امام جمعه چغادک:

طرح معامله قرن بازی برای از بین بردن حقوق فلسطینیان است

حجت‌الاسلام «رضا خدری» گفت: طرح معامله قرن به دنبال بازی به نفع صهیونیست‌ها و از بین بردن حقوق فلسطینیان است که قطعاً این طرح نیز مانند طرح‌های گذشته آمریکا و دولت‌های خائن محکوم به شکست است و این طرح قطعاً نمی‌تواند باعث فراموشی مسأله فلسطین شود.
کد خبر: ۳۴۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ - 31May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «رضا خدری» امام جمعه چغادک در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون اظهار داشت: این روحانی خدوم در شب قدر، بهترین شب سال به دست کسی که افکار انحرافی و خوارجی داشت به شهادت رسید که لازم است دستگاه‌های امنیتی در مقابله و برخورد با گروه‌های انحرافی و خوارج صفت با جدیت بیشتری عمل کنند تا جامعه ما شاهد چنین جنایاتی به بهانه‌های واهی نباشد.

امام جمعه چغادک با اشاره به در پیش رو بدون سالروز قیام 15 خرداد گفت: ماهیت قیام 15 خرداد ریشه در اعتقادات قوی ملت ایران و ریشه در قیام عاشورا داشت و اندیشه مبارزه با طاغوت در این قیام شکل گرفت و همچنین شکل گیری اولیه اندیشه حکومت دینی از دستاوردهای این قیام بود.

وی به روز جهانی قدس و  طرح معامله قرن پرداخت و گفت: به برکت اقدام هوشیارانه امام خمینی هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس هم در ایران و هم در بسیاری از نقاط جهان علیه رژیم غاصب صهیونیستی راهپیمایی برگزار می‌شود و مردم انزجار خود را از جنایات این رژیم جعلی و پلید اعلام می‌کنند که این راهپیمایی‌های هر ساله، باعث تضعیف تدریجی رژیم صهیونیستی شده و امروز بحمدالله هیمنه پوشالی این رژیم فرو ریخته است.

خدری اضافه کرد: امسال روز جهانی قدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به خاطر طرح رئیس جمهور آمریکا تحت عنوان «معامله قرن» که متأسفانه عده‌ای حاکمان جاهل و خائن برخی از کشورهای اسلامی نیز قصد همراهی با این طرح ذلیلانه را دارند.

امام جمعه چغادک ادامه داد: این حاکمان خائن چند سال است که به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورده و زمینه ساز طرح معامله قرن شده‌اند؛ طرح معامله قرن یعنی طرحی برای پایمال کردن حقوق مردم فلسطین و به فراموشی سپردن آرمان بزرگ فلسطین است.

وی گفت: رئیس جمهور آمریکا در راستای زمینه سازی برای این طرح، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد اقدامی که هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا جرأت آن را نداشتند زیرا می‌دانستند که تکلیف بیت المقدس باید به دست ساکنان فلسطین رقم بخورد نه توسط آمریکا.

خدری بیان داشت: در طرح معامله قرن که قرار است بعد از ماه رمضان جزئیات آن را اعلام کنند در پی این هستند که مسأله فلسطین را در راستاى منافع رژیم صهیونیستی حل و فصل کنند؛ آنها می‌خواهند یک فلسطین جدید ایجاد کنند بدون در نظر گرفتن آوارگان فلسطینی که قریب به 6 میلیون فلسطینی در کشورهای دیگر آواره هستند و طرح معامله قرن، آوارگان فلسطینی را به کلی نادیده می‌گیرد و حق بازگشتی برای آنان قائل نیست.

امام جمعه چغادک ادامه داد: بر اساس این طرح، شهرک‌های رژیم صهیونیستی همچنان باقی خواهد ماند و شهرک سازی آنان نیز توسعه خواهد یافت. همچنن به یهودیان اجازه خرید منازل عربى داده می‌شود ولی به عرب‌ها (فلسطینى‌ها) اجازه خرید منازل یهودى داده نمى‌شود. همچنین فلسطین جدید حق داشتن ارتش و سلاح ندارد و تنها مى‌تواند پلیس مسلح داشته باشد.

خدری گفت: اگر حماس و نیروهای فلسطینی، معامله قرن را نپذیرند آمریکا تمام حمایت مالى خود از فلسطینى‌ها را قطع خواهد کرد و تلاش مى‌کند تا جلوى کمک هر کشور دیگرى به فلسطینى‌ها را بگیرد.

امام جمعه چغادک گفت: طرح معامله قرن به دنبال بازی به نفع صهیونیست‌ها و از بین بردن حقوق فلسطینیان است که قطعاً این طرح نیز مانند طرح‌های گذشته آمریکا و دولتهای خائن محکوم به شکست است؛ طرح معامله قرن قطعاً نمی‌تواند باعث فراموشی مسأله فلسطین شود.

وی متذکر شد: امروز که این رژیم در سراشیبی سقوط قرار گرفته و خانه عنکبوتی صهیونیست‌ها در حال فروپاشی است قطعاً معامله قرن نمی‌تواند جلوی فروپاشی آن را بگیرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار