شهدای گمنام مهمان سی و یکمین یادواره شهدای روستای «سیجان» البرز

همزمان با ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) سی و یکمین یادواره شهدای روستای «سیجان» از توابع «آسارا» با حضور پیکر مطهر دو شهید گمنام در مسجد روستا برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ - 30May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، عصر امروز، سی و یکمین یادواره شهدای روستای «سیجان» از توابع «آسارا» با حضور پیکر مطهر دو شهید گمنام در مسجد روستا برگزار شد.

در این مراسم که زینت بخش آن خانواده های معظم شهدا و ایثارگران منطقه بودند، سردار «داوود غیاثی راد» معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور سخنرانی کوتاهی کرد و ضمن تجلیل از ایثارگری ها و فداکاری های مادران و پدران شهدا، مقام شهدای گمنام حاضر در مراسم را گرامی داشت.

شایان ذکر است که این روستا 20 شهید والامقام را به انقلاب اسلامی تقدیم نموده که اولین آن ها «سعدی عفیفی» از شهدای انقلاب است که در تاریخ 21 بهمن 57 به شهادت رسیده و آخرین شهید «احمد الله وردی» است که در سال 1367 در منطقه عملیاتی شیخ محمد به فیض شهادت نائل آمده است که هر دو نفر در گلزار شهدای روستای سیجان در بستر خاک آرام گرفته اند.

از این تعداد شهدای روستا دو نفر مفقودالاثر هستند و هر ساله در ایام سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) در این روستا یادواره شهدای منطقه به صورت با شکوهی برگزار می شود و مورد استقبال اهالی روستا و مردم منطقه قرار می گیرد.

در پایان این مراسم پس از ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام و برپایی نماز جماعت تمامی اهالی روستا و مهمانان ویژه مراسم پای سفره افطار نشستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار