میزان پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع 98 اعلام شد/جزییات تعهدات بیمه‌گر به زائران

میزان تعهدات در نظر گرفته شده برای پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع 98 اعلام شد؛ بیمه درمان، عمر، حادثه و مسوولیت بار شامل این تعهدات می‌شود.
کد خبر: ۳۴۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ - 04June 2019

میزان پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع ۹۸ اعلام شد/جزییات تعهدات بیمه‌گر به زائرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، میزان پوشش بیمه‌ای و تعهدات مدنظر برای زائران حج تمتع 98 یکی از موضوعاتی است که از سوی زائران مطرح شده و سازمان حج و زیارت نیز نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص اهتمام ویژه‌ای دارد.

در این خصوص میزان پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع 98 و نوع تعهدات در نظر گرفته شده در رابطه با بیمه درمان، عمر، حادثه و مسئولیت بار اعلام شد. قرارداد بیمه‌ای زائران حج تمتع 98 با بیمه ایران منعقد شده و شروع پوشش بیمه‌ای از 48 ساعت قبل از خروج از کشور تا 72 ساعت پس از ورود به کشور تعیین شده است.

تعهدات بیمه‌ای؛ بیمه عمر، حوادث و درمان

در صورت فوت به هر علت هر یک از بیمه شدگان پرداخت غرامت به مبلغ 350 میلیون ریال(35 میلیون تومان)

در صورت فوت هر یک از بیمه شدگان در اثر حادثه پرداخت غرامت به مبلغ 2 میلیارد و 650 میلیون ریال(265 میلیون تومان)

بدیهی است در صورت فوت بر اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان در طول مدت قرارداد میزان غرامت فوت جمعا 3 میلیارد ریال(300 میلیون تومان) خواهد بود.

در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و کامل پرداخت غرامت به مبلغ 2 میلیارد و 650 میلیون ریال (265 میلیون تومان)

در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و جزئی پرداخت غرامت حداکثر تا سقف مبلغ 2 میلیارد و 650 میلیون ریال (265 میلیون تومان)

در صورت بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه در زمان پوشش بیمه ای، پرداخت خسارت تا سقف مبلغ 270 میلیون ریال(27 میلیون تومان)

پرداخت هزینه های درمان سرپایی و پاراکلینیکی به علت بیماری یا حادثه مانند انجام نوار قلب، رادیولژی، آزمایشان اورژانس، گچ گیری و نظایر آن تا سقف 27 میلیون ریال(2 میلیون و 700 هزار تومان) امکان پذیر خواهد بود.

بیمه مسئولیت بار تعهدات و پوشش‌ها

اموال هر نفر از زائرین در زمان رفت تا سقف مبلغ 10میلیون ریال(1 میلیون تومان) و در زمان برگشت تا سقف مبلغ 30 میلیون ریال(3 میلیون تومان) تحت پوشش بیمه خواهد بود.

خسارت دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری پس از کسر 25 درصد استهلاک تا سقف 10میلیون ریال(1 میلیون تومان) از سوی بیمه گر پرداخت خواهد شد و برای گوشی تلفن همراه غرامتی پرداخت نخواهد شد.

بار هر یک از زائرین از زمان رفت و تحویل بار به فرودگاه و تا زمان برگشت و تحویل بار به ایشان در فرودگاه ایران تحت پوشش بیمه قرار خواهد داشت.

لازم بذکر است مسئولیت بار زائرین که در زمان رفت یا برگشت از عربستان تحویل شرکت‌های هواپیمایی شده و در ازاء آن تگ بار به زائرین تحویل شده با شرکت‌های هواپیمایی بوده و شرکت بیمه گر نسبت به این لوازم تعهدی نخواهد داشت. بنابراین نیاز است زائرین نسبت به اخذ لوازم کامل خود از شرکت‌های هواپیمایی توجیه شوند.

همچنین در صورت مفقودی اشیاء و لوازم باید مشخصات زائر و لوازم مفقود شده به اطلاع ستادهای مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره یا مدیریت‌های حج و زیارت استان‌های سراسر کشور اطلاع رسانی شود.

وجوه نقد، طلا، جواهرات ، اوراق بهادار، سمعک ، عینک ، ساعت مچی، کالسکه بچه، ویلچر، دارو و مواد غذائی، اکو، آمپلی فایر، لپ تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه، عطر و ادوکلن و هر آنچه که ماهیت بار ندارد از تعهدات بیمه گر خارج بوده و جبران خسارت نخواهد شد.

گفتنی است که مدت زمان اعلام خسارت از زمان وقوع حادثه، حداکثر 90 روز خواهد بود . بنابراین زائران و مدیران کاروان‌ها باید در اولین فرصت ممکن وقوع خسارت را به ستادهای سازمان حج و زیارت در عربستان یا دفاتر حج و زیارت استان‌ها اعلام کنند؛ بدیهی است پس از گذشت 90 روز از زمان وقوع حادثه در صورت اعلام خسارت بیمه تعهدی در این خصوص نخواهد داشت.

هزینه بیمه زائران در زمان ثبت نام از آنها دریافت شده است و تعهدات ذکر شده در صورت بروز هر گونه مسئله یا مشکل مورد توجه خواهد بود.

پوشش‌های بیمه‌ای ذکر شده برای همه زائران حج تمتع در نظر گرفته شده است اما چنانچه زائری بخواهد تا بیمه مکمل و مضاعف برای خود انجام دهد، می‌تواند با مراجعه به هر یک از شرکت‌های بیمه‌ای یا شعب آنها در سراسر کشور به میزان دلخواه و سقف مورد نظر، از تعهدات مضاعف تر بهره بگیرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها