مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

امام خمینی (ره) کارآمدی اسلام ناب محمدی (ص) را به رخ جهانیان کشید

سردار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» گفت: امام خمینی (ره) به عنوان یک معلم ارزشمند که نقش پیامبران در عصر حاضر را ایفا می‌کرد اسلام را دوباره احیا کرد و کارآمدی اسلام را به رخ جهانیان کشید.
کد خبر: ۳۴۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ - 03June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس طرقبه شاندیز  عصر امروز با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار استان خراسان رضوی در فرمانداری شهرستان «بینالود» برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌­زاده در این نشست اظهار داشت: ظرفیت اسلام ناب محمدی (ص) ظرفیت بسیار بالا و تعیین کننده است و می‌تواند جهان را به سمت عدل و داد سوق دهد.

وی افزود: سال­‌های متمادی احکام، مبانی و ارزش‌های دینی مغفول واقع شده بود و گرد بدعت، خرافات و فراموشی روی آن نشسته بود. امام خمینی (ره) به عنوان یک معلم ارزشمند که نقش پیامبران در عصر حاضر را ایفا می‌کرد اسلام را دوباره احیا کرد و کارآمدی اسلام را به رخ جهانیان کشید. برای ملت ایران نیز این حقیقت روشن شد که اسلام ناب محمدی (ص) کار آمد و  اسلام آمریکایی ناکارآمد است.

این مسئوول خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) اگر فرزندان رشیدی مثل فرزندان انقلابی و بسیجی‌اش نداشت ظرفیت بروز این جلوه شگفت انگیز و افتخار آفرین پیدا نمی‌شد و مثل بسیاری از اولیای دین در تبعیدگاه‌های حکام جور عمر سپری می‌کردند. بنیانگذار انقلاب اسلامی فرماندهی و هدایت کرد و امت حزب الله فرمانبری و سربازی کردند. اینگونه بود که ترکیب امام و امت به وجود آمد و افتخار آفریده شد.

یوسفعلی­‌زاده تصریح کرد: این منطق در حوزه دفاعی، امنیتی، جهادی و در حوزه مبارزه با ظلم جلوه ویژه پیدا کرده است. اندیشه دفاعی امام راحل اندیشه دفاعی همه جانبه و جامع الاطرافی بود و همین اندیشه امروز به رهبر حکیم و فرزانه انقلاب منتقل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس تأکید کرد: علی‎رغم همه دشمنی‌ها و کارشکنی‌ها میراث امام خمینی(ره) و شهدا با قدرت به پیش می‌رود و امروز نه تنها در جغرافیای خوش رنگ ایران اسلامی بلکه در جغرافیای اسلام جای خود را باز کرده است.

وی ابراز داشت: از سرزمین‌های اشغالی فلسطین گرفته تا یمن و بحرین و در جای جای سرزمین‌های اسلامی، فرزندان معمار کبیر انقلاب اسلامی هویت خود را یافته‌­اند.

وی بیان داشت: مجاهدین مسلمان در سراسر ممالک اسلامی روش اعمال اراده را فرا گرفتند. قطعاً روشی که امروز از سوی آنها دنبال می‌شود مبتنی بر ارزش‌های گرانسنگ امروز ملت ایران یعنی ارزش‌های دفاع مقدس است. به برکت خون بیش از ۲۲۰ هزار شهید دفاع مقدس در ایران اسلامی تجاربی حاصل شده که مدت­‌های طولانی این تجارب روشنی بخش محفل همه دوستان و هدایتگر همه بشریت می‌تواند باشد.

این مسئوول در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما امروز وظیفه داریم از بروز دو حادثه که در تاریخ اسلام به امت اسلامی آسیب زده جلوگیری کنیم. این دو حادثه فراموشی یا غفلت و یا خرافه و بدعت است. مأموریت اساسی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در این راستا این است که آثار عظیم دفاع مقدس که حاصل خون پاک شهیدان و ایثارگران و مجاهدان است حفظ کند و ارزش‌های این میدان را  نشر دهد و نگذارد غبار فراموشی روی آن بنشیند.

وی در ادامه راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار را در شهرستان­‌ها یکی از اقدامات پر برکت برشمرد و ابراز داشت: گسترش حوزه تلاش حفظ آثار در شهرستان‌ها با راه اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان­‌ها تحقق پیدا کرد. امیدواریم مسئولین محلی با حمایت و پشتیبانی خود از این دفاتر، روسای نمایندگی‌­ها را اجرای مأموریت‌ها یاری کنند.  

یوسفعلی‌­زاده تدوین دانشنامه دفاع مقدس را برای هر یک از شهرستان‌­ها ضروری دانست و افزود: به عنوان یک اولویت به دنبال آن هستیم تا برای هر یک از شهرستان­‌ها دانشنامه دفاع مقدس تدوین شود. این دانشنامه­‌ها به نقش شهرستان‌ها در دوران دفاع مقدس می­‌پردازد. اسناد و مدارک متفرقه‌ای نزد مردم و دستگاه‌ها وجود دارد که ضروری است تا پژوهشگران و محققین با محوریت نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس استان گرد هم جمع شوند و با استفاده از این اسناد و مدارک دانشنامه دفاع مقدس شهرستان را تدوین کنند.

وی در پایان تألیف آثار فاخر ادبی در قالب­‌های مختلف به خصوص در حوزه تاریخ شفاهی با بهره‌­گیری از ظرفیت پیشکسوتان و صاحبان قلم و همچنین ساخت یادمانی در خور شأن شهدای گمنام شهرستان طرقبه را خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار