نه به معامله قرن-۴/ یادادشت/ عصمت دهقانی

جمعه قدس را به جمعه ظهور می‌رسانیم

عزممان را جزم کرده‌ایم که جمعه قدس را به جمعه ظهور برسانیم و رژیم صهیونیستی را برای همیشه از صحنه روز گار محو کنیم.
کد خبر: ۳۴۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ - 31May 2019

جمعه قدس را به جمعه ظهور می‌رسانیم

گروه استان‌های دفاع‌پرس - عصمت دهقانی؛ امام خمینی (ره) در حالی که فقیه بزرگ و مرجع شیعیان جهان بود، در همان حال به عنوان سیاستمداری به تمام معنی، در قامت یک رهبر آسمانی  ندای بیدار باش را در گوش انسان‌های آزاده جهان زمزمه کرد. همان سیاستمداری که دین، حماسه، عرفان و سیاست را به هم آمیخت و با نگاه آرمانی خود به مسائل جهان اسلام، دنیا را متحیر اندیشه‌های بی‌بدیل خود کرد.

امام خمینی (ره) 40 سال پیش آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید، تا مسلمان سراسر کره خاکی، با حفظ وحدت، همدلی و همبستگی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین مشت های گره کرده خود را به طرف دشمن غاصب نشانه گیری کنند و خشم و نفرت خود را از زورگویان و ظالمان به نمایش بگذارند.

نامگذاری یک روز از سال به روز قدس نشان از ژرف نگری و دور اندیشی امام خمینی (ره)، این اسطوره قرن، بت شکن زمان دارد و از طرفی حاکی از این است که انقلاب اسلامی حد و مرزهای جغرافیایی را در هم نوردیده و  زمینه ساز یک انقلاب جهانی است. اختصاص یافتن یک روز از تقویم مسلمانان به قدس، نور امید را دل مستضعفان جهان روشن کرد تا بدانند تنها نیستند و برادران مسلمان‌شان در هر کجای این جهان باشند به یادشان هستند.

 اگر امروز مسلمان در «سوریه»، «عراق»، «افغانستان»، «یمن» و جای جای این کره خاکی با سلاح ایمان در مقابل  زور گویان و متجاوزان می‌ایستند و پوزه دشمن را به خاک می‌مالند، این ایستادگی و مقاومت نشأت گرفته از تفکرات ناب امام خمینی (ره) است که ریشه در اعتقادات عمیق دینی دارد. 

امام خمینی (ره) با استناد به آیه «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْني‏ وَ فُرادي‏» فرمودند مسلمانان باید بر خیزند و قیام کنند و با این دیدگاه بود که مسلمانان قرن معاصر جایگاه خودشان را در دنیا پیدا کردند.

کتاب قطور تاریخ جهان را که ورق می‌زنیم، اشغال 70 ساله فلسطین توسط رژیم کودک کش صهیونیستی، صفحاتی از این تاریخ را به سیاهی و تیرگی کشانده است و در لابلای این اوراق بوی  خون،  توطئه، ترفند و تجاوز به مشام می‌رسد.

 صهیونیست های غاصب دسیسه های شیطانی فراوانی خود را به کار بردند تا مردم فلسطین را ناچار به عقب‌نشینی کنند اما ملت مسلمان فلسطین در برابر آن‌ها ایستاده‌اند و قدرت روزافزون جبهه مقاومت سبب نگرانی و هراس آمریکا و اسرائیل شده است.

و اما تو ای  قدس، با وجود نور تو، ستاره های شش گوش سویی نخواهند داشت، امروز ایستاده تر از همیشه سرت را بالا نگه‌دار و به خود ببال که  قصه مقاومتت در کتاب سترگ تاریخ گنجانده شده است تا آیندگان بخوانند و بدانند همیشه جبهه حق پیروز است.

در جمعه وحدت همه به صحنه ‌می‌آییم، تا صفوف معترضان ظلم، پر رنگ‌تر شود. بغض ترک‌خورده فلسطین را به التیامی حماسی نشانده باشیم. به صحنه می‌آییم تا باطل، بیداری اصحاب حقیقت را واضح‌تر به نظاره بنشیند.

آری، عزممان را جزم کرده ایم که جمعه قدس را به  جمعه ظهور برسانیم و اسرائیل را برای همیشه از صحنه روزگار محو کنیم.   آری، فلسطین ای پاره تن اسلام، وجب به وجب خاک‌ تو، قدمگاه پیامبران بوده است و این را بدان که اجازه نخواهیم داد خاک مقدست جولانگاه بزمگاه فرعونیان زمان باشد.

ای بیت المقدس به خود ببال، که روزی ساحل نجات کشتی حضرت نوح (ع)، اقامتگاه  حضرت ابراهیم (ع)، مهد دعوت حضرت موسی (ع)، محراب عبادت حضرت مریم (س)، معراجگاه پیامبر اسلام و نخستین قبله مسلمانان بوده ای و اگر حالا زخمی را بر تن داری، امروز در جای جای دنیا برای التیام این زخم به پا خواسته اند.

ای انقلاب سنگ ای انتفاضه،ای حماسه‌ای که هرگز نخواهی شکست! بدان که سرزمینت،از مهم‌ترین دغدغه های امام خمینی (ره)، همان بزرگمردی مردی که میراث دار صحف ابراهیم (ع)، تورات موسی (ع)، انجیل عیسی (ع) بود، بوده است، همان مردی که  کلامش بوی قرآن و بوی نهج البلاغه می‌ داد و انقلابش را  محصور در زمان و مکان نکرد.

و حالا  با شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم» به خیابان‌ها آمده ایم تا دنیا بداند آرمان قدس فراموش نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها