مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان تاکید کرد؛

ضرورت همکاری نمایندگان مجلس در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان

سردار «علی ملک شاهکوهی» گفت: نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی باید به هر نحو مقتضی کمک‌های مادی و معنوی خود را در اجرای ماموریت‌های ارزشمند اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس بخصوص ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ارائه کنند.
کد خبر: ۳۴۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ - 01June 2019

به گزارش دفاع‌پرس از گرگان، جلسه مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با حضور سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در تپه نورالشهدای گرگان برگزار شد.

ضرورت همکاری نمایندگان مجلس در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان

در ابتدای این نشست سردار ملک گزارشی اجمالی از روند پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره‌کل در سطح ملی و استانی در راستای اجرایی شدن اهداف و ماموریت‌های کلان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در استان ارائه کرد و اظهار داشت: اولویت اصلی ما تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس است که با پیگیری‌های مستمر پروانه ساختمان این مرکز صادر شد و در ادامه مبلغ یک میلیارد تومان از طریق شهرداری گرگان به این مرکز تخصیص داده شده و در حال حاضر، مرحله دوم عملیات اجرایی پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آغاز شده است.

وی افزود: اخذ تاریخ شفاهی 700 نفر از رزمندگان، تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، جمع آوری اسناد و مدارک و تدوین و چاپ 50 عنوان کتاب دفاع مقدس نیز از برنامه‌های شاخص اداره کار در سال 98 است.

ملک بر ضرورت تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق اعتبار 20 میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: نمایندگان استان در مجلس باید به هر نحو مقتضی کمک‌های مادی و معنوی خود را در اجرای ماموریت‌های ارزشمند اداره‌کل بخصوص ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، ارائه کنند.

این مسئول به تشکیل کارگروه های همیاران ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: کارگروه‌های همیاران ایثار و شهادت با هدف مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تشکیل شده است.

در ادامه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بیان داشتند: حفظ آثار دفاع مقدس برای حال حاضر نیست، بلکه برای آیندگان است و تلاش خواهیم کرد بخشی از اعتبارات در اختیار نمایندگان مجلس در سال جاری را برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان در نظر بگیریم و این را وظیفه خود می دانیم و این موضوع باید دغدغه همه مسئولان استان نیز باشد.

ضرورت همکاری نمایندگان مجلس در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان

ضرورت همکاری نمایندگان مجلس در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار