شخصیت، راه و مکتب امام خمینی (ره) ملت ما را از ذلت نجات داد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شخصیت، راه و مکتب امام خمینی ملت ما را از ذلت نجات داد، گفت: آرمان‌خواهی، عدالت‌خواهی و عزتمداری را امام (ره) برای ملت ایران به ارمغان آورد.
کد خبر: ۳۴۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ - 02June 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در محفل انس با قرآن که با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد تهران شمال، شریف، جامع علمی کاربردی و شهید بهشتی در حسینیه جماران برگزار شد، با اشاره به این مطلب که نباید به دشمنان اعتماد کرد و باید در برابر آن‌ها ایستاد، اظهار داشت: در سال ۱۳۳۴ هجری شمسی انگلیسی‌ها به ایران وعده دادند اگر در پیمان بغداد شرکت کنید به اشغال بحرین خاتمه داده و آن را به شما بازمی‌گردانیم، اما در سال ۱۳۵۰ مسئولان کشور با بریتانیا کنار آمدند و بحرین از خاک ایران جدا شد.

وی افزود: دشمنان در قرن نوزدهم ۳۰۰ هزار کیلومتر از خاک کشور را جدا کردند و بعد‌ها هم سران سلطه در اجلاس تهران حتی حضور شخص اول مملکت را نپذیرفتند، آن‌ها ۲۰۰ سال بر سر ما کوبیدند، اما به برکت وجود حضرت امام خمینی (ره) ملت ایران از حالت تحقیرشده بیرون آمد و امام (ره) با توکل به خداوند عالم، عنصر اراده ملی را در مدیریت کشور جاری کرد. اصل نظام را به همه‌پرسی گذاشت و به‌خصوص جوانان را میدان‌دار کار‌های کشور کرد.

حجت‌الاسلام محمد قمی تصریح کرد: با رهبری امام (ره)، جوانان هویت پیدا کردند و ثمره این هویت بخشیدن برقراری ثبات، امنیت و از دست ندادن حتی یک وجب از خاک کشور در دوران جنگ تحمیلی بود که همه این سرافرازی‌ها به برکت وجود امام (ره) میسر شد؛ بعد از جنگ هم در حوزه‌هایی، چون علم و فناوری، بهداشت و میزان مشارکت ملت در سرنوشت خود، ملت ایران سرافراز هستند ۹۵ درصد آثار علمی پژوهشی و تحقیقات مؤثر علمی در دانشگاه‌ها و بعد از انقلاب پدید آمده است و امروز ملت شریف ایران احساس عزت و سربلندی دارد و معنویت، اخلاق و ایستادگی در این مرزوبوم روزافزون شده و همه این موهبت‌ها را مدیون امام خمینی (ره) هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبیین این موضوع که سال‌های متمادی ما ذلت و مذلت کشیدیم که حق مردم بزرگ ایران نبود عنوان داشت: به تعبیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی «ما قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه داشتیم، اما توسری‌خور بودیم» ملت ما دو قرن غارت شد، اما یک مرد الهی برای خدا قیام کرد و امروز نهج‌البلاغه معیار نقادی کارگزاران نظام را مشخص می‌کند، ایران اسلامی امروز آرمان‌گراست و با شعار‌های انقلاب می‌سنجد که چه میزان عزت داریم و پیشرفت می‌کنیم. ما قیام الله را نمی‌شناختیم و امام خمینی (ره) این درس را به ما آموخت.

قمی ابراز داشت: امام خمینی (ره) مردم را حاکم بر سرنوشت خود کرد و عزت و اعتلا به مردم ایران بخشید امروز عمق استراتژیک ما در برخی از کشور‌ها قابل رؤیت است باید گفت: عامل پیشرفت امام (ره) نیز نصرت الهی بود، اسباب ظاهر نصرت الهی هم عاملش قیام مردم است، امام خمینی (ره) توانستند با اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله و با آن شخصیت ملکوتی و آسمانی اعتماد مردم ایران را جلب کنند و ملت ایران با تمام وجود امام (ره) را باور داشتند.

وی تأکید کرد: «جوانان»، «طرفداری از مظلومان و مستضعفین»، «وحدت» و «رد هرگونه تجمل‌گرایی» اصول تغییر ناپذیر مکتب امام (ره) است و امام خمینی (ره) همواره می‌فرمودند: «ما در صف مظلومین عالم هستیم. ما پای مظلوم ایستاده‌ایم و بر هر ظالمی می‌تازیم» و این خود از توصیه‌های قرآن است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود یادآور شد: آرمان‌های امام (ره) مانند «عزت»، «آگاهی»، «پیشرفت»، «استقلال» و «آزادی» همیشه تازه هستند و راه پیدا کردن مکتب امام نیز بازخوانی اصول مسلم این مکتب است و اولین اصل مکتب امام خمینی (ره) اسلام ناب است؛ امام خمینی (ره) اسلام ناب را در مقابل اسلام آمریکایی یا اسلام سکولار و متحجر مطرح کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها