نه به معامله قرن-۳۹/ آیت الله رئیسی:

آزادی قدس شعار نیست بلکه تحقق آن حتمی است/ هرگز اجازه نخواهیم داد در هیچ کجای این نظام فساد لانه کند

رئیس قوه قضاییه با اشاره به فریادهای ملت ایران در خصوص آزادی قدس شریف گفت: اگر امروز آزادی قدس را فریاد می‌زنیم یقین می‌دانیم با همه وجود این یک شعار نیست بلکه آرمان مقدسی است که تحقق آن طبق آیات قرآن و روایات قطعاً حتمی خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ - 31May 2019

آزادی قدس شعار نیست بلکه تحقق آن حتمی است/ هرگز اجازه نخواهیم داد در هیچ کجای این نظام فساد لانه کندبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در بیرجند اظهار داشت: روز قدس روز جمعه آخر ماه رمضان با ابتکار امام خمینی (ره) به عنوان مهم‌ترین دغدغه همه مسلمانان در عالم با همه گرایش‌ها و بینش‌ها در همه سرزمین‌های این کره خاکی نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع قدس و آزادی فلسطین شریف دغدغه همه آزادی خواهان جهان است، افزود: محور این ماه شریف بندگی خدا و کسب تقوای الهی است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خداوند می‌خواهد در این ماه با بهترین‌ها از بنده‌اش پذیرایی کند، تصریح کرد: از جلوه‌های زیبای ماه مبارک رمضان دگرخواهی و توجه به دیگران است و تأکیدات زیادی شده که در هر نماز و بعد از هر نماز فقط خود مورد توجه نباشد و همه مردم مورد توجه قرار گیرند.

آیت الله رئیسی اساس امر را توجه به خدا و خودسازی دانست و گفت: اما در پرتو خداخواهی و عبودیت پروردگار توجه به دیگران یک اصل اساسی است.

وی در خصوص زکات فطره بیان داشت: زکات فطره جلوه توجه به دیگران است. در همه جهان آزادمردان و آزادزنان فریاد آزادی قدس شریف را سر دادند و این‌ها نشأت‌گرفته از اخلاص و ابتکار امام خمینی (ره) است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آزادی قدس و فلسطین به عنوان مهم‌ترین موضوع و مسئله منطقه و جهان اسلام است، گفت: این موضوع صف ما را از مستکبرین جدا می کند چراکه قدس از ابتدا بوده و همچنان نیز خواهد بود.

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه مردم فلسطین از مبارزه دست برنداشته و همچنان به مقاومت ادامه می دهند، عنوان کرد: در هیچ زمانی مبارزه در فلسطین کمرنگ و بی‌رنگ نشده اما جریان مبارزه بعد از پیروزی انقلاب در ایران کاملاً جریان مبارزه و رویکرد مجاهدین را عوض کرد.

وجود دو اصل اساسی برای پیروزی مجاهدین

وی تأکید کرد: امروز برای پیروزی دو شرط اساسی «اتکا به خدا» و «اعتمادبه‌نفس» وجود دارد و این دو اصل اساسی است که می‌تواند مجاهدین را به پیروزی برساند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه آنچه در سرزمین فلسطین تعیین‌کننده است میز مذاکره نیست بلکه مجاهدان در میدان هستند، گفت: امروز ابتکار عمل دست ساکنان غزه است، گرچه اول با سنگ بود اما امروز مبارزه با موشک‌هایی است که بر سر رژیم صهیونیستی فرود می‌آید.

آیت الله رئیسی درخصوص متعهد نبودن امریکا به تعهدات خود در مذاکرات عنوان کرد: چقدر مقام معظم رهبری فرمودند من به این‌ها اعتماد ندارم اما متأسفانه برخی توجه نکردند و همچنان تهدیدها ادامه‌دار و شدیدتر می‌شود.

وی با اشاره به موضوع «معامله قرن» مطرح‌شده از سوی آمریکا گفت: آن‌ها می‌خواهند مسئله‌ای به نام فلسطین و مقاومت و مجاهدت برای همیشه از سر اسراییلی‌ها برداشته شده و در صحرای سینا با پول سعودی و اماراتی برای فلسطینی‌ها خانه‌سازی کنند.

معامله قرن به مقاومت قرن تبدیل خواهد شد

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: آنها می خواهند برای فلسطینی‌ها و آن دسته از افراد فلسطینی که در کشورهای دیگر هستند تابعیت دهند که هوس آمدن به فلسطین را نکنند و برای همیشه موضوع فلسطین و فلسطینی را تمام کنند اما بدانند معامله قرن به مقاومت قرن تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: دشمن با جنگ اقتصادی، ایجاد مشکلات داخلی، سست‌عنصر کردن برخی ملت‌ها و افزایش ظلم بر ملت‌ها به دنبال اهداف خود هستند که خوشبختانه با همه این اقدامات موفق نشدند.

آزادی قدس شعار نیست بلکه تحقق آن حتمی است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به فریادهای ملت ایران در خصوص آزادی قدس شریف، یادآور شد: اگر امروز آزادی قدس را فریاد می‌زنیم یقین می‌دانیم با همه وجود این یک شعار نیست بلکه آرمان مقدسی است که تحقق آن طبق آیات قرآن و روایات قطعاً حتمی خواهد بود.

آیت الله رئیسی افزود: حق بر مدار اصلی قرار دارد لذا آینده از آن‌کسانی که پول و کلاهک هسته‌ای دارند نیست بلکه آینده از آن صالحان است.

وی متذکر شد: صهیونیست‌ها مدعی گنبد آهنین بودند اما امروز این رژیم بیش از همه زمان‌ها مستأصل و جریان مهاجرت از کشورهای دیگر به آن معکوس شده و ثبات و امنیت در این کشور وجود ندارد.

مقاومت تنها راه پیروزی بر دشمنان است

رئیس قوه قضاییه مقاومت را تنها راه پیروزی بر دشمنان دانست و افزود: در این جنگ سیاسی، روانی، اقتصادی آنچه پیش روی ما است نه تسلیم و نه عقبگرد و نه توقف است بلکه پیشروی به‌سوی اهداف بلند است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در راستای رونق تولید فعالان اقتصادی باید فعالیت خود را مضاعف و دولتمردان نیز با فعالیت خود امیدآفرینی کنند، تبیین کرد: دشمن به دنبال یأس است و امید تنها با سخن نیست و در عرصه عمل و اجرا است.

هرگز اجازه نخواهیم داد در این نظام فساد لانه کند

وی تبیین کرد: فعالیت اقتصادی در گرو امنیت اقتصادی و امنیت اقتصادی در گرو مبارزه با فساد است و هرگز اجازه نخواهیم داد در هیچ کجای این نظام فساد لانه کند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دولتمردان در همه بخش‌ها اعم از نظام مالیاتی و بخش‌های اقتصادی باید تلاش کنند روزنه‌ها و منافذی که سودجویان از آن استفاده می‌کنند را از بین ببرند، تأکید کرد: باید بسترهای فساد از بین برود و دولت‌مردان و مجلس شورای اسلامی در این راستا تلاش کنند تا هر روز شاهد یک پرونده جدید نباشم.

آیت الله رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: باید در همه عرصه‌ها با همه وجود بگوییم ما می‌توانیم و این نیازمند یک اقدام و عمل جدی در همه حوزه‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار