نه به معامله قرن-۱/ گزارش لحظه‌به‌لحظه دفاع‌پرس از راهپیمایی روز قدس؛

حضور دشمن‌شکن ‌ملت ایران در راهپیمایی روز قدس‌/ به زودی در قدس نماز می‌خوانیم

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و همزمان در سراسر کشور دقایقی پیش آغاز شد.
کد خبر: ۳۴۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ - 31May 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امروز (جمعه 10 خرداد) به صورت همزمان در تهران و سراسر کشور با شعار «روز جهانی قدس؛ شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین» آغاز شد. 

راهپیمایی روز جهانی قدس آغاز شد/ خروش عظیم ملت ایران در حمایت از فلسطین طنین‌انداز شد

بر اساس اعلام رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در بیش از ۹۵۰ شهر و مسیرهای منتهی به میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

گفتنی است، بیش از چهار هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی که ۲۵۰ نفر آن‌ها از رسانه‌های خارجی هستند، این مراسم را پوشش خبری می‌دهند که در پایان این مراسم نیز قطعنامه پایانی قرائت خواهد شد.

در ادامه گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران مستقر دفاع‌پرس در مسیر راهپیمایی را می‌خوانید.

کمپین «نه به معامله قرن» در راهپیمایی روز جهانی قدس

جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران، کمپین «نه به معامله قرن» را در راهپیمایی روز جهانی قدس راه‌اندازی کردند. در این کمپین شرکت‌کنندگان با ثبت عکس یادگاری با پوستر «نه به معامله قرن» و اشتراک‌گذاری در فضای مجازی، مخالفت خود را با سیاست‌های صهیونیستی در اشغال سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام می‌کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس آغاز شد/ خروش عظیم ملت ایران در حمایت از قدس طنین‌انداز شد

بنری در مسیر راهپیمایی قرار دارد که مردم جملاتی را بر روی آن می‌نویسند تا بدین صورت حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس آغاز شد/ خروش عظیم ملت ایران در حمایت از قدس طنین‌انداز شد

راهپیمایی روز جهانی قدس آغاز شد/ خروش عظیم ملت ایران در حمایت از قدس طنین‌انداز شد

حجت الاسلام حسین طائب: روند فروپاشی رژیم صهیونیستی شتاب گرفته است

رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه راهپیمائی روز جهانی قدس اظهار داشت: روند فروپاشی رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است.

حضور دشمن‌شکن ‌ملت ایران در راهپیمایی روز قدس‌/ «در قدس نماز می‌خوانیم»

سردار فدوی: معامله قرن منجر به شکست خواهد شد

جانشین فرمانده سپاه ضمن حضور در بین راهپیمایان روز جهانی قدس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: آمریکا ۷۰ سال است که تلاش می‌کند اسرائیل را در منطقه به رسمیت بشناساند. طرح آمریکایی‌ها موسوم به معامله قرن یک طرح از پیش شکست خورده خواهد بود چراکه طرح‌های بی شماری دیگری با این موضوع وجود داشته و موفقیتی برای صهیونیست‌ها نداشته است.

حضور دشمن‌شکن ‌ملت ایران در راهپیمایی روز قدس‌/ «در قدس نماز می‌خوانیم»

صالحی: راهپیمایی روز قدس پاسخی به توطئه های عبری و عربی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران درباره اهمیت این روز اظهار داشت: راهپمایی روز قدس یکی از نمادهای اساسی انسجام اجتماعی است هم در ارتباط با مسایل جهانی و هم مسایل منطقه ای و داخلی که ایران دارد؛ در واقع امسال از یک طرف شرایط جهانی که ایران با ان مواجه است از جمله توطئه های امریکایی و غربی علیه ایران و هم توطئه های منطقه ای که وجود دارد و هم به اعتبار مسایلی که در بحث های ملی داشته و داریم روز قدس اهمیت خاص خود را دارد.

روحانی در راهپیمایی روز قدس حضور یافت

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس از تقاطع خیابان فردوسی در مسیر راهپیمایی گسترده مردم تهران قرار گرفت و همراه با مردم روزه‌دار، حمایت از مظلومان تاریخ بویژه مردم مظلوم فلسطین و ایستادگی در برابر ظالمان را به رخ جهانیان کشید.

راهپیمایی روز جهانی قدس آغاز شد/ خروش عظیم ملت ایران در حمایت از قدس طنین‌انداز شد

سردار اشتری: معامله قرن شکست خواهد خورد

فرمانده ناجا با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ اراده‌هاست، گفت: اقدامات کشور‌های مرتجع منطقه، آمریکا و رژیم صهیونیستی که به دنبال معامله قرن هستند، محکوم به شکست است.

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله(عج) دقایقی پیش در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس حضور پیدا کرد.

روحانی: معامله قرن به نتیجه نمی‌رسد/ پیروزی نهایی از آن فلسطین است

رئیس جمهور گفت: بی‌تردید موضوع «معامله قرن» نیز به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد و قطعاً به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس مجلس در جمع راهپیمایان تهرانی روز جهانی قدس حضور یافت

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی روز قدس حضور یافت. وی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در روز قدس است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی روز قدس حضور یافت

آیت الله صادق آملی لاریجانی «رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام» در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

حضور دشمن‌شکن ‌ملت ایران در راهپیمایی روز قدس‌/ «در قدس نماز می‌خوانیم»

لاریجانی: ملت ایران در حمایت از مردم فلسطین ثابت‌قدم است
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در آذر سال ۱۳۵۸ آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس شریف نامگذاری کردند، گفت: از آن روز تا به امروز ملت ایران ۳۹ مرتبه حمایت خود از مردم مظلوم، اما شجاع فلسطین را اعلام کردند.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر کشور برگزار شد و شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس سال ۱۳۹۸، با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را در ۵ بند اعلام کردند.

متن کامل این قطعنامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

'سُبْحانَ الَّذِی أَسْری بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ
مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ (سوره اسراء آیه ۱)

حمد و سپاس ذات اقدس احدیت جَلَّ و علا را که توفیق عنایت فرمود تا بار دیگر در یوم الله قدس باحضور حماسی و پر شور در صحنه و همگام با امت بصیر، عامل به وظیفه و دشمن شناس کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان، حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین، آزادی قدس شریف از چنگال خونین اشغالگران صهیونیستی، نابودی رژیم کودک کش و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیان آن را رساتر از همیشه فریاد زنیم.

اینک ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن «روز جهانی قدس» که روز نبی مکرم اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم)، مظهر «وحدت اسلامی» در حمایت از آرمان فلسطین، پشتوانه امنیت کشور و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌نماییم:

۱- با گذشت چهل سال از ابتکار معجزه گونه امام راحل عظیم الشأن، همچنان آزادی قدس شریف با رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته، حمایت همه جانبه خود از جبهه مقاومت و مقابله جدی با نقشه های شوم رئیس جمهور احمق و هیأت حاکمه آمریکا علیه کشورهای اسلامی را اعلام و توطئه رذیلانه موسوم به «معامله قرن»، سرسپردگی سران مرتجع برخی از کشورهای عربی در تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم جعلی و غاصب قبله اول مسلمین و نشست به ظاهر اقتصادی صهیونیستی – آمریکایی در منامه بحرین را شدیداً محکوم می نماییم.

۲- با اعلام حمایت و پشتیبانی از راهپیمایی های جمعه های بازگشت فلسطینیان، مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از سکوت خفت بار مجامع جهانی مدعی دروغین حقوق بشر در برابر نسل کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و اقدام مذبوحانه آنان برای نابودی هویت و تاریخ فلسطین با یهودی سازی سرزمین های اشغالی را ابراز می نماییم.

۳- تنها راه حل مسأله فلسطین را تداوم انتفاضه و مقاومت در برابر جبهه کفر جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، نفی مطلق هر نوع سازش و تسلیم تا محو غده سرطانی اسرائیل، بازگشت آوارگانِ فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور با تحقق راهبرد «همه فلسطین برای همه مردم فلسطین» و «فلسطین از بحر تا نهر» اعلام و بر آن تأکید می نماییم.

۴- کماکان آمریکای جنایت پیشه را «طاغوت اعظم» و نظام فرعونی حاکم بر این کشور را «دشمن شماره یک بشریت» دانسته، عهد شکنی و اقدامات سخیف کاخ سفید در خروج از برجام، تشدید تحریم‌های ظالمانه و قرار دادن نهاد انقلابی و مایه مباهات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی را شدیداً محکوم، دل نبستن به وعده های دروغین کشورهای اروپایی، تسلیم نشدن در برابر سیاست های خصمانه بیگانگان، تقویت توانمندی های نیروهای سلحشور نظامی و انتظامی، خاصه پیشرفت های عزت آفرین حوزه دفاعی غیر قابل مذاکره موشکی و ارتقای فعالیت های هسته ای را به عنوان مطالبه جدی خود از قوای سه گانه بخصوص دولت محترم اعلام می نماییم.

۵- با تاکید بر ضرورت غیر قابل انکار ملاحظه حساسیت خاص و استثنایی مقطع کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی، حفظ «وحدت و وفاق ملی» حول محور «ولایت مطلقه فقیه» اتخاذ تدابیر واقع بینانه و اقدامات عملی به دور از اظهارات احساسی و شعارگونه تمامی دست اندرکاران در تحقق «رونق تولید» به عنوان شعار محوری سال، جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی درون زا و تلاش مُجِّدانه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم صبور همیشه حاضر در صحنه از طریق مبارزه قاطع با فساد و پدیده شوم گرانی و تورم بی سابقه سال های اخیر با نصب العین قرار دادن رهنمودهای گهربار مقتدای عظیم الشأن امت اسلامی و پیگیری تحقق نقشه راه ترسیم شده در بیانیه حکیمانه «گام دوم انقلاب» را خواهانیم.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار