انتقاد پنتاگون از رویکرد ترامپ به نیروهای مسلح

وزارت دفاع آمریکا به کاخ سفید توصیه کرده تا ارتش این کشور را وارد عرصه سیاسی نکند.
کد خبر: ۳۴۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ - 02June 2019

انتقاد پنتاگون از رویکرد ترامپ به نیروهای مسلحبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) غروب یکشنبه به وقت تهران از کاخ سفید درخواست کرد «سیاسی کردن نیروهای مسلح این کشور» را متوقف سازد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این تقاضا بعد از آن صورت گرفت که دولت آمریکا دستور داد تا نام کشتی جنگی «یو اس اس جان مک‌کین» حین سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور به ژاپن پنهان شود.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در این زمینه گفت که «پاتریک شاناهان» وزیر دفاع موقت آمریکا نیز در نظر دارد برای اجتناب از بروز مشکلات مشابه در آینده، دستور العملی را به یگان‌های نظامی ارسال کند.

شاناهان جزئیات رایانامه نیروی دریایی که طی آن دفتر نظامی کاخ سفید خواسته بود هنگام حضور ترامپ در ژاپن نام کشتی جنگی جان مک‌کین پنهان شود را تایید کرد.

دونالد ترامپ نیز تایید کرده که در جریان سفرش به ژاپن و بازدید از پایگاه نیروی دریایی آمریکا در جنوب توکیو، نام کشتی جنگی جان مک‌کین، سناتور ایالت «آریزونا» به صورت عمدی پوشانده شده بود تا توسط وی دیده نشود.

این اقدام به دلیل اختلاف ترامپ و سناتور مک‌کین بود. سناتور مک‌کین به طور مداوم از سیاست‌های ترامپ انتقاد می‌کرد و چندی بیش بر اثر ابتلا به بیماری سرطان مغز مُرد.

رسانه‌ها نیز تصویری را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد پارچه بزرگی جلوی نام مک‌کین بر روی کشتی جنگی قرار داده شده و همچنین دستور داده شده بود هرگونه پوششی که نام مک‌کین بر روی آن بود، حذف شود. 

دونالد ترامپ دوشنبه گذشته برای دیدار با مقام‌های ارشد ژاپن به این کشور سفر کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار