وزیر خارجه سوریه: تحریم‌ها تروریسم اقتصادی هستند

ولید المعلم امروز پنجشنبه طی نطقی در پارلمان این کشور به تحولات جنگ تروریسم علیه سوریه و نقش برخی کشور‌ها در این جنگ و بخصوص ترکیه و آمریکا پرداخت.
کد خبر: ۳۴۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳ - 30May 2019

وزیر خارجه سوریه: تحریم‌ها تروریسم اقتصادی هستندبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه امروز پنجشنبه طی نطقی در پارلمان این کشور به تحولات جنگ تروریسم علیه سوریه و نقش برخی کشور‌ها در این جنگ و بخصوص ترکیه و آمریکا پرداخت.

به گزارش روزنامه سوری الوطن، المعلم اظهار داشت: ترکیه از ابتدای بحران سوریه با آموزش و تسلیح گروه‌های تروریستی شریک توطئه‌ها علیه سوریه بود در کنار آمریکا که وارد منطقه الجزیره شد و شبه نظامیان نیرو‌های دموکراتیک سوریه را در منطقه الجزیره مسلح کرده و از آن‌ها حمایت می‌کند. علاوه بر تحریم‌های اقتصادی یکجانبه و کمرشکنی که علیه ملت سوریه تحمیل کرده است.

المعلم تحریم اقتصادی ملت سوریه را گونه‌ای از تروریسم توصیف کرد و گفت: موضع کشور‌های عربی که روی دریایی از نفت هستند، اما سوریه را از داشتن یک بشکه نفت محروم می‌کنند در راستای پیاده کردن دستور‌های آمریکاست و آن‌ها جرأت رد این دستور‌ها را ندارند.

وزیر خارجه سوریه با تاکید بر اعجاز مقاومت و بردباری ملت سوریه، گفت: سوریه به رهبری بشار اسد و دلاورمردی نیرو‌های مسلح خود که امروز شدیدترین نبرد‌ها را در ریف شمالی حماه و ریف جنوبی ادلب برای آزادسازی وجب به وجب از خاک سوریه از وجود تروریسم و بیگانه پی گرفته‌اند، پیروز خواهد شد.

المعلم در پایان گفت: جنگ هنوز تمام نشده، اما سوریه در وضعیت بهتری است؛ اگرچه هنوز به پیروزی نهایی دست نیافته‌ایم.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها