سرهنگ پاسدار حیدرنیا تشریح کرد؛

تمهیدات سپاه سیدالشهدا (ع) برای برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره)

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران برنامه‌های این سپاه برای برگزاری مراسم بزرگداشت سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۴۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ - 02June 2019

تور‌های ایست و بازرسی در سطح شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار «علیرضا حیدرنیا» جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران صبح امروز در نشست خبری سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم، اظهار داشت: با گذشت ۳۰ سال از هجرت امام خمینی (ره) هنوز جای خالی آن امام در میان امتش احساس می‌شود؛ اما خلف شایسته ایشان این خلأ را پر کرده و توانسته کشتی انقلاب را در کوران حوادث و فتنه‌های مختلف به خوبی هدایت کند.

وی افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته بیعت و تجدید میثاق مردم ۱۴ خرداد در حرم امام خمینی (ره) برگزار می‌شود؛ البته همچون دو سال گذشته برگزاری این مراسم با ماه رمضان تقارن دارد؛ به همین جهت محدودیت‌هایی در پذیرش زائران همه استان‌ها وجود دارد؛ بر این اساس امسال فقط پذیرای زائران استان‌های همجوار مانند سمنان، قم، اصفهان، مازندران، قزوین و البرز خواهیم بود.

حیدرنیا با اشاره به اینکه مراسم ساعت ۱۷:۳۰ روز ۱۴ خرداد با سخنرانی مقام معظم رهبری آغاز می‌شود، ادامه داد: سپاه استان تهران برای این مراسم پذیرای ۱۰۰ هزار زائر است که در بین استان‌های شرکت کننده در سی امین سالگرد ارتحال بیشترین زائر را پذیرا خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه کمیته‌هایی مانند بهداشت، اسکان، اعزام، فرهنگی و عملیات در این مراسم فعالیت‌های خود را خواهند داشت، عنوان کرد: برخی اقدامات فرهنگی که برای رائران شرکت کننده در مراسم سالگرد امام خمینی پیش بینی شده است، شامل اجرای ختم قرآن، برنامه‌های تبلیغی و بصیرتی با هدف آشنایی با سیره وسبک زندگی امام (ره)، جشنواره ادبی-هنری رسول آفتاب شامل بخش‌های مقاله نویسی، داستان کوتاه و تولید محتوا در فضای مجازی، مسابقه فیلم یک دقیقه‌ای از شور و شوق شرکت‌کنندگان در مراسم، مسابقه وصیت‌نامه امام و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه استان تهران گفت: فضاسازی و تبلیغات شهری از بیانات امام (ره) و مقام معظم رهبری در موضوع رونق تولید ملی و استکبارستیزی چند روزی است که انجام شده است؛ علاوه بر این، تبیین سیره و سبک زندگی امام (ره) نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

حیدرنیا درباره پیش بینی تمهیدات امنیتی این مراسم هم عنوان کرد: برای برگزاری هرچه مطلوب این مراسم، تور‌های ایست و بازرسی در سطح نواحی سپاه سید الشهدا (ع) و ورودی‌های استان تهران با همکاری نیروی انتظامی برگزار می‌شود؛ علاوه بر این در اطراف حرم نیز گشت‌های اطلاعاتی بسیج حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار