هشدار کارشناسان صهیونیست به طرح الحاق کرانه باختری

کارشناسان امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین اشغالی را با عناوینی چون «کابوس امنیتی» و «طرح شیطانی» یاد کردند.
کد خبر: ۳۴۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ - 01June 2019

هشدار کارشناسان صهیونیست به طرح الحاق کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، همراه با آغاز دوباره کارزار انتخاباتی در سرزمین‌های اشغالی که پس از شکست تشکیل کابینه کلید خورده است، احزاب راستگرا از جمله «لیکود» به رهبری بنیامین نتانیاهو تلاش دارند در صورت پیروزی در انتخابات برنامه الحاق کرانه باختری به سرزمین اشغالی را از سر بگیرند.

به نوشته ایندیپندنت عربی، اما کارشناسان امنیتی در خصوص چنین برنامه‌ای هشدار داده‌اند و «تأمیر پاردو» رئیس سابق موساد عملی شدن این تصمیم را خطری برای پروژه صهیونیسم دانسته و برخی دیگر نیز موجب به خطر افتادن یهود و موجودیت اسرائیل می‌دانند.

این هشدار پس از آن داده می‌شود که احزاب راستگرا پیش از شکست تشکیل کابینه، یکی از شروط پیوستنشان به ائتلاف دولت را موافقت نتانیاهو با الحاق کرانه باختری اعلام کرده بودند. «تأمیر باردو» در این خصوص گفت: «این درخواست یک مسأله ائتلافی است و هیچ ارتباطی به امنیت اسرائیل ندارد بلکه صهیونیستم را به خطر می‌اندازد.»

رئیس سابق موساد در خصوص شخصیت نتانیاهو نیز ابراز تردید کرد و گفت که اگر وی شخصیتی شجاع و آینده‌گر دارد باید تصمیمات محکم و حساب شده‌ای در خصوص مرزهای شرقی سرزمین اشغالی بگیرد.

به گفته «تأمیر باردو» بسیاری از ساکنان یهودی سرزمین اشغالی الحاق کرانه باختری به سرزمین اشغالی را خطری برای امنیت خودشان می‌دانند و از رود اردن تا دریای مدیترانه نزدیک به ۱۵ میلیون نفر سکونت دارند که نیمی از آن‌ها از غیر یهود هستند و هیچ کدام موافق این الحاق نیستند.

وی همچنین در خصوص شعله‌ور شدن مناطق فلسطینی و به خطر افتادن جان صهیونیست‌ها و بحرانی شدن اوضاع و همچنین ناتوانی در حل آن هشدار داد.

کابوس امنیتی

احزابی که موافقت کرده‌اند وارد ائتلاف دولتی به رهبری نتانیاهو شوند هرگز از الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین به رژیم اسرائیل کوتاه نخواهند آمد؛ اگر نتانیاهو بتواند با این احزاب موفق به تشکیل دولت شود آن را اجرایی خواهد کرد که این مسأله در وهله اول مانعی بر سر راه مذاکرات سازش است و در وهله دوم به قول رئیس سابق موساد، یک «کابوس امنیتی» رخ خواهد داد.

«تأمیر باردو» در این خصوص گفت: «این الحاق یعنی محاصره نزدیک به ۱۷۰ منطقه جدا شده که نزدیک به ۲.۶ میلیون فلسطینی در آن‌ها سکونت دارند. آیا این تصمیم باعث می‌شود تا رؤیای صهیونیسم برای تشکیل دولت یهود جای خود را به رؤیای عربی برای تشکیل یک دولت با اقلیتی یهودی دهد؟»

رئیس سابق موساد از دولت رژیم صهیونیستی خواست تا پس از انتخابات مانع این الحاق شود و در مقابل در راستای پیشرفت و توسعه دیگر شهرک‌ها و جدا کردنشان از فلسطینیان عمل کند.

طرح شیطانی

«گدعون رایخر» کارشناس سیاسی نیز به ایندپندنت عربی گفت که الحاق مناطق فلسطینی به اسرائیل «دولت یهود» را با خطر مواجه می‌کند. او این برنامه را «طرح شیطانی» نامید.

وی در این خصوص گفت: «اگر الحاق صورت گیرد، آن زمان فلسطینی‌ها شهروندان اسرائیل می‌شوند که حق مشارکت در انتخابات دارند که در بین نامزدهایشان به کسانی رأی خواهند داد که شبیه به "سید حسن نصرالله" و برخی دیگر از رهبران عرب باشند اما آرای ما اسرائیلی‌ها میان احزاب چپ و راست و میانه تقسیم می‌شود.»

به نوشته ایندیپندنت، ماه میلادی گذشته نیز تعدادی از مسئولان امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای ضمن ذکر خطرات امنیتی الحاق کرانه باختری خواستار برگزاری همه پرسی در این خصوص پیش از هر اقدامی شدند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار