امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

حمایت مردم ایران از فلسطین مانع بزرگی بر سر راه رژیم اشغالگر قدس است

ماموستا مُلا محمد محمدی حمایت گسترده و مستمر مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین را مانع بزرگی بر سر راه رژیم اشغالگر قدس دانست.
کد خبر: ۳۴۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ - 31May 2019

حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین را مانع بزرگی بر سر راه رژیم اشغالگر استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، ماموستا مُلا «محمد محمدی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه حمایت گسترده و مستمر مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین را مانع بزرگی بر سر راه رژیم اشغالگر قدس دانست و اظهار داشت: اینکه مردم ما با وجود مشکلات خود، برادران و خواهران ستم دیده خود را فراموش نمی‌کنند ستودنی است و سران کشور‌هایی که به سازش آن هم به ضرر فلسطینیان فکر می‌کنند باید از این مردم درس استقامت را بیاموزند.

وی از ملت مسلمان و روزه دار ایران و به خصوص کرمانشاه برای حضور در راهپیمایی ضد صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد و گفت: حمایت‌های ملت ایران از مستضعفان و مظلومان همچنان ادامه دارد.

ماموستا محمدی در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان گفت: آنان که در روز ماه مبارک رمضان با وجود تشنگی و گرسنگی لب ذکر و شکر می‌گشودند و همگان را چنان برادر و خواهر خود دانسته و در رفع حوائج و حل مشکل آنان کوشیده‎اند به سعادت رسیده‎اند.

وی تصریح کرد: روزه‎دارانی که عمل صالح را سرلوحه کار خود قرار دادند و در شب‌های ماه مبارک به خودسازی و تزکیه، قیام، دعا و استغفار گذراندند بی شک از رستگاران و سعادت مندانی هستند که فرصت پرفضلیت ماه مبارک را قدر دانسته‎اند.

ماموستا محمدی با قدردانی از مومنان روزه دار که به معنای واقعی روزه دار بوده و احترام این ماه را با انجام و اعمال ویژه و فرایض دینی به جای آورده اند، افزود: این لطف الهی برای بخشش و نیز تقرب کوتاه است، اما عده‌ای نه تنها به آن بی توجهی کردند بلکه دیگران را نیز با الفاظ و عکس العمل‌های نامناسب به خاطر روزه داری شماتت کرده‌اند در حالی که نمی‌دانستند مهمانی خدا محدود و پایان پذیر است.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه وداع با ماه رمضان را سخت توصیف کرد و گفت: حال که بعد از بیست و چند روز مومنان به روزه و فضایل آن عادت کرده اند دل بریدن برایشان سخت است، اما امید دارم این خوی رمضان بتواند انسان را خوش خلق تر، مطمئن تر، مومن‌تر و انسان‌تر کند.

ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه از رواج خشونت در جامعه انتقاد کرد و گفت: اینکه در هفته گذشته خبر‌هایی از خشونت و ریختن خون می‌شنویم نشان از گسترش این خوی ناپسند و ناهنجاری‌های مختلف در لایه‌های زیرین جامعه می‌دهد که لازم است به آن توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار