حجت‌الاسلام سلیمانی:

قدس مسئله‌ای حیاتی و اعتقادی برای مسلمانان است

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فلسطین بیش از این که شناسنامه معتبری داشته باشد، شناسنامه اعتقادی داشته و دارد ؛ چراکه قبله اول مسلمانان است.
کد خبر: ۳۴۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ - 31May 2019

قدس مسئله‌ای حیاتی و اعتقادی برای مسلمانان استبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان،حجت‌الاسلام و المسلمین «عباسعلی سلیمانی» نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری قبل از خطبه‌های نماز جمعه درباره راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در مصلی قدس زاهدان اظهار داشت: از بنیانگذار جمهوری اسلامی امام امت که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید و تمام مسلمانانی که این روز را به احترام قدس با پا می‌خیزند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: فلسطین عزیز بیش از این که شناسنامه معتبری داشته باشد شناسنامه اعتقادی داشته و دارد؛ چراکه قبله اول مسلمانان بوده و همه دنیا باید دست به دست هم بدهند تا این غده سرطانی اسرائیل را از منطقه خارج کنیم و نماز جمعه‌ها در مسجدالاقصی انجام شود.

وی ادامه داد: دولت‌هایی که همراه اسرائیل جنایتکار هستند و به مقابله با فلسطین بر می‌خیزند و اسم اسلام را با خود یدک می‌کشند جز مزدور و جنایت هیچ کاری نکرده‌اند.

سلیمانی افزود: اگر پیامبر (ص) برای ما نماز را عروج نامید و فرموده‌اند هر مومنی می‌تواند عروج داشته باشد به شرطی که به اماکن دینی احترام بگذارند و امروز همانطور که پیامبر فرمودند کانون نشر امت اسلامی مسجدالاقصی است.

سلیمانی در ادامه افزود: اگر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امام امت به مسئله فلسطین تاکید فراوان داشته‌اند فقط به خاطر اسلام ناب محمدی بود.

وی گفت: نکته دیگر اینکه تمام فقهای مسلمان شیعه و اهل سنت اتفاق نظر دارند که اگر یک قطعه از زمین مسلمانان بخواهد به دست دشمن جدا شود جهاد برای همه مسلمانان واجب است.

سلیمانی بیان کرد: کسی که ناله مظلومی را بشنود و عملی انجام ندهد مسلمان نیست و زمانی که خطیب جمعه مسجد الحرام میگوید دعا برای مردم فلسطین حرام است باید به چنین مسلمانی نفرین کرد، آل سعودی که دمخور اسرائیل و آمریکا هستند.

وی تاکید کرد: به چند دلیل باید به فلسطین احترام بگذاریم چون قبله اول ما است دوم اینکه محل عروج پیامبر اکرم است سوم اینکه فلسطین قطعه پاکی برای ما مسلمانان است.

سلیمانی افزود: ان‌شاالله فرموده رهبری معظم انقلاب تحقق پیدا می‌کند و اسرائیل این شالوده ننگین از جامعه پاک خواهد شد و شاهد برگزاری نماز جمعه در مسجدالاقصی خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار