جانشین سازمان بسیج سازندگی خبر داد؛

آمادگی ۱۱ هزار گروه جهادی برای خدمت در مناطق سیل‌زده لرستان

«حمیدرضا الله‌بداشتی» با بیان اینکه ۱۱هزار گروه جهادی آماده همکاری در مناطق سیل‌زده لرستان هستند، گفت: ما در طرحی به نام جهاد همبستگی ملی با ارتباط بین مساجد، بسیج محلات و خانه‌های نیازمند مرمت و ساخت می‌خواهیم از بدنه مردم برای تکمیل واحد‌ها کمک بگیریم.
کد خبر: ۳۴۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ - 02June 2019

اعلام آمادگی 11 هزار گروه جهادی جهت همکاری در مناطق سیل زده لرستانبه گزارش  دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «حمیدرضا الله‌بداشتی» ظهر امروز (یک‌شنبه) در جلسه عملیات اجرایی بازسازی منازل تخریبی در مناطق سیل‌زده لرستان که در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد، اظهار داشت: سیل ابتدا استان‌های گلستان، مازندران و سپس خوزستان و لرستان را در بر گرفت و سبب شد که در استان‌های مختلف رفتار مختلفی از سیل ببینیم؛ به‌طوری‌که در استان گلستان و خوزستان آب‌گرفتگی را داشتیم، اما در استان لرستان سیلاب خروشان بینان خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی مردم را درنوردید و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: لرستان استان سردسیری بوده و با استان خوزستان متفاوت است هنوز زمین برای ساخت خانه‌ها مشخص نشده ما براساس تقسیم کاری که در رأس انجام داده‌ایم و اسناد بالا دستی‌ای که هماهنگ کرده‌ایم قرار بر این بود که این زمین‌ها و هماهنگی زمین را یکی از دستگاه‌های ما انجام دهد، اولویت اول ما خانواده‌های معسر تحت‌پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشد، این به این معنا نیست که به سایر افراد تعهدی نداریم.

جانشین سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: براساس سقف سازمانی‌ای که برای سپاه استان مشخص کردیم اولویت اول ما بهزیستی، کمیته امداد و سایر معسرینی که سپاه استان به فرماندهی سردار کشکولی تشخیص دهد است، ما اگر بخواهیم این برنامه را هدفمند پیش ببریم ۱۱ هزار گروه جهادی کمربسته ولایی آماده همکاری با شما هستند.

الله‌بداشتی گفت: ما در طرحی به نام جهاد همبستگی ملی با ارتباط بین مساجد، بسیج محلات و خانه‌های نیازمند مرمت و ساخت می‌خواهیم از بدنه مردم برای تکمیل واحد‌ها کمک بگیریم.

جانشین سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: امروز ساخت یک واحد ۷۰ متری نزدیک به ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، بخشی از این اعتبار را با حضور گروه‌های جهادی مردم‌پایه ولایی و بخشی را نیز با کمک مردمی پوشش می‌دهیم، ما برای این اقدام یک سامانه تعریف کرده‌ایم که داخل سامانه شفافیت مالی وجود دارد یعنی خانه‌هایی که قرار است ما بسازیم عکس اولیه آن در ابتدا بارگذاری می‌شود و گروه‌های جهادی با پیشرفت کار عکس اولیه را عوض می‌کنند، برای این کار فرم‌های صاحب خانه باید تأیید و تکمیل شود، اما متأسفانه یک برگ فرم تأییدشده هم در دست ما قرار نگرفته‌است، سیمان توزیع شده و میلگرد برای مرمت و ساخت خانه‌ها آماده است.

الله بداشتی اظهار داشت: نزدیک به هفت سپاه استانی کنار مدیران کل بنیاد مسکن در منطقه حضور دارند و با این طیف کمربسته جهادی که می‌تواند ظرف مدت چهار ماه خانه‌ها را تحویل دهد، ما هنوز دچار بحث‌های اولیه ساخت هستیم، تقاضا دارم وقت و توان را مدیریت کنید؛ استان لرستان سردسیر است و ما نمی‌توانیم وقت روز‌های آفتابی را از دست دهیم، از طرفی زندگی مردم از دست رفته و در گرمای تابستان باید سرعت و حرکت جهادی انجام دهیم.

وی افزود: با وجود فرمانده جهادی ما اقدامی که در استان دیده شده جهادی نیست از دستگاه‌های اجرایی خواهش داریم واحد‌هایی که قرار است بسیج سازندگی انجام بدهد را مشخص کند، اقدامات استان خوزستان از لرستان جلوتر است، بسیج سازندگی به‌عنوان کمک‌دهنده است و باید فرم‌ها را تکمیل کنید، ما به کمک بنیاد مسکن آمده و تعهد کرده‌ایم که مکان‌های دورتر و صعب‌العبور را به ما بدهید، اما باید شفاف باشد.

جانشین سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: به‌دلیل فقر محتمل بر خانواده‌ها، آن‌ها می‌خواهند این مرمت را خودشان انجام دهند تا بخشی از آن برای زخم‌های زندگی‌شان باقی بماند؛ لذا مساکن در حوزه ساخت ترمیم و ساخت این‌گونه انجام نخواهد شد، وام و تسهیلات داده شده، اما ساخت خانه انجام نشده‌ است.

الله‌بداشتی گفت: خواهش داریم لیست خانوار‌های کمیته‌امداد و بهزیستی بعد از تأیید حوزه بنیاد مسکن تهیه شود مبلغی که به‌عنوان کمک‌دهی به آنان است در اولویت اول پرداخت و روان‌سازی انجام شود تا گروه‌های جهادی ما کار خودشان را شروع کنند.

جانشین سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: روز گذشته در استان خوزستان ما ۱۰۰ واحد را در سامانه بارگذاری کردیم و مردم آمادگی بسیار بالایی برای کمک به این حوزه دارند، بسیج و سپاه آمادگی حضور در مناطق سیل‌زده را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار