عبدالمهدی ریاست نیچروان بارزانی را تبریک گفت

نخست‌وزیر عراق در پیامی به نیچروان بارزانی رئیس جدید منطقه کردستان عراق، ریاست وی را تبریک گفت و آن را مایه «تأثیر مثبت» بر امور کردستان دانست.
کد خبر: ۳۴۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ - 03June 2019

عبدالمهدی ریاست نیچروان بارزانی را تبریک گفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق امروز دوشنبه در پیامی به نیچروان بارزانی، ‌ریاست وی بر منطقه کردستان را تبریک گفت.

عبدالمهدی در پیام خود، موفقیت وی در سمت جدید را خواستار شد و گفت که ریاست نیچروان بارزانی بر منطقه کردستان باعث تقویت روابط بغداد و اربیل خواهد شد که این مساله «روی اوضاع اقتصادی و امنیتی کشور عراق تاثیر بسزایی خواهد گذاشت».

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری «عراق تی‌وی۴»، عبدالمهدی ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای رئیس منطقه جدید کردستان عراق، ابراز امیدواری کرد که اوضاع منطقه کردستان در سایه مدیریت جدید به گونه‌ای اداره شود که «خواسته‌های مردم آن محقق شود».

وی در ادامه پیام خود حلول عید فطر را به نیچروان بارزانی تبریک گفت و اظهار داشت که «فرصت را مغتنم می‌شمارم و حلول عید فطر را به شما و همه مردم عراق تبریک عرض می‌کنم».

پارلمان منطقه کردستان عراق هفته گذشته «نیچروان بارزانی» را به عنوان دومین رئیس منطقه کردستان به جای «مسعود بارزانی» انتخاب کرده بود.

رئیس منطقه کردستان هم باید فردی را برای تشکیل کابینه به پارلمان معرفی کند تا از بین فراکسیون اکثریت انتخاب شود. بسیاری «مسرور بارزانی» فرزند مسعود بارزانی را واجد بیشترین شانس برای تکیه بر صندلی نخست‌وزیری می‌دانند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار