زخمی شدن ۴۵ فلسطینی در محوطه مسجدالاقصی

منابع خبری از زخمی شدن ۴۵ نفر از فلسطینیان در حمله نظامیان صهیونیست به محوطه مسجدالاقصی خبر دادند.
کد خبر: ۳۴۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ - 02June 2019

زخمی شدن ۴۵ فلسطینی در محوطه مسجدالاقصیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس،‌ محوطه مسجدالاقصی در شرق بیت‌المقدس روز یک‌شنبه هم‌زمان با روزی که رژیم صهیونیستی آن را «روز اورشلیم» می‌نامد، شاهد درگیری‌های گسترده میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته در ۱۰ روز آخر ماه مبارک رمضان به شهرک‌نشینان اجازه ورود به مسجدالاقصی را نمی‌دادند، اما امسال، شهرک‌نشینان با پشتیبانی پلیس وارد محوطه این مکان مقدس شدند که این مساله خشم نمازگزاران فلسطینی را برانگیخت و منجر به درگیری شد.

به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که شهرک‌نشینان با نقض توافق ممنوعیت ورود غیرمسلمان به مسجد الاقصی در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان تلاش کردند تا با حمایت نظامیان صهیونیست وارد این مکان مقدس شوند.

این در حالی است که پلیس رژیم صهیونیستی در اقدامی کم‌سابقه به شهرک‌نشینان اجازه داد تا وارد محوطه الاقصی شوند؛ امری که با واکنش فلسطینیان روبه‌رو شد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز با گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های پلاستیکی به سمت فلسطینیان معترض به نقض توافق یورش برد و ۴۵ نفر از فلسطیطنیان را زخمی کرد.

«شیخ عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی گفت که رژیم صهیونیستی توافق میان دو طرف را نقض کرده است. بر اساس این توافق، در ۱۰ روز آخر ماه مبارک رمضان شهرک‌نشینان اجازه ورود به محوطه را ندارند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار