سازمان همکاری اسلامی، قدس و جولان را سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد

اجلاس سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی امروز با صدور بیانیه‌ای به کار خود در مکه پایان داد و از قدس و جولان به عنوان اراضی اشغالی عربی نام برد.
کد خبر: ۳۴۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ - 01June 2019

به گزارش گروه بین‌الملل‌ دفاع‌پرس، در این بیانیه تاکید شده که هرگونه تصمیم غیرقانونی و غیرمسئولانه که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد، مردود است.

بنابر گزارش رسانه‌های عربی، سازمان همکاری اسلامی همچنین بر بسیج امکانات در حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین برای ادامه فعالیت‌های آن تاکید کرد.

این بیانیه همچنین از قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین نام برد و تاکید کرد که این سازمان از حق فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف و لزوم حمایت از حق بازگشت آوارگان حمایت می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است که صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه، به عنوان یک گزینه راهبردی جز با خروج کامل اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی ۱۹۶۷ فلسطین و در صدر آن قدس شریف، محقق نخواهد شد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین جولان سوریه را سرزمین اشغالی عربی دانست و خواستار به رسمیت نشناختن تصمیم آمریکا مبنی بر الحاق جولان به خاک اسرائیل شد.

در این بیانیه همچنین اعلام شده است که سازمان همکاری اسلامی بر حمایت خود از دولت قانونی یمن
«دولت مستعفی عبدربه منصور هادی» تاکید می‌کند.

بنا بر این گزارش، چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی بامداد امروز (شنبه ۱۱ خرداد) در مکه با حضور شماری از سران کشورهای عضو این سازمان در مکه با سخنان سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان آغاز به کار کرد.

 انتهای‌پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها