حجت‎الاسلام ابوترابی فرد:

آمریکایی‌ها در حسرت مذاکره با ایران می‌مانند

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا تا دیروز برای مذاکره با ایران ۱۲ شرط تعیین می‌کرد و اکنون می‌گوید بدون پیش‌شرط مذاکره می‌کنیم و در حسرت این مذاکره نیز خواهد ماند.
کد خبر: ۳۴۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ - 03June 2019

آمریکایی‌ها در حسرت مذاکره با ایران می‌مانندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‎والمسلمین «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران  امروز در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در تبریز، اظهار داشت: مردم آذربایجان به ولایت‌مداری و جانفشانی در راه انقلاب شهره‌اند و این را در دوران دفاع مقدس نشان داده‌اند.

وی تصریح کرد: دین به تنهایی عهده‌دار زندگی خصوصی انسان نیست و مدیریت جامعه‌ی بشری، خلق تمدن و انسان‌سازی نیازمندِ هدایت انبیاء بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر تربیت انسان‌ها بر پایه‌ی علم، عقل و وحی باشد، آنان برای برقراری عدالت و علیه ظلم قیام می‌کنند، متذکر شد: در اروپا با دوربین‌های متعدد و حضور گسترده پلیس ساعاتی امنیت برقرار می‌شود اما قرآن لازمه امنیت را تربیت انسان‌ها می‌داند.

وی ادامه داد: نظام سیاسی باید راه را برای حرکت جامعه‌ی بشری به سمت افق‌ها هموار کند و نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های دینی رهبر صالح و مقتدر می‌خواهد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اگر نیروهای مسلح در سطح جهانی قدرت‌نمایی نمی‌کردند امروز امنیت نداشتیم، تاکید داشت: قدرت رزمندگان موجب شد دفاع‌مقدس به نماد اقتدار ایران اسلامی تبدیل شود.

وی اذعان کرد: دیکتاتورهای منطقه بر سرنیزه نشسته‌اند و به‌همین خاطر آل‌سعود و صهیونیسم محکوم به فنا هستند؛ قدرت نشات گرفته از سرنیزه دوام ندارد و مقطعی است، همانگونه که حکومت رژیم پهلوی و شاهان قبل در ایران مقطعی شد اما قدرت نشات گرفته از علم، ایمان و عدالت پایدار می‌ماند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه امام خمینی(ره) با درخواست مردم، به مبارزه با طاغوت رفت، توضیح داد: ایشان پشتوانه‌ی ملت ایران به‌عنوان فقیه عادل، رهبری جامعه اسلامی را برعهده گرفت.

وی افزود: بیگانگان برای خلق ناامنی در منطقه از تمام ابزارهایشان استفاده کرده‌اند و حتی در ترکیه نیز شاهد کودتای آمریکایی بودیم اما به‌خاطر حضور رهبری مقتدر با امنیت داریم.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه رهبری بر مشارکت مردم در انتخابات و تصمیمات سرنوشت‌ساز تاکید دارند و رای ملت را فصل‌الخطاب و لازمه‌ی اقتدار می‌دانند، ادامه داد: ستون فقرات جبهه مقاومت در سوریه و عراق ملت‌های مسلمان‌اند و آمریکا باید هر روز شاهد عقب‌نشینی و فروپاشی یک دستگاه دیکتاتوری باشد.

وی عنوان کرد: باید راه را برای حضور دین در تمام لایه‌های مدیریتی کشور هموار کنیم و مسئولان نیز باید بدانند این جامعه اسلامی است و به‌خاطر اسلام لشکر عاشورا شکل یافته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه استقلال سیاسی ایران زبانزد جوامع بین‌المللی است و ارکان نظریه سیاسی امام خمینی(ره) می‌گوید باید در برابر نظام سلطه ایستاد، خاطرنشان کرد: آنانکه می‌گویند ما با آنور آبی‌ها چه‌کار داریم نمی‌دانند که آنوری‌ها با ما کار دارند، مگر فلسطین با آنان کاری داشت که خاکش را اشغال کردند؟

وی بیان داشت: بیش از نیم قرنمی‌شود که امام راحل مبارزه با آمریکا و استکبار را کلید زده‌‌اند و آیا در این مدت طولانی نقطه‌ای بوده است که ایران از آمریکا شکست بخورد؟! در جنگ تحمیلی همه دنیا در پشت رژیم شاهنشاهی و صدام ایستادند اما باز هم مردم ایران پیروز شدند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه همه کشورها در مقابل ملت ایران ایستادند تا ایران به دانش هسته‌ای دست نیابد اما ایران هسته‌ای شد، یادآور شد: آمریکایی‌ها تا دیروز می‌گفتند برای مذاکره با ایران ۱۲ شرط داریم اما امروز می‌گویند هیچ پیش شرطی نداریم و منتظر تلفن ایران هستیم؛ در حسرت مذاکره و تماس تلفنی ایران بمانید!

وی در پایان اعلام کرد: ما به حول و قوه الهی به زودی از مشکلات عبور خواهیم کرد و مسئولین کشور باید در اداره کشور دقت و جدیت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها