نماینده تولیت آستان قدس رضوی در استان بوشهر:

ندای انقلاب توسط امام راحل بلند شد

حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسف جمالی» گفت: زمانی که ندای انقلاب توسط امام راحل بلند شد، حکومت دینی در جهان مفهوم خود را از دست داده بود و بعد از دوران کلیسا بر این باور رسیده بودند که دین نمی‌تواند بر جامعه حکومت کند و حداکثر چیزی که برای دین قائل می‌شدند، این بود که دین ابزاری برای حکومت‌ها و وسیله‌ای برای دسترسی به اهداف آنها بود.
کد خبر: ۳۴۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ - 04June 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسف جمالی» نماینده تولیت آستان قدس رضوی در استان بوشهر امروز در آیین گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل در مصلی نماز جمعه شهر اهرم اظهار داشت: زمانی که ندای انقلاب توسط امام راحل بلند شد، حکومت دینی در جهان مفهوم خود را از دست داده بود و بعد از دوران کلیسا بر این باور رسیده بودند که دین نمی‌تواند بر جامعه حکومت کند و حداکثر چیزی که برای دین قائل می‌شدند، این بود که دین ابزاری برای حکومت‌ها و وسیله‌ای برای دسترسی به اهداف آنها بود.

 نماینده تولیت آستان قدس رضوی در استان بوشهر افزود: زمانی که دنیا به این نتیجه رسیده بود که دین توان حکومت را ندارد امام با ندای اسلام‌خواهی خود صدای انقلاب ایران را به گوش جهانیان رساند و این پیام جدیدی بود که دنیا از زبان یک عالم دینی می‌شنیدند.

وی تصریح کرد: همه سردمداران حکومت‌های جهانی منتظر بودند تا حکومت مبتنی بر دین ایران با شکست مواجه شود ولی امام راحل به دنیا ثابت کرد تنها و تنها با تکیه بر خدای متعال می‌شود حکومت تشکیل داده و استوار و تثبیت کرد و به اهداف عالی آن دست پیدا کرد.

جمالی بیان داشت: امام راحل انسانی وارسته و عارف بود که خود را به معنای تمام ساخته و ظهور خدای تبارک و تعالی و سبقت الهی بودن آن بزرگوار در تمامی عرصه‌های زندگی‌اش کاملا مشهود بود.

نماینده تولیت آستان قدس رضوی در استان بوشهر ابراز داشت: امام برای خود، فرزند و جامعه عزت نفس یاد داد و به همه فهماند که یک مسلمان اگر اعتقادش به خدا و اراده‌اش در مسیر الهی باشد هرگز در مقابل دیگران کرنش نمی‌کند.

وی گفت: امام راحل برای عمل به تکلیف خود لحظه‌ای کوتاه نیامد و اگر بخواهیم زندگی آن امام راحل را بررسی کنیم حتی یک نقطه تاریک از کوتاه آمدن در برابر ظلم و استبداد را نمی‌توان یافت.

 جمالی تأکید کرد: نگاه امام و تکیه آن بزرگوار همواره به خدای منان بود و هیچ‌گاه بر این اراده خود سست نشد و زمانی که هنوز ریشه‌های انقلاب استوار نشده بود، آمریکا را شیطان بزرگ خواند و با قدرت تمام جمله معروف خود یعنی" آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" را بر زبان آورد و این چیزی جز تکیه بر قدرت الهی و اعتقاد به وعده‌های الهی نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز راه و مسیر امام توسط شاگرد مخلص مقام معظم رهبری استوارتر و پر شتاب‌تر از گذشته ادامه داده می‌شود و راه و نسخه همان است که باید حضور خدا را در تمام عرصه‌ها ایجاد کرده و سبق‌الله را جاری و ساری سازیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها