آیت‌الله علم‌الهدی:

ذلت امروز رژیم صهیونیستی از برکات روز قدس است

امام جمعه مشهد گفت: برخی می‌گویند 40 سال روز قدس تظاهرات می‌کنید و مرگ بر اسرائیل می‌گوئید، چه شد؟ مگر با شعار می‌توان به جنگ دشمن رفت ؟ آنها در مقابل غزه را تخریب و بر سر مردم آتش می­‌ریزند و ما فقط در مقابل شعار بدهیم؟ عزیزان همین شعارها و همین روز قدس و مراسمش است که در همین شکلش رژیم صهیونیستی را به این ذلت رسانده است.
کد خبر: ۳۴۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ - 31May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: یکی از وعده‌های خدا اصل معاد و دیگری امکان معاد است؛ همان طوری که خدا بشر را آفریده و همان‌طور که اصل سازمان وجودی انسان با خلقت ذات مقدس حق و هنر آفرینش حق است، اعاده این انسان و دوباره زنده کردن این انسان در بدن این نیز امکانپذیر است.

وی با اشاره به این مطلب که خداوند فقط گناه شرک را نمی‌بخشد، خاطرنشان کرد: ما موحد هستیم و خداوند متعال را یکتا می‌دانیم؛ یک ماه روزه گرفته و عبادت کرده‌ایم، در این ماه پیامبر الهی ما را به مهمانی خداوند دعوت کرد، امیدواریم فضل خداوند در این ماه شامل حال ما بشود و پروردگار با فضل خودش با ما معامله کند.

امام جمعه مشهد در خطبه دوم فریضه عبادی سیاسی جمعه ضمن اظهار تاسف شدید از شهادت امام جمعه کازرون گفت: از فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند شما برادران و خواهران برای شرکت در راهپیمایی روز قدس کمال تشکر را دارم.

علم‌الهدی ادامه داد: در تکمیل دلدادگی‌های شب‌های قدر این حرکت متبلورانه در دفاع از خدا و خانه خدا در قدس انجام گرفت که ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در رابطه با روز قدس سه نکته قابل تامل وجود دارد، بیان داشت: بعضی می‌گویند روز قدس به ما چه ربطی دارد؟ یک عده عنصر ناآگاه و ضعیف الایمان این روزها زیاد زمزمه می‌کنند که با این گرفتاری‌های زیادی که ما در داخل کشور داریم چرا باید به مسئله‌ای در خارج از کشور توجه کنیم و قدرت‌های بزرگ جهان را علیه خودمان تحریک کنیم پس قدس به ما چه؟

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مساله قدس مساله یک کشور دیگر نیست بلکه مساله ما هست، تهاجمی که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به مردم فلسطین دارند به خاطر قدس و مسجد الاقصی است.

این مسئلو ادامه داد: همانطوری که سرنوشت کعبه به ما مربوط است و ما نمی‌توانیم هر حادثه و خطری که متوجه کعبه شد بگوییم این مساله ما نیست و مربوط به یک کشور دیگر است، قدس هم قبله اول مسلمانان است و مسجدالاقصی معبد ماست، مسجد صخره در مسجدالاقصی به عنوان جایی که پیامبر اکرم (ص) از آنجا به معراج رفتند‌ برای ما مقدس است و نمی‌توانیم به آن بی تفاوت باشیم‌.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: اگر یک روزی بنا بر این شد که  ملت فلسطین با رژیم صهیونیستی یا آمریکا به یک نقطه تفاهمی برسند، ما دست‌بردار نیستیم چون ما دنبال آزادی قدس این جگر گوشه اسلام هستیم و باید به عنوان معبد مسلمانان به ما برگردد.

وی با بیان اینکه ما از مردم فلسطین دفاع و حمایت می‌کنیم، گفت: یکی به‌خاطر اینکه خدا در قرآن سرزمین فلسطین را وابسته به قدس معرفی می‌کند، مسجدالاقصی دارای برکت است و خود این سرزمین از نظر قرآن مقدس است و دوم اینکه مردم فلسطین صف مقدم جبهه هستند و جلوی جبهه هستند و با مهاجمان قدس می‌جنگند و ضربه می‌بینند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امام خمینی نفرمودند روز فلسطین بلکه فرمودند روز قدس، زیرا قدس برای ما مهم است، نکته دوم اینکه برخی می‌گویند 40 سال روز قدس تظاهرات می‌کنید و مرگ بر اسرائیل می‌گوئید، چه شد؟ مگر با شعار می‌توان به جنگ دشمن رفت و آنها هم غزه را تخریب و بر سر مردم آتش بریزند؟ ما فقط در مقابل شعار بدهیم؟ عزیزان همین شعارها و همین روز قدس و مراسمش است که در همین شکلش رژیم صهیونیستی را به این ذلت رسانده است.

علم‌الهدی متذکر شد: روزی که امام فرمان نامگذاری روز قدس را دادند روزی بود که تمام جنوب لبنان در تصرف رژیم صهیونیستی بود و تا جنوب بیروت آمده بود و بخشی از پایتخت لبنان را نیز گرفته بود؛ در این مدت روز قدس ادامه داشت و آن اسرائیل امروز، حزب الله لبنان از منطقه اخراجش کرده و برای رژیم صهیونیستی یک کابوس مرگ است و به اندازه یک عامل مرگ، اسرائیل از حزب الله لبنان می‌ترسد، آن روز حداکثر دو بچه فلسطینی دو سنگ می‌زدند الان در کمتر از 24 ساعت چندصد موشک فلسطین رژیم صهیونیستی را بدبخت و مستاصل کرد و اعلام آتش بس داد و امروز به این قدرت رسیده‌اند.

وی متذکر شد: آن زمان رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک رژیم پیشرفته فناور دارای قدرت علمی بالا مطرح بود و امروز منفورترین دولت‌ها و کشورها در دنیا است، امروز کجای دنیاست که پرچم رژیم صهیونیستی را آتش نزنند؛ این روز قدس این سرنوشت را به بار آورده است. نکته سوم اینکه مقام معظم رهبری فرمودند روز قدس امسال مهمتر از روز قدس سال‌های قبل است چون جریان استکبار به نتیجه‌ای رسیده که مسئله جنگ با صهیونیسم را در منطقه حل کند و سر این توطئه با تمام عناصر خودفروخته مزدور منطقه، آل سعود و خنزیرهای خلیج به نتیجه رسیده و به تفاهم رسیده‌اند که منطقه‌ای مخصوص فلسطین مشخص کرده و غزه و بخشی از کرانه باختری به ضمیمه بخشی از صحرای سینا سرزمین فلسطین بدون اسلحه و ارتش و نیروی دفاعی شود و فقط یک پلیس مسلح باشد که جوانان منطقه را در صورت انتقام طلبی، سرکوب کند و قدس نیز یهودی سازی شود و تمام شهرک‌های یهودی ضمیمه یکدیگر شود و به اسرائیل پیوسته و رژیم صهیونیستی بدون معارض در منطقه با عنوان معامله قرن باشد.

علم‌الهدی گفت: نتیجه طرح این است که قدسی که همه مسأله ما است به دست یهودیان بدهند و آنجا هیکل و معبد سلیمان درست کرده و مسجد بودنش را از میان بردارند و مقام معظم رهبری فرمودند امسال روز قدس مهمتر است و ما در مقابله با رژیم صهیونیستی و در مقام حفظ و صیانت قدس شریف با همه امکانات سیاسی و نظامی و اقتصادی بایستیم و مبارزه کنیم و این جهاد قطعی فی سبیل‌الله است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها