گزارش دفاع‌پرس از حماسه روز قدس در چالوس؛

جمهوری اسلامی در مقابله با اسراییل در خط مقدم است/ دفاع از مردم فلسطین جزو آرمان‌های اسلامی ما محسوب می‌شود

مردم چالوس با حضور در راهپیمایی روز قدس گفتند ملتی که دنبال دفاع ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی است مرز نمی‌شناسد؛ چه ایران باشد، چه لبنان، فلسطین، عراق، افغانستان و سوریه، دفاع از ممالک اسلامی و دفاع از مردم مظلوم و مستضعف وظیفه است و جزو ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی ما به حساب می‌آید.
کد خبر: ۳۴۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ - 31May 2019

جمهوری اسلامی در مقابله با اسراییل در خط مقدم است / دفاع از مردم فلسطین جزو آرمان‌های اسلامی ما محسوب می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری،  روز جهانی قدس، روز همبستگی مسلمانان جهان با ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و روز انزجار از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی و آمریکا به عنوان دشمنان مشترک امت اسلامی است. 

مردم استان مازندران و به ویژه شهرستان چالوس امروز در حرکت ارزشمندی ضمن تبعیت از آرمان‌های امام و شهدا و در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین همانند دیگر مردم ایران اسلامی، به خیابان‌ها آمدند و با فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» خشم و انزجار خود را از رژیم کودک‌کش و غاصب اسراییل فریاد زدند.

در این همایش باشکوه و آیین با عظمت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به سراغ مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار این شهرستان رفته که گفت‌وگوی خبرنگار ما از نظرتان می‌گذرد.

«الله داد قریب» از رزمندگان دفاع مقدس با بیان اینکه روز قدس باید زنده نگه داشته شود و ما باید قدس را آزاد کنیم، گفت: اسراییل غاصب سالهاست که مردم فلسطین را در زیر سلطه خود گرفته و ما برای نابودی اسراییل از تمام جان و مال و زن و فرزند و پدر و مادر خود می‌گذریم.

قریب با اظهار اینکه هر سال که می‌گذرد ملت ما نسبت به کفر جهانی آمریکا، انگلیس و اسراییل بیدارتر و هوشیارتر شده و وحدت‌شان بیشتر می‌شود، افزود: امسال با توجه به اینکه آنها به دلیل نابودی مردم غزه و مردم ستمدیده فلسطین دست به دست هم دادند که پایتخت خود را در قدس به پا کنند اما ما اعلام می‌کنیم ما مردم ایران پشت سر ولایت در کنار مردم فلسطین هستیم تا ان شالله اسراییل را نیست و نابود کنند.

«علیرضا طاولی» فرمانده سابق سپاه چالوس و مسئول هیئت رزمندگان اسلام این شهرستان نیز گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم جعلی و غاصب صهیونیست توسط امام خمینی (ره) به عنوان روز قدس نامگذاری شد.

وی ادامه داد: ملتی که دنبال دفاع ارزش‌ها و آرمانهای اسلامی است مرز نمی‌شناسد؛ چه ایران باشد و چه لبنان و فلسطین و عراق و افغانستان وسوریه، دفاع از ممالک اسلامی و دفاع از مردم مظلوم و مستضعف وظیفه است و جزو ارزشها و آرمان‌های اسلامی ما به حساب می‌آید.

طاولی گفت: ما هم به تبعیت و پیروی از امام راحل که آخرین جمعه ماه مبارک را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند وظیفه و تکلیف داریم که از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین دفاع کنیم.

این مسئول اظهار کرد: قدسی که به عنوان قبلگاه اول مسلمانان عالم و جهانیان هست باید در اختیار مسلمانان باشد نه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی. اسراییل که امروزه با تسلط بر منطقه به همراه آمریکای جنایتکار قصد دارند ملت مظلوم فلسطین را از آرمانها و اهداف و سرزمین‌شان دور نگه دارند.

وی یکی از اهداف و آرمان انقلاب اسلامی را صدور انقلاب اسلامی به همه سرزمین‌های اسلامی و مسلمان دنیا دانست و گفت: دفاع از فلسطین تکلیف و وظیه مسلمانان جهان است و نباید اجازه دهیم معامله‌ای که آمریکا و صهیونیست‌ها دنبالش هستند که حق مردم فلسطین را از آنها بگیرند و تحت معامله قرن نامگذاری کنند به اجرا درآید.

وی گفت: ان شالله این معامله به گونه‌ای رقم بخورد که مردم مظلوم و مسلمان فلسطین به حق خودشان و خواسته و آرمان‌های خودشان برسند.

«محمد مهدی اصغردوست» طلبه‌ اهل چالوس روز قدس را روز همه مردم مسلمان جهان دانست و گفت: ان شالله با نابودی آمریکا و اسراییل به ویژه نابودی بدخواهان مردم فلسطین به امر رهبر عزیزمان امام خامنه ای نماز جماعت را در قدس برگزار کنیم.

«زال نژاد» یکی دیگر از شهروندان چالوسی اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر عزیزمان وظیفه خودمان می‌دانیم که از کشورهای مظلوم دفاع کنیم تا آخرش هم هستیم.

«محسن قربانی» دیگر شهروند چالوسی اظهار کرد: قدس سنگ بنایی که حضرت امام گذاشتند مبنی بر اینکه باید وحدت بین مسلمین تحقق یابد تا ما بتوانیم به آرمان‌های مقدس و الهی‌مان و معصومین (ع) برسیم.

وی افزود: یکی از نمادهای وحدت روز قدس است و فرقی نمی کند که در سطح جهان باشد یا در داخل کشور؛ هر جا که وحدت داشتیم پیروزی‌های بزرگی بدست آوردیم.

این شهروند مازندرانی پیروزی انقلاب و نابودی استکبار جهانی در منطقه و پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و جبهه مقاومت را نتیجه وحدت دانست و اظهار کرد: هر جا که وحدت و پرهیز از جناح بازی‌ها باشد و پشت سر ولایت باشیم به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا خواهیم کرد.

این شهروند چالوسی ادامه داد: هر سال که می‌گذرد روز قدس پر رونق تر برگزار می‌شود و ما آمدیم تا جنایات رژیم کودک‌کش اسرییل را محکوم کنیم و یک بار دیگر با شهدا و ولایت بیعت کنیم.

وی با بیان اینکه ما در مقابله با اسراییل در خط مقدم هستیم و خط مقدم با تدبیر مقام معظم رهبری چندین کیلومتر آن طرف‌تر از مرزهای ما در مرزهای سوریه و جولان است و وظیفه شرعی و قانونی و ایرانی ماست که از فلسطین حمایت کنیم.

«مهرانی» از شهروندان چالوسی گفت: 40 سال است که مردم طبق فرمان تاریخی امام خمینی (ره) فلسطین را تنها نگذاشتند و هر سال باشکوهتر از سال قبل در صحنه هستند مخصوصا در حال حاضر که نگاه دنیا به منطقه خاورمیانه و ایران است و در حالی که دشمنان در حال به حاشیه بردن قدس هستند و فلسطین را به حاشیه ببرند مردم با حضورشان ثابت کردند که مسئله قدس مسئله اول اسلام و مسلمانان است و هر وقت که اوضاع بحرانی‌تر می‌شود حمایت‌شان بیشتر از سال قبل می‌شود.

«سید ابراهیم نقی حسینی» پزشک بیمارستان چالوس نیز گفت: امروز روزی است که بر علیه اسراییل باید مشت های‌مان را بالا ببریم و با تمام قدرست بتوانیم حرکتی کنیم که اسراییل را در آینده نه چندان دور از ببریم.

«رستمی» دبیربازنشسته اهل نوشهر نیز بیان داشت: روز قدس، روز رهایی قدس و فلسطین از دست دشمنان قسم خورده اسلام و صهیونیست غاصب است.

وی ادامه داد: امروز شاهد حضور مردمی بودیم که با مشت‌های گره کرده بر دهان یاوه گویان غرب بخصوص استکبار جهانی و در رأسش آمریکای جهانخوار و ترامپ زدند و نشان دادند که هیچ گونه هراسی از یاوه گویی‌های دشمنان و تهدیدها و تحریم‎ها ندارند و تا پای جان به فرمان مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای ایستاده‌اند.

رستمی افزود: مردم ثابت کردند که هرگاه مورد تهدید قرار بگیردند وحدت‌شان بیشتر خواهد شد مثل اولین جمعه ماه رمضان امسال که در جواب یاوه گویی‌های ترامپ به صحنه آمدند.

وی ادامه داد: مردم ثابت کردند همچون گذشته تا پای جان می ایستند و از خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و مدافع حرم دفاع می‌کنند و نشان می‌دهند که ابرقدرتها به سرکردگی استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار نمی‌توانند هیچ خللی در اراده راسخ مردم مسلمان و همیشه در صحنه ایجاد کنند.

«زندی» عضو شورای شهر هچیرود نیز عنوان کرد: روز قدس یادگار امام خمینی (ره) است و ما معتقدیم که به فرموده مقام معظم رهبری بزودی ان شالله نماز در قدس بر پا خواهیم کرد.

«محمدطه شمس ناتری» خادم قرآن اهل چالوس گفت: به عنوان یک نیروی قرآن وظیفه خود دانستم در این راهپیمایی شرکت کنم.

وی افزود: مردم آمدند تا با مشتهای گره کرده تو دهن یاوه گویانی مثل آمریکا اسراییل و انگلیس بزنند تا به خودشان اجازه ندهند که به جمهوری اسلامی و مردم ایران چشم چپ نگاه کنند.

«زهره اسلامی» عضو داوطلب جمعیت هلال احمر چالوس نیز بیان کرد: روز قدس روز همدلی با مردم فلسطین است که رنج و عذاب فراوان از دشمن دیدند.

«اکبر جوان» عضو هلال احمر شهرستان چالوس و عضو هیئت جوانان بنی هاشم افزود: روز قدس در حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شده و مردم مسلمانان در نقاط مختلف جهان حمایت خود را از مردم فلسطین به نمایش گذاشتند.

خواهر شهید مرضیه عامری گفت: روز قدس روز نابودی اسرییل است و بزودی با نابوی اسراییل نماز جماعت در قدس شرکت کنیم.

خواهر شهید «علی اصغر طاولی» اظهار کرد: روز قدس روز شهدایی است که خون پاکشان برای مملکت ریخته شد و ما آمدیم تا مشتی محکم به دهن آمریکا بزنیم.

وی ادامه داد: دشمن متوجه شد که دستش به کشور ما نمی‌رسد با جنگ نرم به سراغ جوانان ما آمدند اما ما مسلمانان دست به دست هم می‌دهیم و چشم‌شان را کور می‌کنیم و با شرکت در راهپیمایی‌ها قدس عزیزمان را آزاد می‌کنیم تا امام زمان ظهور کند و نمازمان را پشت سر مولا در قدس بخوانیم.

انتهای پیام/
  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار