حواشی روز راهپیمایی قدس در کرمانشاه؛

توان موشکی ما حاصل خون شهداست

مادر شهدای والامقامی در راهپیمایی روز قدس گفت: توان موشکی ما حاصل خون هزاران شهید است و نباید با خون آنها معامله کنیم.
کد خبر: ۳۴۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ - 31May 2019

توان موشکی ما حاصل خون شهداست و با خون شهدا معامله نمی کنیمبه گزاش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، هوا گرم بود زودتر از موعد تعیین شده خودم را به محل تجمع مردم رساندم خیابان منتهی به میدان انقلاب اسلامی به سمت مسجد جامع کرمانشاه طبق سال‌های گذشته بسته شده بود. 

کنار خیابان ایستادم چشمم به پیرزنی افتاد که چفیه‎ای به شکل روسری روی چادرش انداحته بود و قاب عکسی را در دستش گرفته و گرم صحبت بود. گفتم: مادر، من خبرنگارم اجازه می‎دهید از شما عکس بگیرم؟ لبخندی بر لب‎های خشکیده پیرزن نشست و گفت: من کاری نکرده ام پسرم! و بعد به قاب عکسی که دستش بود اشاره کرد و گفت: از پسرهایم بگیر! اینها باید امروز توی چشم دنیا باشند.!

نگاهی به قاب عکس انداختم ؛ تصویر دو جوان زیبا بود که دست به گردن هم انداخته به لنز دوربین لبخند زده بودند تا نام شهید را  بر قاب دیدم ناخوداگاه دلم لرزید و بغض گلویم را گرفت.

چادر پیرزن را گرفتم و بوسیدم و گفتم: چشم مادر! به دیده منت هم از خودتان و هم از شهدای عزیزتان عکس می گیرم، عکس را که انداختم از پسر جوانی که همراهش بود پرسیدم: اهل اخبار و مسائل سیاسی هستی؟ خندید و گفت: کی؟ من یا مادربزرگم؟ پیرزن خندید و گفت: پسر جان، مگر می‎شود کسی اهل اخبار نباشد؟ خصوصا در این دوره که چپ و راست این ترامپ لعنتی کشورمان را تهدید می کند.!

گفتم مادر، ترامپ می‎خواهد قدرت موشکی مان را کنار بگذاریم تا تحریم‎ها را بردارد. پسر جوان لبخندی زد و گفت: ترامپ که خیلی چیزها دلش می خواهد، اما ما باید هوشیار باشیم.

پبرزن که رگ غیرتش حسابی به جوش آمده بود، گفت: آمریکا غلط می کند که بگوید ما نباید موشک داشته باشیم! توی جنگ صدام هر غلطی که دلش خواست سرملت ما آورد و هزاران موشک روی سرمان انداخت و این همه شهید از ما گرفت، ولی ما حتی یک موشک هم نداشتیم که جوابش را بدهیم تا اینکه سال های آخر جنگ به برکت خون شهدا و همت جوانان کشورمان توانستیم موشک بسازیم و جواب دشمنان را بدهیم.

پیرزن در ادامه گفت: توان موشکی ما حاصل خون هزاران شهید است، ما نباید با خون شهدا معامله کنیم. اگر به خاطر رهایی از مشکلات اقتصادی و حرف های تحریک‎کننده یک مشت آدم ترسو این کار را بکنیم، به استقلال و عزت کشورمان خیانت کرده‎ایم، به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی آمریکا قابل اعتماد نیست.

و در پایان این مادر شهدای والامقام افزود: ما در جریان مذاکرات هسته ای اعتماد کردیم ولی خیانت دیدیم. آمریکا بداند که ملت ایران از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‎شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار