اتحادیه عرب تصمیم شهرک‌سازی جدید در قدس اشغالی را محکوم کرد

معاون دبیرکل اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن تصمیم جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی در قدس اشغالی گفت: شهرک‌سازی جدید در راستای تکمیل پروژه شهرک‌سازی در قدس شرقی و مجبور کردن خانواده‌های فلسطینی به مهاجرت است.
کد خبر: ۳۴۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ - 02June 2019

حادیه عرب تصمیم شهرک‌سازی جدید در قدس اشغالی را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در اراضی قدس شرقی اشغالی را «به شدت» محکوم کرد.

وی گفت که این تصمیم در راستای تکمیل پروژه شهرک‌سازی در قدس شرقی و آواره کردن خانواده‌های فلسطینی اتخاذ شده است.

ابوعلی بر «غیرقانونی» بودن این اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی که نقض صریح همه قوانین بین‌المللی است، تاکید کرد و افزود: «مواضع جانبدارانه آمریکا از اشغالگری رژیم صهیونیستی و عدم نظارت بین‌المللی، باعث شده که اسرائیل به تجاوزات خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد».

وی گفت که عدم رعایت قوانین بین‌المللی باعث شد که «دشمن صهیونیستی،‌ حمله به مقدسات را بر خود جایز بداند و به شهرک سازی‌ها و یهودی‌کردن قدس با سرعت هر چه بیشتر ادامه دهد».

سعید ابوعلی افزود: «تشدید اقدامات اسرائیل به ویژه در صدور مجوزهای ساخت واحدهای جدید مسکونی در چارچوب توسعه طلبی‌های اسرائیل و در مغایرت با قوانین بین‌المللی است.»

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین از جامعه بین الملل خواست تا برای توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی به سرعت وارد عمل شود و با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی مقابله کند.

اتحادیه اروپا نیز دیروز به شدت تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از ۸۰۰ واحد شهرکی در قدس شرقی را محکوم کرده بود.

اتحادیه اروپا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از ۸۰۰ واحد شهرکی در قدس شرقی، تأکید کرد: «اتحادیه اروپا به شدت مخالفت خود را با سیاست شهرک سازی اسرائیل از جمله در قدس شرقی اعلام می‌دارد.»

در ادامه بیانیه آمده است: «سیاست شهرک سازی و گسترش آن در قدس شرقی امکان دستیابی به راه حل دو کشوری را تضعیف می‌کند؛ اقدامی که تنها راه حل واقعی برای دست یابی به صلح عادلانه و پایدار به شمار می‌رود.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها