوع فلسطین و ضد صهیونیستی خواهیم داشت.

حبیبی عنوان کرد: تمام آثار این نمایشگاه با موضوع مقاومت مردم فلسطین و ضد صهیونیستی است که مظلومیت مردم فلسطین را نمایش می‌دهد. دقیقاً این نمایشگاه به طور خاص متمرکز بر روز قدس و مسئله فلسطین است که آثار آن توسط ۲۵ هنرمند از ۲۵ کشور خلق شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این نمایشگاه ما نمایشگاه سوم خرداد را در همین مکان برگزار کردیم که حاصل شش دوره ورک‌شاپ‌های گذشته بود که آثار بسیار زیبایی را در آن گردآوری کرده بودیم. فاصله زمانی کمی که بین این دو نمایشگاه وجود داشت موجب شد تا فرصت کافی برای نمایش همزمان این آثار در بسترفضای مجازی را نداشته باشیم.

حضور هنرمندان ۲۵ کشور در نمایشگاه «کاریکاتور و کارتون قدس» / هنرمندان ایرانی در موضوع فلسطین اجماع نظر دارند

مدیر انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس درخصوص بازخورد این آثار گفت: کار‌های کاریکاتور و کارتون ازجمله تنها رشته‌هایی می‌باشد که زمان کمی برای خلق اثر لازم است. درعین حالی که بیشترین ارتباط با بیننده را برقرار می‌کند، بیشترین تاثیرگذاری را دارد چراکه زبان این هنر طنز و عامه‌پسند است لذا بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب خواهد داشت.

حبیبی اظهار داشت: کاریکاتور و کارتون در بین رشته‌های تجسمی تنها رشته‌ای است که بسیار تاثیرگذار است. البته رشته‌هایی همچون فلش‌های کمیک وجود دارد که فوق‌العاده در فضای مجازی تاثیرگذار است، اما خلق این دسته از آثار نیازمند هزینه زیادی است.

وی به رویکرد هنرمندان نسبت به ملت مظلوم غزه اشاره کرد و افزود: هنرمندان ایرانی همواره در همه دوره‌هایی که نمایشگاه‌هایی در خصوص فلسطین و مردم آن برگزار شده، بیشترین و با کیفیت‌ترین آثار را خلق و به دبیرخانه ما ارسال کرده‌اند. امروز نیز رویکرد هنرمندان در این مسیر است و ما در حال حرکت به سمتی هستیم که دشمن نمی‌تواند جنایت‌هایش را بپوشاند لذا مردم نیز این جنایات را می‌بینند و هنر نیز در این بین بسیار تاثیرگذار عمل کرده است.

حضور هنرمندان ۲۵ کشور در نمایشگاه «کاریکاتور و کارتون قدس» / هنرمندان ایرانی در موضوع فلسطین اجماع نظر دارند

مدیر انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس به اجماع نظر هنرمندان درباره موضوع فلسطین تاکید کرد و گفت: هنرمندان ما در مسائلی مانند دفاع مقدس، سوم خرداد و مسئله فلسطین واقعاً همواره در صحنه حاضر بوده‌اند و اجماع نظر دارند که باید به این موضوعات بپردازند. هنرمندان ما نسبت به فلسطین حسی همانند حس وطن‌پرستی دارند.

حبیبی خاطرنشان کرد: تمام تصاویر نمایشگاه کارتون و کاریکاتور قدس به ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تقدیم شده تا بتوانند در سطح راهپیمایی روز قدس از آن استفاده کنند؛ فکر می‌کنم روز قدس تعدادی از این آثار در مسیر راهپیمایی در ابعاد بزرگ به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار