فلسطین و آزادی قدس در کلام شهدای لرستان

شهدای دوران دفاع مقدس که شاگردان مکتب آزادگی بودند، در وصیتنامه‎های خود از پرداختن به مسئله فلسطین غافل نبوده و با تأکید بر حفظ روحیه ایستادگی در برابر ظالمان خواستار اتحاد و یکپارچگی مسلمان در همه زمینه‎ها به ویژه آزادی فلسطین و قدس بودند.
کد خبر: ۳۴۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ - 29May 2019

فلسطین و آزادی قدس در کلام شهدای لرستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‎آباد، از زمان اشغال فلسطین، آزادیخواهان جهان هیچ‌گاه از پرداختن به این مسئله و تلاش برای رهایی آن غافل نبوده‌اند، به نحوی که معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) همواره قاطعانه حمایت خود را از این پاره تن اسلام بیان می‌کرد و با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، بذر امید را در دل مسلمانان جهان کاشت.

نامگذاری یک روز از تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز قدس، حکایت از آرمانی بلند دارد، آرمانی به بلندای ایستادگی و مقاومت تا رهایی کامل مسلمانان سراسر جهان از سیطره ظلم و استکبار.

شهدای دوران دفاع مقدس نیز که شاگردان مکتب آزادگی بودند، در وصیت‌نامه‌های خود از پرداختن به مسئله فلسطین غافل نبوده اند و با تأکید برحفظ روحیه ایستادگی در برابر ظالمان خواستار اتحاد و یکپارچگی مسلمان در همه زمینه ها به ویژه آزادی فلسطین و قدس بوده‌اند.

در همین راستا برخی از وصیت نامه‌های شهدای لرستان را ورق زدیم و نکاتی که مرتبط با فلسطین و قدس بود، گلچین کرده و در ذیل آورده‎ایم:

شهید فریدون امرایی

آیا انسان‌های پاک بینش هرگز قبول می‌کنند که خون‌آشامان اسرائیلی قدس عزیز را اشغال کنند و خود را نیز مسلمان بدانند و هیچ‌‌گونه حرکتی جهت آزادی آن انجام ندهند.

عبدالرضا رشیدزاده

به شما می‌گویم ای مسلمانان انتظار چه کسی را می‌کشید که قبل از ظهور مهدی(عج) قبله اول نماز (بیت‌المقدس) را از دست صهیونیست‌ها نجات دهد؟ آیا رهبری لایق‌تر و با کفایت‌تر از امام سراغ دارید؟ پس معطل چه هستید؟ برخیزید و دست آمریکا را که از آستین جنایت‌کاران بیرون امده قطع کنید و به ندای رهبر کبیر خود لبیک بگویید.

شهید آقامحمد شیرنسب

اگر تمام مسلمین جهان با هم متحد و هم‌گام باشند چه دلیلی دارد اسرائیل غاصب در مقدس‌ترین سرزمین مسلمین رخنه و آن‌ها مانند غده سرطانی در منطقه، برادران فلسطینی ما را از خانه و کاشانه اصلی خود آوراه و سرگردان نماید.

شهید صادق یارمحمدی

در راهپیمایی‌ها شرکت نمایید مخصوصاً راهپیمایی روز جهانی قدس که این راهپیمایی از نظر معنوی و سیاسی دارای ارزش خاص خود می‌باشد.

شهید سیدهاشم حسینی

خود را آماده کنید برای رنج‌ها و دردهایی که در جنگ با دیگر اجانب مانند اسرائیل غاصب پیش خواهد بود، چراکه باید قبله اول مسلمین را از دست این مزدوران درآوریم.

شهید سپهدار آشوبی

در خط مقدم می‌جنگم، هدف در این راه به‌خاطر اسلام، قرآن و پاسداری از سرزمین اسلامی و رها کردن کربلا و قدس از چنگال کفار می‌باشد و خط امام حسین را ادامه خواهیم داد تا روزی که قبله اول مسلمین آزاد گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار