یادداشت/ علیرضا آخوندی

هیچ سلاحی در عقب راندن دشمنان کارسازتر از وحدت نیست

حضور گسترده مسلمانان در راه‌پیمایی روز قدس، نشانگر اهمیت این روز برای مسلمین است. باید درنظر داشت هیچ سلاحی در عقب راندن دشمنان قرآن و اسلام از مواضع‌شان، کارسازتر از وحدت، اتحاد و انسجام امت اسلامی نیست و این سلاح در روز جهانی قدس می‌تواند استکبار جهانی را از پای درآورد.
کد خبر: ۳۴۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ - 30May 2019

گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ علیرضا آخوندی؛ قریب به چهل سال است که آخرین جمعه ماه رمضان از سوی امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به منظور وحدت و اتحاد هر چه گسترده‌تر امت اسلامی، به «روز جهانی قدس» مزین و نام‌گذاری شده است؛ چرا که حمایت از حق و حقوق مسلمین در مقابل ابرقدرت‌های متجاوز و سلطه‌طلبان غربی از برجسته‌ترین آرمان‌های انقلاب کشورمان است.

زمانی‌که ملت آزاده و آزادی‌خواهی همچون جمهوری اسلامی، تحت رهبری و هدایتگری‌های داهیانه امام خمینی، بر سرنگونی حکومت دو هزار و ۵۰۰ ساله طاغوت نیت کرده بود، قطعا افق و چشم‌اندازی فراتر از تحقق این امر در اندیشه می‌پروراند و آن رهایی امت اسلامی از بند اسارت زورگویان و غاصبان مستکبر بود.

نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» از سوی معمار کبیر انقلاب، یقینا چراغ راهی برای امت اسلامی در مسیر خلاصی از هر آنچه که استکبار جهانی بر جهان اسلام در سر داشت، خواهد بود؛ چرا که بیداری اسلامی مستلزم بسترها و زمینه‌هایی برای منسجم‌تر شدن مسلمانان است و چه فرصتی مغتنم‌تر از روز جهانی قدس را می‌توان در تحقق بیداری اسلامی برگزید؟

برای کشوری همچون آمریکا که با تعهدپذیری در قبال توافقات و قوانین بین‌المللی بیگانه است و بر خلاف عهدنامه ۲۴۲ رژیم جعلی صهیونیستی را با انتقال سفارتخانه‌اش از تل آویو به بیت‌المقدس به رسمیت شناخته و برای ارتقای امنیت این رژیم منحوس از هیچ اقدام وقیحانه‌ای دریغ نکرده و نمی‌کند، روز جهانی قدس توام با حضور گسترده امت اسلامی در سر تا سر جهان علاوه بر مهر باطل زدن بر هرآنچه که دولتمردان این کشور در حمایت از صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، آمریکا را رسوا و در جوامع بین‌المللی به عنوان چهره‌ای منفور نمایان می‌کند.

اینکه آمریکا و صهیونیست در حال حاضر و بیش از هر زمان دیگر قدرت خود را تضعیف شده می‌بینند و در جوامع بین‌المللی منزوی شده‌اند، حقیقتی انکارناپذیر است؛ چراکه عدم همراهی اکثر کشورها و به خصوص اروپایی‌ها در نشست ورشو منجر به شکست سناریوهای آن‌ها شد.

یکی از عوامل مهم در رسوایی و تضعیف قدرت متجاوزانی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی، بی‌شک حفظ و ارتقای وحدت و همبستگی مسلمانان است که در روز جهانی قدس به اعلاترین جایگاه خود می‌رسد. روز جهانی قدس که هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته به همت و غیرت مسلمانان آزادی‌خواه جهان برگزار می‌شود، علاوه بر اینکه منجر به نگرانی و کابوس صهیونیست‌ها و متزلزل شدن امنیتی که به پشتوانه آمریکا برای آن‌ها حاصل شده است، خنثی کننده تمام توطئه‌های ضد اسلامی استکبار جهانی خواهد بود که مصداق بارز آن عدم تحقق تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اجرایی شدن پروژه معامله قرن است که همبستگی و یکپارچگی امت اسلامی آن را به تعویق انداخته و در حقیقت باعث شده که نهایی شدن این سناریوی از پیش شکست خورده، برای سردمداران ظلم و کفر محال شود.

دونالد ترامپ که در شعارهای انتخاباتی ریاست جمهوری کشورش داعیه‌دار حل و فصل مشکلات و معضلات بین‌المللی بود، پس از پیروزی و تکیه زدن بر قدرت، کوشید تا به طرق مختلف خوش‌خدمتی صهیونیست‌ها مبنی بر حمایت‌های همه‌جانبه از او برای به قدرت رسیدنش را جبران کند؛ مداخله در امور امت اسلامی، دگرگونی در منطقه و به خاک و خون کشاندن عراق و سوریه تلاش برای به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس برای این بود که پاداش صهیونیست‌ها بدون مزد باقی نماند.

باید بپذیریم که آمریکا تصمیم خود در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی را گرفته و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نیست؛ با توجه به انزجار مردم آمریکا از روابط کشورشان با صهیونیست‌ها، اما ترامپ هرساله بخش قابل توجهی از بودجه دولتی کشورش را صرف ثبات امنیت رژیم صهیونیستی می‌کند.

رخدادهای به وقوع پیوسته از روز جهانی قدس سال گذشته تا آخرین جمعه ماه رمضان سال جاری از سوی آمریکایی‌ها، می‌طلبد که مسلمانان، راهپیمایی روز جهانی قدس سال‌جاری را باشکوه‌تر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنند؛ چراکه خنثی شدن توطئه‌ها و برهم خوردن معادلات مثلث غربی، عبری و عربی در گرو متجلی شدن وحدت حداکثری امت اسلامی در روز جهانی قدس است.

حضور گسترده مسلمانان در این روز حیاتی و حساس، نشانگر اهمیت مسئله قدس برای مسلمین است؛ هیچ سلاحی در عقب راندن دشمنان قرآن و اسلام از مواضع‌شان، کارسازتر از وحدت، اتحاد و انسجام امت اسلامی نیست و این سلاح در روز جهانی قدس می‌تواند استکبار جهانی را از پای درآورد.

در این برهه از زمان که غربی‌ها وحدت و اتحاد مسلمانان را مورد هدف قرار گرفته‌اند، باید با هوشیاری هرچه تمام نسبت به مقابله با اقدامات دشمنان عمل کنیم؛ لذا جملاتی از قبیل «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» و یا اینکه «باید خودمان را دریابیم نه فلسطین»، اینها باورهایی کاذبی هستند که از سوی برخی روشنفکران غربگرا مطرح می‌شود؛ مسئله فلسطین مختص به مردمی که در آن سرزمین زندگی می‌کنند نیست، همانگونه که مسئله عراق و سوریه مختص به مردمانش نبود؛ باید بپذیریم که دشمنان و بدخواهان امت اسلامی هدفی جز تصرف و تجزیه کشورهای اسلامی را دنبال نمی‌کنند، برایشان مهم نیست عراق باشد یا سوریه، فلسطین باشد یا لبنان و یا ایران باشد و یا هر کشور اسلامی دیگر، آنها دنبال مسیری هستند تا بتوانند یکی پس از دیگری به کشورهای مسلمان‌نشین رخنه کنند؛ مگر نه این بود که مقام معظم رهبری در خصوص جنایات جریان تکفیری داعش در عراق و سوریه فرمودند که اگر مقاومت و رزم مدافعان حرم نبود، امروز باید در برخی شهرهای کشورمان با این شجره خبیثه مقابله می‌کردیم؟!

نباید از اینکه صهیونیست‌ها امروز در سرزمین فلسطین جولان می‌دهند و با ما کاری ندارند، احساس آسودگی کنیم؛ چراکه مسئله فلسطین باید مسئله تمام مسلمانان و در حقیقت خط قرمز آن‌ها باشد. شاید در حال حاضر کشورهای اسلامی برای بهبود وضعیت کنونی منطقه و به ویژه فلسطین، برنامه و اقدامات موثری پیش رو نداشته باشند، اما قطعا حضور حداکثری‌شان در راهپیمایی روز جهانی قدس می‌تواند از بحرانی‌تر شدن اوضاع فلسطین جلوگیری کند؛ امسال روز جهانی قدس از حساسیت به مراتب ویژه‌تری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است و این وظیفه شرعی و اخلاقی ما مسلمانان است که به نشانه پیروی از سبک و سیره حضرت رسول (ص) مبنی بر دفاع از حق و حقوق مظلومین، در قبال اقدامات ظالمانه  استکبار جهانی قد علم کنیم و نشان دهیم که نسبت به دردهای همنوعانمان هرگز بی‌تفاوت نبوده و نیستیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها